תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סיטרואן
  • סיטרואן C1
  • סיטרואן C1 החדשה – פרטים נוספים

    סיטרואן C1

    סיטרואן C1 החדשה תושק בישראל לקראת סוף השנה ותציע עיצוב מודרני ושובב מבעבר עם תא נוסעים איכותי יותר.

    • 11-07-2014
    • מאת: מערכת CarsForum

    הדור השני והחדש של סיטרואן C1 צפוי להגיע בקרוב לאולמות התצוגה. ה-C1 החדשה נחשפה לראשונה בחודש פברואר האחרון והושקה בתערוכת ג'נבה האחרונה, אך הייתה רק אחת מבין כמה מכוניות מיני עירוניות חדשות ומעניינות שהוצגו באותה תערוכה. גם האחיות התאומות של ה-C1, האייגו של טויוטה וה-108 של פיג'ו, נחשפו באותה התערוכה. לצידם נחשפה גם מתחרה נוספת מבית יצרנית הרכב הצרפתית רנו – הטווינגו החדשה, המבוססת על פלטפורמת הסמארט הבאה (שטרם נחשפה).

    סיטרואן C1 החדשה

    כמו בדור הקודם, גם הדור החדש של סיטרואן C1 מיוצר בשיתוף פעולה עם טויוטה וחולק את מכלוליו עם פיג'ו 108 וטויוטה אייגו. הדגם החדש יחליף את הדגם הנוכחי, שמיוצר כמעט ללא שינוי (למעט מתיחת פנים קלה ב-2012) מאז שנת 2005 וזוכה להצלחה נאה עם כ-760 אלף מכירות באירופה מאז הושק. הדור החדש יהיה מעוצב יותר, מודרני יותר ויציע אפשרויות התאמה רבה יותר מתוך תקווה להיות רלוונטי יותר לכמה שיותר לקוחות.

    ה-C1 החדשה תוצע בשלוש תצורות מרכב – 3 דלתות, 5 דלתות וקבריולט (Airscape). גרסת הקבריולט תוצע במרכבי ה-3 וה-5 דלתות ותצויד בגג בד מתקפל בתצורת "קופסת סרדינים". בסיטרואן מספרים כי הוא יפתח בצורה חשמלית וגודלו 800 על 760 מילימטרים.

    סיטרואן C1 החדשה

    העיצוב החיצוני של ה-C1 החדשה מתבסס על שפת העיצוב הנוכחית של היצרנית, בדומה למה שכבר ראינו בארץ אצל סיטרואן C4 פיקאסו החדשה. עיצוב החזית כולל יחידות תאורה קדמיות המפוצלות לשלושה חלקים – תאורת ה-DRL מבוססת ה-LED אנכית, המאותתים ואורות החניה אופקיים והאורות הראשיים עגולים. מאחור ניתן לזהות יחידות תאורה שמזכירות מאוד את אלו של ה-DS3 המחודשת, עם אפקט תלת ממדי.

    בסיטרואן מבינים שמכונית עירונית פונה ברוב המקרים לקהל צעיר ובהתאם מהווה סוג של אביזר אופנתי. לכן ה-C1 החדשה תוצע במגוון רחב מאוד של צבעים ועם אפשרויות רבות של התאמה אישית. ניתן יהיה לבחור בין 8 גוונים שונים לרכב עצמו ובגג בצביעה שונה מצבע הרכב (חום או לבן). בדגמי הגג הנפתח ניתן יהיה לבחור גם את צבע הגג הנפתח מבין שלוש אפשרויות – אדום, שחור או אפור.

    סיטרואן C1 החדשה

    תא הנוסעים של סיטרואן C1 החדשה יהיה מאובזר ואיכותי מבעבר. מדובר באחת מנקודות התורפה הגדולות ביותר של הדור הנוכחי, שסבל מתא נוסעים מיושן עם פלסטיקה חלולה וחלקי מתכת חשופים. במרכז תא הנוסעים החדש תותקן מערכת מולטימדיה חדשה עם מסך מגע בגודל 7 אינטש'. מערכת המולטימדיה החדשה תצויד בטכנולוגיית ה-Mirror Screen שתאפשר למעשה לשכפל את המסך של הטלפון הסלולרי על המסך של מערכת המולטימדיה לאחר חיבור הטלפון לשקע ה-USB שבמכונית, כך שלמעשה ניתן יהיה לתפעל את כל האפשרויות של הטלפון דרך מסך המגע שברכב.

    בנוסף כוללת רמת האבזור ברכב גם אופציה למערכת כניסה והתנעה ללא מפתח (Keyless), מערכת עזר לזינוק בעליה (Hill start assist), מצלמת רוורס, חישוקי סגסוגת בקוטר 14 או 15 אינטש', דיבורית בלוטות', בקרת שיוט, בקרת אקלים דיגיטלית וחלונות חשמל קדמיים. אבל, כמו בדגם הנוכחי גם בדגם החדש, גם הפעם אין ברכב פתחי מזגן מרכזיים מתכוונים אלא פתח מרכזי אחד שמופנה כלפי מעלה.

    סיטרואן C1 החדשה

    המפרט הטכני של סיטרואן C1 החדשה מציג מידות דומות מאוד לאלו של הדור היוצא, עם אורך כולל של 346 סנטימטרים (2+), רוחב כללי של 162 סנטימטרים (1-) וגובה של 145 סנטימטרים (1-). היצע המנועים של הדגם יכלול מבחר של שני מנועים בלבד. החלש מבין השניים, 1 ליטר שלושה צילינדרים בהספק מרבי של 68 כוחות סוס, הושאל מהדגם היוצא אך לדברי פיג'ו עבר עדכונים ושדרוגים. הוא ישודך למערכת Start&Stop ויציע אופציה לתיבת הילוכים רובוטית חד מצמדים עם 5 הילוכים לצד תיבת הילוכים ידנית.

    בנוסף תציע סיטרואן גם גרסה חזקה יותר, המצוידת במנוע 1.2 ליטר 3 צילינדרים חדש בהספק מרבי של 82 כוחות סוס, אותה פגשנו לראשונה בגרסה הידנית של פיג'ו 208. צריכת הדלק של השני הדגמים צפויה לנוע סביב 23 קילומטרים לליטר בממוצע.

    סיטרואן C1 החדשה צפויה להגיע לישראל עוד השנה, ככל הנראה לאחר תקופת החגים. מחירו הרשמי של הדגם בישראל עדיין לא ידוע אך ככל הנראה הוא לא יהיה זול במיוחד. בסיטרואן לא ינסו להתחרות ישורות במכוניות המיני הידניות הזולות בקטגוריה, כמו ה-i10 החדשה או הספארק בגרסת ה-1 ליטר, אלא להתברג בין אלו לבין הפיאט 500 והאופל אדם.

    סיטרואן C1 החדשה

    dddd