תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • לנדרובר
  • לנדרובר ריינג' רובר ספורט
  • ריינג' רובר ספורט SVR – ה-SUV הכי מהיר ברינג

    לנדרובר ריינג' רובר ספורט

    לא כל כך חסכוני, אבל הכי מהיר. לנד רובר חושפת את מה שהוא כנראה רכב הפנאי שטח המהיר ביותר בייצור סדרתי.

    • 18-08-2014
    • מאת: אלירן אברזל

    נכון, יש רכבי פנאי שטח כמו מיצובישי אאוטלנדר שבטוח יהיה חסכוניים יותר בדלק. אבל למי אכפת, כשמדובר ברכב הפנאי שהוא (כנראה) המהיר ביותר מסוגו בעולם. קבלו את לנד-רובר ריינג'-רובר ספורט SVR. השם קצת ארוך אבל זמן ההקפה סביב מסלול הנורבורינג בגרמניה היה דווקא קצר במיוחד – 8 דקות ו-14 שניות בלבד, הזמן הקצר ביותר לרכב פנאי שטח בייצור סדיר. וזה גם מהיר יותר מרכבים כמו במוו 1M, אודי RS4 או אופל קורסה OPC. סתם ככה, שיהיה לכם איזה שהוא קנה מידה לכמה מהיר הדבר הזה.

    לנד רובר ריינג' רובר ספורט SVR

    הריינג' רובר ספורט SVR הוא למעשה גרסה משודרגת של הריינג' רובר ספורט החדש, שקיבלה את המנוע החזק ביותר שקיים בהיצע המנועים של היצרנית כיום. מדובר במנוע V8 מוגדש על בנפח של 5.0 ליטרים ששודרג להספק מרבי של כ-542 כוחות סוס. הוא משודך לתיבת הילוכים אוטומטית רגילה מבית ZF עם 8 הילוכים ולמערכת הנעה כפולה קבועה.

    נתוני הביצועים הרשמיים מספרים על זינוק מעמידה ל-96 קמ"ש (60 מייל שעה) ב-4.5 שניות ומהירות מרבית של 260 קמ"ש.

    בנוסף זוכה הדגם למספר שדרוגים שנועדו לשפר את חווית הנהיגה הספורטיבית. בין היתר ניתן יהיה למצוא בגרסת ה-SVR מערכת פליטה אקטיבית עם שסתומים שנשלטים חשמלית ומשנים את הקול של המנוע בנהיגה ספורטיבית בלי לפגוע בבידוד הרעשים בזמן נסיעה מנהלתית.

    לנד רובר ריינג' רובר ספורט SVR

    עוד אפשר למצוא ברשימת השדרוגים המכאניים שכולל ריינג' רובר ספורט SVR נעילת דיפרנציאל אחורית אלקטרונית שננעלת מוקדם מהרגיל, נעילת דיפרנציאל מרכזית נשלטת אלקטרונית, בלמי ברמבו מחוזקים, בולמי זעזועים אקטיביים עם מערכת Active Roll Control וחישוקי סגסוגת בקוטר של 21 או 22 אינטש'.

    השאיפה לקצר את זמני הנסיעה במסלול הנורבורינג לא אומרת שבלנד רובר ויתרו על מסורת השטח. הריינג' SVR יוצע עם הילוך כוח (טרנספר עם יחס העברה נמוך), מערכת ה-Terrain Response המוכרת של לנד רובר שמאפשרת בחירה בין מספר מצבי נסיעה בשטח והגבהה של הרכב בעזרת מתלי האוויר האדפטיביים לטובת שיפור העבירות בשטח.

    המחיר לא צפוי להיות זול במיוחד – כ-110 אלף דולר בארה"ב. רק כדי שיהיה לנו קנה מידה למחיר האפשרי של רכב כזה בישראל (לא שמישהו חושב ברצינות לייבא אותו באופן סדיר), אז במוו X6M עולה בארצות הברית 94 אלף דולר ובארץ קרוב למיליון ₪.

    dddd