תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סיאט
  • סיאט לאון סטיישן
  • סיאט מציגה לאון סטיישן מוגבהת

    סיאט לאון סטיישן

    סיאט לאון אקס-פיריאנס (X-Perience) היא גרסה מגובהת של הלאון סטיישן, שתמלא את מקומו של הג'יפון שחסר בהיצע הדגמים של היצרנית.

    • 23-06-2014
    • מאת: מערכת CarsForum

    לסיאט אין נכון להיום אף לא ג'יפון אחד בהיצע הדגמים שלה. במשפחת פולקסווגן המורחבת אפשר למצוא לא מעט ג'יפונים – החל מסקודה יטי הקטן והזול שבהם ועד לפורשה קאיין ולפולקסווגן טוארג היוקרתיים. אבל אף לא אחד מהג'יפונים הללו מיוצר תחת הלוגו של סיאט. ליצרנית יש תוכניות להציג ג'יפון כזה אי שם במהלך שנת 2016, אבל דיה לצרה בשעתה. עד אז, נאלצת סיאט למצוא פתרונות יצירתיים להעדרו של רכב באחת מהקטגוריות החמות ביותר בשוק הרכב.

    סיאט לאון אקס-פיריאנס

    סיאט לאון אקס-פיריאנס (X-Perience) היא הפיתרון הזמני שמציגה כעת היצרנית. מדובר בגרסה מוגבהת של הלאון סטיישן, שתצטרף לגרסאות הקופה (לאון SC) וההאצ'בק אותן כבר פגשנו בישראל ואל גרסאות הסטיישן של הלאון והקופרה, אותן אנחנו עתידים לפגוש בארץ בהמשך השנה. גרסת האקס-פיריאנס מדגישה את יכולת השטח שהתווספה על ידי תוספת של פגושים שחורים, כיסוי שחור לבתי הגלגלים ופסי גגון בצבע שחור.

    קישוטי הפלסטיקה השחורה יגובו במערכת הנעה כפולה קבועה שמחלקת בצורה אוטומטית את הכוח בין הגלגלים הקדמיים לאחוריים (עם העדפה לקדמיים) וכוללת גם נעילת דיפרנציאל אלקטרונית מקדימה ומאחורה. בנוסף מקבלת גרסת האקס-פיריאנס גם הגבהה קלה של כ-15 מילימטרים שיתווספו רובם ככולם למרווח הגחון של המכונית.

    סיאט לאון אקס-פיריאנס

    היצע המנועים של סיאט לאון אקס-פיריאנס יכלול ארבעה מנועים – שלושה מנועי טורבו-דיזל ומנוע טורבו-בנזין אחד. באגף הדיזל תציע סיאט שתי גרסאות בנפח של 2.0 ליטרים, בהספקים של 150 ו-184 כוחות סוס. שני המנועים יצוידו במערכת Start&Stop ויציגו צריכת דלק ממוצעת של כ-20.5 קילומטרים לליטר. גרסת ה-184 כוחות סוס תוצע עם אופציה לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים עם שישה הילוכים (DSG6), גרסת ה-150 כוחות סוס עם תיבה ידנית בלבד.

    גרסת הדיזל הבסיסית תצויד במנוע בנפח 1.6 ליטר עם 110 כוחות סוס, ותוצע גם היא עם תיבת הילוכים ידנית בלבד. גרסת הבנזין היחידה בהיצע תצויד במנוע TSI בנפח 1.8 ליטר שיפיק 180 כוחות סוס וישודך לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים עם שישה הילוכים, ללא אופציה לתיבה ידנית. צריכת הדלק הממוצעת שלו תעמוד על כ-15 קילומטרים לליטר.

    סיאט לאון אקס-פיריאנס

    תא הנוסעים של סיאט לאון אקס-פיריאנס יהיה מבוסס ברובו על תא הנוסעים של גרסאות הלאון המוכרות, עם תוספת של אופציה לריפודי עור משולב בבד אלקנטרה בצבע חום. סיאט תציע את המכונית כסטנדרט ברמת אבזור גבוהה יחסית הכוללת בין היתר בקרת שיוט אקטיבית מבוססת רדאר, מערכת בלימה אוטומטית ופנסי חזית בטכנולוגיית LED מלאה.

    עדיין לא ברור האם גרסת ה-X-Perience תגיע ארצה, אבל לאור רמת האבזור הסטנדרטית הגבוהה איתה היא מוצעת, היצע המנועים המצומצם יחסית והמחיר שצפוי להיות גבוה למדי – אנחנו מאוד נתפלא אם מישהו בחטיבת סיאט של צ'מפיון מוטורס באמת ישקול להביא אותה ארצה. באירופה צפוי להתחיל שיווקה לקראת סוף השנה הנוכחית (2014).

    סיאט לאון אקס-פיריאנס

    dddd