תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מאזדה
  • מאזדה 2
  • מאזדה 2 החדשה 2015 נחשפת

    מאזדה 2

    מאזדה 2 החדשה בתמונות רשמיות ראשונות. תגיע ארצה בסוף 2014/תחילת 2015 עם מנוע חדש, תיבת הילוכים חדשה והבטחה לצריכת דלק משופרת.

    • 17-07-2014
    • מאת: אלירן אברזל

    הגיעה תורה של מאזדה 2 להתחדש, בדור חדש שנחשף כעת בתמונות רשמיות ראשונות לקראת השקתו הרשמית בתערוכת פריז הקרובה (באוקטובר הקרוב) ותחילת שיווקו לקראת סוף השנה (2015). ה-2 החדשה היא למעשה חלק אחד בסדרת הדגמים החדשה של היצרנית, שהחלה ב-CX5 וב-6 החדשות ועוברת גם ב-3 החדשה. היא ממשיכה את קו העיצוב הנוכחי של מאזדה (KODO) ומחליפה את הדור הנוכחי, שמשווק מאז שנת 2008 ללא שינויים משמעותיים.

    מאזדה 2 החדשה

    המפרט הטכני המלא של מאזדה 2 החדשה ייחשף רק לקראת השקתה הרשמית באוקטובר והפרטים הטכניים בשלב זה מעטים. מה שבטוח הוא שהעיצוב הושפע מאוד (כצפוי) מדגם הקונספט אזומי שנחשף בתחילת השנה. גם הממדים צפויים להיות דומים לאלו של האזומי, עם אורך כולל של 407 סנטימטרים, רוחב של 173 סנטימטרים ובסיס גלגלים באורך של 257 סנטימטרים. מדובר בממדים הגדולים במעט מאלו של הדור הנוכחי, מה שיבטיח מרווח פנים משופר ותא מטען גדול יותר.

    למרות הגידול בממדים במאזדה מבטיחים כי משקלה העצמי של המכונית יהיה נמוך יותר, או כמו שקוראים לזה במאזדה – SkyActiv. המשקל העצמי הנמוך יסייע גם לשיפור צריכת הדלק של המכונית, אחת מנקודות התורפה של הדגם היוצא.

    מאזדה 2 החדשה

    מי שעוד יסייע לשיפור צריכת הדלק של מאזדה 2 החדשה הם המנועים ותיבות ההילוכים החדשות. היצע המנועים צפוי לכלול שני מנועי בנזין ודיזל אחד. מנועי הבנזין יהיו בנפחים של 1.3 ו-1.5 ליטר והדיזל יהיה בנפח של 1.5 ליטר. ההספקים המרביים של המנועים טרם פורסמו, אך ככל הנראה גרסת ה-1.5 ליטר (שתהיה הגרסה העיקרית בישראל) תציע הספק מרבי של 120 כוחות סוס – בדומה למנוע שקיים כיום במאזדה 3. תיבת ההילוכים החדשה תהיה אוטומטית עם שישה הילוכים, והיא תחליף את תיבת ההילוכים הנוכחית עם ארבעת ההילוכים.

    מפרט האבזור גם הוא טרם נחשף אך מהתמונות הרשמיות ניתן לראות כי תא הנוסעים יציע שדרוג משמעותי לעומת הדגם היוצא. תא הנוסעים כולל מסך מגע צבעוני, בדומה לזה שמותקן ב-3. השליטה על מערכת השמע תתבצע דרך גלגלת שמותקנת בין המושבים הקדמיים ובסמוך לידית הבלם – פטנט שכיום נפוץ בעיקר ברכבי פרימיום כמו אודי A3 או לקסוס CT200h.

    בנוסף נראה שתציע ה-2 החדשה כאופציה גם מערכת תצוגה עילית, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, בקרת אקלים מכאנית והפעלה אוטומטית לאורות ולמגבים.

    מאזדה 2 החדשה

    מאזדה 2 החדשה צפויה להגיע לישראל לקראת סוף השנה (2014) אך השיווק בפועל (כלומר מסירות של כמות משמעותית של רכבים) צפוי להתחיל רק בתחילת שנת 2015. בארץ תפגוש ה-2 החדשה כמה מתחרות חדשות ורלוונטיות מתמיד, שיתחרו איתה ראש בראש על הובלת הקטגוריה. מי שהובילה בשנת 2013 את הקטגוריה, יונדאי i20, צפויה אף היא להתחדש בקרוב בדור חדש שייחשף (ככל הנראה) בחודשים הקרובים ויגיע ארצה גם הוא בתחילת שנת 2015. עוד צפויה להתחדש גם סקודה פאביה, עם דור חדש לחלוטין שיושק בישראל ככל הנראה רק לקראת אמצע שנת 2015.

     

     

    מאזדה 2 החדשה

    dddd