תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פורד
  • פורד אדג'
  • פורד אדג' החדש (2015) נחשף

    פורד אדג'

    פורד חושפת את הדור החדש של האדג', שיציע מרווח פנים משופר ותא נוסעים איכותי מבעבר. אצלנו רק בעוד שנה.

    • 26-06-2014
    • מאת: אלירן אברזל

    בסוף השנה שעברה נחשף לראשונה דגם הקונספט של פורד אדג' החדש, שנראה היה קרוב מאוד לייצור סדרתי. אמש חשפה פורד תמונות רשמיות ראשונות של דגם הייצור הסדרתי, שאמור להגיע לשיווק בארצות הברית בתחילת שנת 2015 וכצפוי הוא דומה עד מאוד לדגם הקונספט. אנחנו נאלץ לחכות לדגם המוחלף עוד כמה חודשים שכן הפעם, בניגוד לעבר וכחלק מהמדיניות הגלובאלית של פורד, ישווק הדגם גם עם תקינה אירופאית (שתהיה ככל הנראה זו שתושק בישראל) אך זו תופיע רק בעוד כשנה.

    האדג' הוא קרוסאובר גדול במונחים ישראליים, אך בינוני במונחים אמריקאים. הדור הראשון שלו הושק בשנת 2006 כסוג של תשובה לרכבים כמו ניסאן מוראנו ומוקם בהיצע הדגמים של היצרנית בין הקוגה לאקספלורר. הדור החדש של האדג' ימותג גבוה יותר וינסה להתחרות גם במיטב התוצרת הגרמנית, כלומר במוו X3 או אודי Q5, ולא רק במותג העממי ניסאן.

    פורד אדג' החדש 2015

    פורד אדג' החדש מבוסס על פלטפורמה חדשה לחלוטין, המשמשת גם את דגמי המונדיאו וה-S-Max החדשים (שטרם הושקו בישראל). הוא גדול מקודמו, עם תוספת של כ-13 סנטימטרים לאורך הכללי (481 סנטימטרים) וכ-2.5 סנטימטרים לאורכו של בסיס הגלגלים (285 סנטימטרים). בפורד מבטיחים שתוספת הסנטימטרים האלו, ביחד עם תכנון חכם יותר של תא הנוסעים, יספקו מרווח פנים משופר ותא מטען גדול מבעבר.

    תא הנוסעים של האדג' החדש יציע חומרים איכותיים יותר ורמת גימור גבוהה יותר מבעבר. בפורד מבטיחים כי הושם דגש על איכות ההרכבה, צמצום המרווחים שבין החלקים השונים בתא הנוסעים ונעשה שימוש ביותר חומרי דיפון רכים ונעימים מבעבר. כמו כן מבטיחה פורד שיפור משמעותי בבידוד הרעשים והוויברציות בתא הנוסעים, בין היתר בזכות שימוש בחומרי בידוד משופרים (שמשה קדמית אקוסטית, בידוד לסעפת הפליטה ועוד) אבל גם בזכות מערכת ביטול רעשים אקטיבית שתוצע כאופציה בחלק מהדגמים.

    באותה ההזדמנות כדאי גם להזכיר את היצע המערכות האופציונאליות שתציע פורד עם הרכב. בין היתר ניתן למנות ברשימה בקרת שיוט אקטיבית, התראה על רכבים בשטחים המתים (BLIS), מערכת חניה אוטומטית, התראה על סטייה מנתיב הנסיעה, חגורות בטיחות אחוריות המשולבות עם כריות אוויר ועוד.

    פורד אדג' החדש

    בשלב זה יוצע פורד אדג' החדש עם מגוון של מנועי בנזין ודיזל, אך יתכן שהדגם שיגיע לבסוף לישראל יזכה ליחידת הנעה אחרת שתוצג בהמשך. גרסת הבסיס, שככל הנראה תהיה העיקרית בהיצע הדגמים הישראלי, מצוידת במנוע טורבו-בנזין בנפח של 2.0 ליטרים מסדרת ה-EcoBoost שתציע הספק מרבי של 245 כוחות סוס. מדובר בגרסה משודרגת של מנוע ה-2.0 ליטרים EcoBoost המוכר של פורד הכוללת יחס דחיסה גבוה יותר, מגדש טורבו חדש, מערכת הזרקת דלק חדשה וסעפת פליטה משודרגת.

    בנוסף תציע פורד את האדג' החדש עם מנוע טורבו-בנזין V6 בנפח של 2.7 ליטרים שיפיק הספק מרבי של "מעל 300 כוחות סוס" ואת מנוע ה-3.5 ליטרים עם 265 כוחות סוס שמוצע גם בדגם הנוכחי. האירופאים יזכו גם לשתי גרסאות של מנוע ה-2.0 ליטרים טורבו-דיזל Duratorq בהספקים של 177 ו-207 כוחות סוס.

    תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים תוצע כאופציה בחלק מהמנועים (2.0 ליטרים בנזין ודיזל ו-2.7 ליטרים בנזין), כמו גם מערכת הנעה כפולה קבועה.

    פורד אדג' החדש 2015

    dddd