תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אינפיניטי
  • אינפיניטי FX
  • אינפינטי FX50S - הקרוסאובר שקנה אותי

    אינפיניטי FX

    עד אתמול בבוקר הייתה בקרב חברי המערכת המכובדים תמימות דעים – אנחנו לא חובבי קרוסאוברים גדולים, אבל אז קיבלנו את המפתח של ה-FX50S, ופתאום שום דבר כבר לא ברור.

    • 22-08-2010
    • מאת: מערכת CarsForum

    ה-FX50S של אינפיניטי בעט לנו במוסכמות והפתיע אותנו לטובה, וזה מאוד מכובד כשזה מגיע מחבורת מתעבי קרוס-אוברים שכמותנו. אם עד לא מזמן חשבנו שקרוס-אוברים הם יצורים כעורים עם סקס אפיל של ממ"ד והתנהגות כביש של פילה בהריון, כמה שעות מאחורי ההגה של ה-FX50S הזכירו לנו כי בעולם בו אנחנו חיים אין מקום להכללות גסות.

    זה מתחיל מהעיצוב החיצוני. זה לא משנה אם את/ה יורשת מיליונים, מנהל של חברה ציבורית או מלווה בשוק האפור, כשאתה מאחורי ההגה של ה-FX אתה מיד מקבל את המבטים הנכונים מהסביבה. אלו לא סוג המבטים שבדרך כלל מופנים למכוניות ספורט מוחצנות או למכוניות עירוניות חביבות, אלו המבטים שמשלבים יראת כבוד עם קורטוב של קנאה. אפשר להתווכח על יופיו של העיצוב החיצוני ולטעון שבסך הכל מדובר במכונית די מוזרה, אבל את מבחן הפוזה היא עוברת, ובגדול.

    כשנכנסים פנימה, מגלים תא נוסעים עשיר בכל פריטי האבזור שאפשר לדמיין, ואפילו קצת יותר. מערכת השמע מבית Bose מדהימה באיכותה. מערכת בקרת האקלים פשוטה ויעילה, גם בימי אוגוסט הלוהטים. מערכת מצלמות היקפיות מציגה את כל איברי הרכב ממעוף הציפור ומקלה על תמרונים עירוניים צפופים. מושבי העור הקדמיים כוללים שלל כיוונים חשמליים, ניתן לכוון אותם לכל מצב שרק אפשר לחלום עליו וגם על כאלה שלא. בלחיצת כפתור אתה יכול להפוך כסא נוח לשיוט בין עירוני לאחד שמחבק ואוחז אותך כמו כסא ספורט אמיתי. חימום בכסא הוא גימיק ישן (ודיי מיותר בארצנו) אבל קירור הוא משהו שגורם לך לתהות איך לא חשבו על זה קודם. מה שלא פחות מדהים זה התפעול הנוח והמאוד אינטואיטיבי של כל פריטי האבזור. נהגנו במכונית כמעט יומיים רצופים, במהלכם ניסינו לחשוב על פרט אבזור אחד שחסר לנו. בצהרי היום השני, כשהוצאנו את פק"ל הקפה ביערות ירושלים מצאנו מה היה חסר לנו כל הזמן - מכונת אספרסו מובנית.
    המרווח הפנימי לא מרשים במיוחד לרכב בגודל הזה, תא המטען קטן מזה של משפחתית בליסינג והמרווח ליושבים מאחור סביר ולא יותר.  

    אינפיניטי FX50S

    אינפיניטי FX50S

    כפי שמרמז שמו, בחזיתו של ה-FX50S מותקן מנוע V8 בנפח 5 ליטרים. מדובר במנוע חזק (390 כוחות סוס, 52 קג"מ) וחובב סל"ד גבוה, שסובל מחולשה עיקרית אחת - תאווה בלתי נשלטת לדלק באוקטן 98. לתיבת ההילוכים האוטומטית 7 הילוכים, עם אפשרות לתפעול ידני מידית ההילוכים או ממנופים המותקנים מאחורי ההגה. מדובר בתיבת הילוכים מצוינת, לא פחות. היא מחליפה הילוכים בצורה חלקה, משתפת פעולה עם גחמותיו של הנהג ואפילו עוזרת בהורדת הילוך או שניים במהלך בלימה. שניהם יחד מאיצים את המכונית הזאת למהירויות בלתי נתפסות בתאוצה בלתי נתפסת.

    את הדרך לכביש המפותל אנחנו עושים בשיוט רגוע על הכביש המהיר. קשה לשייט עם הרכב הזה במהירות חוקית, וכאן בדיוק נכנסת לתמונה בקרת השיוט האקטיבית. התפעול שלה נוח ובסך הכל היא פועלת די טוב, אבל פה ושם הצליחו נהגי המשאיות הישראליים לבלבל אותה ולגרום לבלימות פתע לא נעימות. בידוד הרעשים סביר בלבד, וזאת בהחלט נקודה לרעתה של ה-FX. רעשי הסביבה סבירים במהירויות חוקיות והופכים חזקים מידי עם הטיפוס במעלה האזור התלת-ספרתי. נוחות הנסיעה טובה אבל המכונית קשיחה מאוד, גם כשהמתלים האקטיביים אינם במצב ספורט. זה מורגש במיוחד כשיורדים אל השביל וגם בתוך העיר. אבל אז הגענו לכביש ההררי בואך הרי ירושלים, והבנו למה.

    לאון, הנהג המקצועי של המערכת, חייך הרבה במהלך המבחן הזה. לטענתו, קשה להאמין שלמכונית עם משקל עצמי של מעל שני טון יש התנהגות כביש טובה כל כך. ההיגוי מדויק למדי ואחיזת הכביש גבוהה דיו כדי לאפשר לקרוס-אובר המיוחד הזה לצלוח את הסיבובים במהירות שהייתה עושים חיים קשים גם לאימפרזה-טורבו ומיצובישי איוו. כשבקרת היציבות מנותקת והמתלים האקטיביים במצב ספורט, המכונית הזאת מחליקה החוצה מהסיבובים כמו מכונית ראלי וממש לא כמו מכונית גדולה וכבדה.
    ואם כבר הזכרנו ראלי, אז גם יניב, איש השטח של המערכת, גילה שמחוץ לכביש הסלול מספק הרכב הזה לא מעט הנאה. ללא הילוך כוח ועם צמיגים נמוכי חתך ברור שהרכב מוגבל לנהיגת שבילים. אבל גם את המשימה הזאת הוא מבצע בצורה מהנה, כשהמנוע החזק ובקרת האחיזה המתירנית מאפשרים נסיעת שבילים מהירה, חדה ומהנה.
    זאת פשוט מכונית שכיף לנהוג בה,בכביש או בשביל. מעטפת הביצועים שלה רחבה כל כך, שמעטים הנהגים שיוכלו לנצל את מלוא הפוטנציאל הגלום ב-FX50S.

    אינפיניטי FX50S

    אינפיניטי FX50S

    סיכום המערכת:
    ה-FX50S הוא קרוס-אובר לא שיגרתי. העיצוב החיצוני שלו מוחצן מאוד אך מקורי. תצרוכת הדלק שלו נעה בין גבוהה לשערורייתית. התנהגות הכביש שלו וחווית הנהיגה הכללית מעולות אבל היכולות הדינאמיות הגבוהות באות על חשבון נסיעה מעט נוקשה לרכב מהז'אנר הזה. 
    ה-FX מנסה לקלוע לשוק שיש בו מעט מאוד הגיון והרבה מאוד כסף. היחיד שמנסה לעשות בדיוק את אותו הדבר הוא ה-X6 הבווארי, שבהחלט אמור לתת פייט רציני ל-FX  בנושא חווית הנהיגה. אבל עד שנבדוק את זה בעצמנו אנחנו יכולים להגיד בפה מלא, השלם שונה מסך חלקיו, ה-FX הוא 2 טון של חוויה ובמהלך הזמן הקצר שהוא היה אצלינו תהינו למה אין לנו 700 אלף ₪ שאנחנו לא ממש צריכים. אין לנו ספק שמי שיכול להרשות לעצמו לרכוש את הפנינה ההנדסית הזו יהנה ממנה מאוד, בכל החזיתות.

    ציוני מערכת CarsForum:

    כללי - * * * * *

    הנאה מנהיגה - * * * * *

    ביצועים - * * * * *

    נוחות - * * *

    אבזור - * * * * *

    אינפיניטי FX50S

    השתתפו בכתבה:
    שלומי, אלירן, לאון טאובס ויניב - נהיגה וכתיבה.
    דרור קרישנר - צילום.

    dddd