תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פיגו
  • פיגו 2008
  • פיג'ו מציגה גרסת ראלי ל-2008

    פיגו 2008

    פיג'ו מציגה את ה-2008DKR - גרסת ראלי ל-2008 שתתחרה במרוץ הדקאר הקרוב עם מנוע בי-טורבו-דיזל בהספק מרבי של 340 כוחות סוס.

    • 06-07-2014
    • מאת: מערכת CarsForum

    כבר לא מעט זמן שבפיג'ו מנסים לחזור לתהילת העבר אליה זכו דגמי העבר שלהם בכל מה שקשור לספורט המוטורי. ה-205 המיתולוגית זכורה לטובה עד היום בזכות הצלחתה במרוצי הראלי של Group B עליו השלום ופיג'ו מחפשים דרך לחזור לאותה התודעה תוך השתתפות במרוצים נוספים, אבל בלי להתחייב לעונות ראלי שלמות. לאחר שבשנה שעברה התחרתה היצרנית במרוץ הפייקס-פיקס עם ה-208T16, מציגה כעת היצרנית את המטרה הבאה – ראלי דקאר.

    פיג'ו 2008DKR

    היצרנית מכינה בימים אלו גרסה מיוחדת של פיג'ו 2008 שתתחרה בסבב המרוצים הבא של הדקאר. ה-2008 DKR לא מבוססת למעשה כלל על פלטפורמת ה-2008 המוכרת אלא על שלדת צינורות ומרכב עשוי סיבי פחמן, אבל גם ה-205T16 המיתולוגית כלל לא חלקה את מיכלוליה עם ה-205 הסדרתית וזה לא הפריע לאף אחד.

    ה-DKR מצוידת במנוע במרכזי בי-טורבו-דיזל V6 בנפח של 3.2 ליטרים שיפיק לא פחות מ-340 כוחות סוס. תיבת ההילוכים תהיה סיקוונסית-ידנית והרכב יגיע ללא מערכת הנעה כפולה. לדברי פיג'ו, לפי תקנות הראלי הדבר יאפשר להם להתקין ברכב גלגלים גדולים יותר ולהפוך את המכונית לקלה יותר, מה שייתן להם יתרון גדול יותר על פני המתחרים.

    על פי המפרט הטכני של ה-2008 DKR אורכה הכללי יעמוד על כ-410 סנטימטרים, כך שהיא תהיה קצרה במעט מה-2008 הסדרתית. המשקל עצמי של המכונית יעמוד על 1,280 קילוגרמים, שזה רק 140 קילוגרמים יותר מה-2008 האוטומטית שנמכרת בישראל. סיפור לא פחות מעניין הוא מערך המתלים, שהותאם למרוצי ראלי. הוא מורכב מעצמות עצה כפולות, שני קפיצים בכל מתלה ומהלך מתלה ארוך במיוחד. מרווח הגחון עומד על כמעט 400 סנטימטרים. בנוסף מציע הרכב שליטה על לחץ האוויר בכל אחד מהגלגלים בנפרד מתא הנוסעים.

     

    dddd