תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • טויוטה
  • טויוטה פריוס
  • טויוטה פריוס פלאג אין קובעת שיא בנורבורינג

    טויוטה פריוס

    בטויוטה לקחו את הפריוס ההיברידית שלהם ויצאו לקבוע שיא חדש בנורבורינג הגרמני. לא עוד המכונית המהירה ביותר, אלא המכונית החסכונית ביותר!

    • 16-07-2014
    • מאת: מערכת CarsForum

    מסלול המרוצים הגרמני נורבורינג הפך בשנים האחרונות לסוג של גביע קדוש עבור כמה מיצרניות הרכב. לא מעט מהיצרניות שמתמקדות ברכבי ספורט משקיעות מאמצים רבים במטרה לקבוע זמני הקפה קצרים יותר ויותר לדגמי הספורט שלהם, במטרה להוכיח שהן המהירות ביותר. לטויוטה אין ממש מסורת ארוכת שנים של מלחמות מהירות ברינג הגרמני, למרות שהיא כן מחזיקה בשיא "המכונית החשמלית המהירה ביותר" אותו קבעה עם ה-TMG EV P002 ב-2012 וחברת הבת שלה, לקסוס, מחזיקה במקום מכובד בראש טבלת המכוניות המהירות ביותר ברינג עם ה-LFA הנהדרת.

    אבל עכשיו מגיעה טויוטה למסלול עם מטרה לקבוע שיא חדש, ולמען האמת גם די ייחודי. לא עוד המכונית המהירה ביותר על המסלול אלא המכונית החסכונית ביותר. לצורך כך לקחה היצרנית טויוטה פריוס פלאג-אין עם חבילת TRD (חבילת עיצוב ספורטיבית הכוללת פגושים קדמיים ספורטיביים וחישוקי סגסוגת בקוטר 18 אינטש') והקיפה את המסלול מבלי לבצע במכונית שינויים מכאניים כלשהם. ההקפה בוצעה תוך הקפדה על כללי הבטיחות של המסלול, שכוללים גם מהירות מינימלית של 60 קמ"ש.

     

    התוצאה? בטויוטה הקיפו את המסלול בזמן שיא (שלילי) של 20 דקות ו-59 שניות, כמעט פי 3 ממה שלקח למכונית המהירה ביותר להקיף את המסלול. אבל צריכת הדלק? המכונית הקיפה את המסלול שאורכו 20.75 קילומטרים תוך שהיא צורכת משהו כמו 5 כפות של דלק. במספרים, זה יוצא משהו כמו 250 קילומטרים לליטר דלק.

    אז נכון, למכונית יש טווח נסיעה חשמלי טהור של 25 קילומטרים והיא התחילה את המסלול כשמצבריה טעונים לחלוטין. עדיין, מנוע הבנזין הותנע רק לזמן קצר לקראת ההגעה לנקודה הגבוה ביותר במסלול, כדי לסייע לרכב לשמור על המהירות המינימלית הנדרשת. ובכל זאת מדובר בצריכת דלק מרשימה למדי ובשיא ייחודי למדי.

    dddd