תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סוזוקי
  • סוזוקי SX4 סדאן
  • סוזוקי SX4 האצ'בק
  • סוזוקי מפסיקה לשווק את ה-SX4 בישראל

    סוזוקי SX4 סדאן

    סוזוקי SX4 מוסר מהיצע הדגמים הישראלי, כשנה לאחר השקת מחליפו (הקרוסאובר).

    • 24-08-2014
    • מאת: אלירן אברזל

    כשנה לאחר השקת מחליפו, מופסק שיווקו של סוזוקי SX4 הוותיק בישראל. ה-SX4 הגיע אלינו לראשונה בשנת הדגם 2008 (2007 קלנדרית) בתצורות 4 ו-5 דלתות כמחליפו של הליאנה. לפני כשנה הגיע ארצה דגם חדש שהחליף את ה-SX4, שמכונה בישראל סוזוקי קרוסאובר, אך שיווקו של ה-SX4 הוותיק המשיך במקביל לדגם החדש כשהוא זוכה לתג מחיר מופחת שאף ירד מרף ה-100 אלף ₪ במסגרת כמה וכמה מבצעים שערך היבואן. לדברי נציג היבואנית נותרו במלאי מספר מצומצם של רכבים בתצורת סדאן, שימכרו בשבועות הקרובים כרכבי "אפס קילומטרים" מבעלות יבואן.

    עם הפסקת שיווקו של ה-SX4 תישאר סוזוקי בישראל ללא מכונית בתצורת סדאן (4 דלתות), והדבר צפוי להישאר כך במשך כמה וכמה חודשים עד להופעתה של מחליפת ה-SX4 סדאן. זו טרם הוצגה בגרסת הייצור הסופית שלה אך דגם קונספט שלה נחשף מוקדם יותר השנה וצפוי להגיע לייצור במהלך השנה הקרובה.

    סוזוקי SX4 האצ'בק

    ה-SX4 פותח ביחד עם יצרנית הרכב פיאט (ואף שווק כאן לתקופה קצרה גם תחת מדי פיאט) והושק בעולם במבחר רחב יחסית של גרסאות, כולל גרסת הנעה כפולה עם יכולת שטח בסיסית. אלינו הגיעה רק גרסה אחת, המצוידת במנוע ה-1.6 ליטר בנזין הוותיק של סוזוקי. מנוע זה שודרג במהלך חיי הדגם להספק מרבי של 120 כוחות סוס אך שודך תמיד לתיבת הילוכים אוטומטית רגילה עם 4 הילוכים.

    בקיץ 2013 השיקה סוזוקי בישראל את הדור החדש של ה-SX4, שאף משווק בחלק ממדינות העולם תחת אותו שם. אצלנו החלטה שיווקית של היבואן העניקה לדגם החדש שם חדש לחלוטין שידגיש את רצונה של היבואנית להתחרות עם הדגם החדש ברכבי הקרוסאובר העירוניים. אך למרות השם החדש, המשיך הדגם להתבסס על חלק מהמכלולים של הדגם היוצא (כולל מנוע ה-1.6 ליטר בנזין שהמשיך כמעט ללא שינוי).

    במהלך השנה הקרובה תשיק היצרנית בישראל דגם חדש בשם סלריו, שיחליף את סוזוקי ספלאש הוותיקה ובמידה מסוימת גם את האלטו. אך כמו במקרה של הקרוסאובר וה-SX4, גם שני רכבים אלו צפויים להמשיך ולהימכר במקביל לדגם החדש לתקופה של כשנה או שנתיים, בהתאם לביקושים בשוק.

    dddd