תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פיאט
  • פיאט פונטו-איבו
  • פיאט פונטו איבו – מתיחת פנים לשוק ההודי

    פיאט פונטו-איבו

    בפיאט מגדירים מחדש את המושג מתיחת פנים עם גרסה מתוחת פנים של הפונטו איבו שמיועדת (בשלב זה) לשוק ההודי

    • 07-08-2014
    • מאת: אלירן אברזל

    פיאט פונטו איבו היא כנראה אחת ממכוניות הסופר-מיני הוותיקות ביותר שמשווקות כיום. הפונטו איבו היא למעשה מתיחת פנים של הגרנדה-פונטו, הדור השלישי של הפונטו שהוצג כבר בשנת 2005. על פי תוכנית העבודה החדשה שפרסמה לאחרונה פיאט, מחליפתה של הפונטו איבו לא צפויה להופיע לפני 2016 אבל אין הדבר אומר שבפיאט לא מתכוונים להמשיך ולמתוח את הפונטו הנוכחית עוד ועוד. פיאט, אגב, אינה היחידה שתמשיך להשתמש באותה הפלטפורמה הוותיקה. גם אופל קורסה החדשה, שתגיע ארצה במהלך השנה הבאה, היא למעשה מתיחת פנים משמעותית למדי של הקורסה הנוכחית, המתבססת על אותה הפלטפורמה.

    פיאט פונטו איבו

    מתיחת הפנים של פיאט פונטו איבו מיועדת בשלב זה עבור השוק ההודי אך לא מן הנמנע שבפיאט ירחיבו את שיווקה גם אל השוק האירופאי (הכולל גם את השוק הישראלי), שכן כידוע תוכניות העבודה של פיאט נוטות להתעכב ולהיגרר במשך שנים. הדגם המחודש יתחיל להימכר בהודו כבר בשבועות הקרובים.

    מתיחת הפנים כוללת עיצוב חזית חדש, עם פנסי חזית שמגדירים היטב את המושג "מתיחת פנים". באותה הזדמנות הוחלפו גם הפגוש הקדמי, הגריל הקדמי וכן פנסי הערפל. גם מאחור ניתן לזהות יחידות תאורה חדשה הכוללות גרפיקה חדשה ומודרנית יותר. גם תא הנוסעים קיבל נגיעות עיצוביות קלות, עם דיפונים בגוונים חדשים ומה שנראה (לפחות בתמונות) כמו שדרוג באיכות החומרים.

    פיאט פונטו איבו

    היצע המנועים של פיאט פונטו איבו המחודשת, לפחות בשוק ההודי, יכלול שני מנועי בנזין ושני מנועי דיזל. מבחר מנועי הבנזין מתחיל במנוע ה-1.2 ליטר 8 שסתומים הוותיק בהספק של 67 כוחות סוס וממשיך אל מנוע ה-1.4 ליטר 16 שסתומים בהספק מרבי של 88 כוחות סוס. גרסאות הדיזל יוצעו עם שתי גרסאות של מנוע ה-1.3 ליטר טורבו-דיזל MultiJet המוכר, בהספקים של 75 ו-92 כוחות סוס. כל המנועים יוצעו עם תיבת הילוכים ידנית בלבד.

    רשימת האבזור, לפחות בשוק ההודי, אינה מרשימה כלל. הרכב ישווק עם שתי כריות אוויר, מערכת ABS, נעילה מרכזית לדלתות, מראות חשמל, מערכת שמע מקורית עם תצוגה כתומה, דיבורית בלוטות', מזגן ומפתח מתקפל.

    פיאט פונטו איבו

    dddd