סיאט איביזה חדשה – רק ב-2016

סיאט איביזה

הדור הבא של סיאט איביזה כבר נמצא על שולחן התכנונים, וצפוי להופיע לקראת שנת 2016.

  • 24-07-2014
  • מאת: אלירן אברזל

האיביזה נחשבת לדגם הנמכר והחשוב ביותר של יצרנית הרכב הקטנה מספרד. הדור הנוכחי של סיאט איביזה הוא הרביעי במספר והוא הושק כבר בשנת 2008 (עם מתיחת פנים קלה בשנת 2013), אך למעשה האיביזה חגגה לפני כמה חודשים יום הולדת 30. כעת חושפת היצרנית פרטים ראשונים על הדור הבא של המכונית, שצפוי להופיע במהלך שנת 2016 לקראת תחילת שיווקו בשנת 2016. אך עוד לפני השקתו של הדור החדש, צפוי הדור הנוכחי לעבור מתיחת פנים קלה (ושנייה במספר) במהלך השנה הקרובה, שתסייע לו להמשיך ולהיות רלוונטי עד להשקתו של הדור הבא.

סיאט איביזה דור 4

הדור הבא (והחמישי במספר) של סיאט איביזה צפוי להתבסס על גרסה מקוצרת של פלטפורמת ה-MQB, אותה פלטפורמה שמשמשת גם את סיאט לאון החדשה וגם את פולקסווגן פאסאט החדשה. אותה גרסה מקוצרת אמורה לשמש בסיס גם לדור הבא של הפולו, שייחשף גם הוא בעוד כשנתיים. זאת, אגב, בניגוד לפאביה החדשה, שצפויה להיחשף בקרוב ולהתבסס על גרסה משודרגת של הפלטפורמה הנוכחית ולא על פלטפורמה חדשה כמו במקרה של האיביזה.

לדברי נשיא סיאט, הדור הבא של האיביזה צריך להיות "מספיק רגיל כדי שכל אחד יוכל לרכוש אותו, אבל מספיק שונה כדי שהוא יוכל לבלוט מבין שאר הרכבים בשוק". עוד הוא הרחיב ואמר כי הדור הבא ישאב לא מעט קווי עיצוב מהדור הנוכחי של הלאון אבל עדיין יהיה דומה לדור הנוכחי ויהיה אבולוציה של הדורות הקודמים.

dddd