תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פיאט
  • פיאט פנדה
  • פיאט פנדה קרוס – פרטים נוספים

    פיאט פנדה

    פיאט מציגה את הפנדה קרוס - גרסת 4X4 מהודרת ומעוצבת לפנדה המוכרת. שיווקה באירופה יחל בספטמבר הקרוב.

    • 16-07-2014
    • מאת: מערכת CarsForum

    גרסאות הנעה כפולה של פיאט פנדה קיימות מזה למעלה מ-30 שנים. הדור הראשון של הפנדה היה הראשון לקבל גרסת הנעה כפולה, עוד בשנת 1982. גרסאות ה-4X4 של הפנדה זכו להצלחה נאה למדי באירופה המושלגת, שם למערכת ההנעה הכפולה יש משמעות רצינית כשמדובר בחורפים מושלגים בהם הנעה כפולה היא ההבדל בין החלקה לנסיעה בטוחה. בפיאט החליטו סוף סוף לעשות מעשה ולהעניק לגרסת ההנעה הכפולה של פיאט פנדה החדשה גם אריזה קוסמטית קרבית שתסייע בוודאי למכירות של הדגם גם מחוץ להרי איטליה המושלגים.

    למעשה, הפנדה קרוס היא רק אחת מרכבי השטח הקטנים שצפויה פיאט להציג בקרוב. אל הפנדה קרוס תצטרף בעתיד הקרוב גם ה-500X, שתבסס למעשה על מכלולי ג'יפ רנגייד שנחשף לאחרונה. הפנדה קרוס נחשפה לראשונה כבר בתחילת השנה וכעת מפרסמת פיאט פרטים נוספים אודות הדגם לקראת תחילת שיווקו באירופה בחודש ספטמבר הקרוב. אצלנו? שאלה טובה.

    פיאט פנדה קרוס

    פיאט פנדה קרוס מבוססת על פלטפורמת הפנדה המוכרת אך מציגה מספר עדכונים קוסמטיים ברורים שיעניקו לה עיצוב קרבי יותר. הבולט שבהם הוא פגוש קדמי חדש, בצביעה מתכתית מחוררת שמזכירה מגן גחון של ג'יפים גדולים וקרביים הרבה יותר. בתוך הפגוש החדש הזה שולבו פנסי DRL מבוססי LED וחיבורים אדומים שנראים כמו ווי גרירה אדומים. בנוסף מקבלת הפנדה קרוס פנסי ערפל חדשים שמוקמו גבוה יותר, ליד הפנסים הראשיים.

    בצד ניתן להבחין בפסי קישוט שחורים-כסופים ובבתי גלגלים תפוחים יותר עם בטנה שחורה. מאחור ניתן לזהות יחידות תאורה חדשות ומושחרות לצד פגוש אחורי חדש שמשלים את הפגוש הקדמי עם צביעה דמוית אלומיניום. תא הנוסעים קיבל גם הוא נגיעות עיצוב קטנות, הכוללות בעיקר צביעה חדשה לפלסטיקה.

    פיאט פנדה קרוס

    המידות של פיאט פנדה קרוס מעט גדולות משל הפנדה ה"רגילה". עם אורך כללי של 370 סנטימטרים היא ארוכה בכ-5 סנטימטרים מהדגם הרגיל. רוחבה 167 סנטימטרים (3+ סנטימטרים) וגובהה 166 סנטימטרים (11+ סנטימטרים). נפח תא המטען נותר ללא שינוי – 225 ליטרים.

    היצע המנועים מבוסס גם הוא על המנועים של הפנדה וכולל שני מנועים בלבד – בנזין אחד ודיזל אחד. דגם הבנזין מצויד במנוע ה-900 סמ"ק TwinAir (שני צילינדרים) של פיאט, בהספק מרבי של 90 כוחות סוס. מנוע זה מצויד במערכת Start&Stop ובכפתור ECO שמפחית את המומנט המרבי שמפיק המנוע לטובת שיפור צריכת הדלק. זאת, אגב, תעמוד בממוצע על 20.4 קילומטרים לליטר.

    גרסת הדיזל תצויד במנוע ה-1.3 ליטר טורבו-דיזל MultiJet II המוכר של פיאט, בהספק מרבי של 80 כוחות סוס. גם מנוע זה יצויד במערכת Start&Stop, כמו גם במסנן חלקיקים (DPF). צריכת הדלק הממוצעת של דגם זה תעמוד על 21.2 קילומטרים לליטר.

    פיאט פנדה קרוס

    מערכת ההנעה הכפולה של פיאט פנדה קרוס היא מערכת הנעה כפולה קבועה מנוהלת מחשב, שמחלק את המומנט קדימה-אחורה בהתאם לאחיזה של הגלגלים בקרקע. בקרת המשיכה משולבת עם מערכת ELD (קיצור של Electronic Locking Differential) שתדמה נעילת דיפרנציאל על ידי נעילת הבלמים של הגלגלים המחליק. בנוסף כוללת המערכת גם מצב LOCK שידמה נעילה של דיפרנציאל מרכזי וכן מערכת בקרת ירידה במורד. תיבת ההילוכים תהיה ידנית עם שישה הילוכים, כאשר הראשון מבין השש יהיה קצר במיוחד וישמש כסוג של הילוך כוח.

    הפנדה קרוס היא למעשה הגרסה המאובזרת ביותר של הפנדה וככזאת היא תוצע עם מגוון פריטי אבזור שחלקם לא קיימים בדגמים המוכרים לנו. אלו כוללים בין היתר גם מערכת בקרת אקלים דיגיטלית, מערכת שמע מקורית עם בלוטות' (Blue&Me), גלגל הגה ומוט הילוכים מצופי עור, מערכת בלימה אוטומטית (City Brake Control) ושמשות אחוריות כהות.

     

    dddd