רנו מגאן החדשה לא מספיק בטיחותית

פיגו 301

רנו מגאן המחודשת זוכה ל-3 כוכבים בלבד במבחן הריסוק של ה-EuroNCAP. ציון זהה גם לפיג'ו 301, סיטרואן C אליזה ו-MG3. פורד טורנאו קונקט עם 4 כוכבים, פולקסווגן ספורט-וואן עם 5.

  • 25-06-2014
  • מאת: מערכת CarsForum

מבוכה ליצרנית הרכב רנו. ארגון הבטיחות האירופאי EuroNCAP פרסם הבוקר תוצאות של סבב מבחני ריסוק שערך לכמה מכוניות, שחלקן כבר משווקת בישראל וחלקן עתידות להגיע ארצה בקרוב. סבב מבחני הריסוק כלל הפעם מלבד המגאן צמד מכוניות משפחתיות תאומות – פיג'ו 301 ואחותה סיטרואן C אליזה, מכונית סופר-מיני סינית MG3, מיניוואן חדש בשם פולקסווגן ספורט-וואן וטנדרון נוסעים בשם פורד טורנאו קורייר.

אבל כוכבת הסבב, ולא במובן החיובי של המילה, היא רנו מגאן. המכונית המשפחתית של יצרנית הרכב הצרפתית עברה לאחרונה מתיחת פנים ונבחנה מחדש במבחני הריסוק האירופאיים, לאחר שכבר נבחנה עם השקתה הראשונה בשנת 2008. אז זכתה המגאן לציון המרבי של 5 כוכבי בטיחות, אבל אז היו המבחנים של ארגון ה-EuroNCAP פחות מחמירים. הדגמים המחודשים של המגאן התחילו כבר להימכר בישראל, בשלב זה רק בגרסת ה-RS הספורטיבית ובהמשך השנה גם בגרסאות הסטנדרטיות.

בסבב המבחנים הנוכחי הרשימה המכונית הרבה פחות וזכתה לציון של 3 כוכבי בטיחות בלבד, וזאת מיצרנית רכב שהתהדרה עד לא מזמן ברמת הבטיחות הגבוהה של דגמיה. ארגון הבטיחות האירופאי העניק למכונית ציון סביר של 83 אחוזים בהגנה על נוסעים מבוגרים, שהיה אמור להספיק לה כדי לזכות ב-4 כוכבים. אך בארגון מציינים כי מערכת ההתראה על אי חגירת חגורות בטיחות לא תפקדה כראוי ולא כללה התראה תקינה על אי חגירה במושב האחורי. בארגון מציינים שברגע שרנו תטפל בנקודה זו, המגאן תזכה לציון של 4 כוכבים. קצת יותר טוב, אבל עדיין נמוך בהשוואה למתחרות המודרניות ממנה.

רנו מגאן ציון ריסוק

משם נעבור אל צמד משפחתיות קטנות שהן תאומות כמעט מוחלטות – פיג'ו 301 וסיטרואן C אליזה. לאור ההתבססות של שתיהן על מכלולים זהים, לא מפתיע ששתיהן זכו לציון זהה של 3 כוכבי בטיחות ולציונים זהים – 71 אחוזים בהגנה על מבוגרים, 75 אחוזים בהגנה על ילדים, 54 אחוזים בהגנה על הולכי רגל ו-33 אחוזים בסעיף מערכות הבטיחות.

בארגון מציינים כי המכונית משווקת ללא התראה על אי חגירת חגורה במושב הנוסע הקדמי, מה שהוריד למכונית נקודות רבות בסעיף מערכות הבטיחות. גם ההגנה על חזה הנהג במקרה של תאונה עם עמוד בצד הרכב וכי משענות הראש האחוריות לא היו אפקטיביות דיו. מעניין גם לציין כי כמה מהתחרות העיקריות של הצד הצרפתי הזה, כמו סקודה ראפיד או סיאט טולדו, זכו לציון טוב יותר של 5 כוכבים במבחן שנערך להם לפני כשנתיים.

פיג'ו 301 ציון ריסוק

סיטרואן C אליזה ציון ריסוק

גם הסופר-מיני הסינית MG3 לא הרשימה במבחני הריסוק. המכונית, ששיווקה בישראל אמור להתחיל לקראת סוף השנה (לאחר דחיה של כשנה מהמועד המקורי), זכתה לציון של שלושה כוכבים בלבד, בעידן בו סופר-מיני מודרניות זוכות כבר לציון מושלם של 5 כוכבים. המכונית קיבלה 69 אחוזים בלבד בסעיף ההגנה על מבוגרים, 71 אחוזים בהגנה על ילדים, 59 אחוזים בהגנה על הולכי רגל ו-38 אחוזים בסעיף מערכות הבטיחות.

בארגון מציינים כי כריות האוויר הקדמיות של התנפחו כראוי בזמן מבחן הריסוק, מה שעלול לגרום לפגיעה בראש הנהג והנוסע. הארגון גם מציין שהמבנה של הדש-בורד עלול לגרום לפגיעות חמורות במקרה של נהג שיושב בתנוחה לא תקינה או נהג שממדיו שונים משל הבובה הנבדקת, מה שגרר הורדה נוספת של הציון. עוד מציין הארגון כי חלק מהגרסאות של ה-MG3 מגיעות ללא מתג לניתוק כרית האוויר הקדמית בצד הנוסע, למרות שבספר הרכב מצוין שמדובר בסטנדרט.

MG3 ציון ריסוק

שני רכבים נוספים שנבדקו, שלא משווקים בשלב זה בישראל, הם הטורניאו קורייר והפולקסווגן ספורט-וואן. הטורניאו קורייר הוא גרסת הנוסעים של הטנדרון הקטן פורד טרנזיט קורייר, שהוא בפני עצמו אח קטן לטורנאו קונקט המוכר לנו בארץ. הטורניאו קורייר זכה לציון טוב למדי בהתחשב בהיותו רכב מסחרי, עם 4 כוכבים בסך הכל וציון של 84 אחוזים בהגנה על מבוגרים.

פולקסווגן ספורט-וואן היה הרכב היחיד בסבב מבחנים זה שהצליח לזכות בציון המרבי של 5 כוכבי בטיחות. לספורט-וואן ציון של 87 אחוזים בהגנה על מבוגרים, 85 אחוזים בהגנה על ילדים, 62 אחוזים בהגנה על הולכי רגל ו-73 אחוזים בסעיף מערכות הבטיחות, בין היתר בשל מערכת הבלימה האוטומטית שמוצעת בו כאופציה.

פורד טורנירו קורייר ציון ריסוק

פולקסווגן ספורט וואן ציון ריסוק

 

dddd