תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מרצדס
  • מרצדס GLA
  • מרצדס GLA בישראל

    מרצדס GLA

    מרצדס משיקה בישראל את ה-GLA - רכב פנאי-שטח קומפקטי במחיר שיחל ב-249 אלף ש"ח ויכולת שטח בסיסית.

    • 12-06-2014
    • מאת: אלירן אברזל

    מרצדס GLA מושק השבוע בישראל ויהווה צעד נוסף בדרך של היבואנית להגדלת היקפי המכירות של המותג בישראל. את השנתיים האחרונות מסיימת מרצדס עם גידול ניכר במכירות, בעיקר בשל דגמי הבסיס שהיא השיקה לאחרונה בישראל. מדובר בעיקר ב-A קלאס החדשה אבל גם ב-CLA הגדולה (והיקרה) ממנה, שהיא סיפור הצלחה בפני עצמו. בכלמוביל מספרים כי מלאי רכבי ה-CLA נמכר כולו עד לתחילת השנה החדשה ועדיין הרכב זוכה להתעניינות גדולה מצד לקוחות פוטנציאליים שמוכנים לחכות לו חודשים ארוכים.

    ה-GLA החדש מבוסס על אותה הפלטפורמה המשמשת גם את ה-A קלאס וגם את ה-CLA, אך בתור האח עם נטייה ברורה יותר לשביל ולשטח הוא יהיה גבוה משתי האחיות האחרות. ל-GLA גובה של 149 סנטימטרים, לעומת 143 סנטימטרים ב-CLA וב-A קלאס. הוא מתהדר באורך כללי של 442 סנטימטרים ובבסיס גלגלים של 270 סנטימטרים, שמאפשרים לו לספק מרווח פנים סביר למדי גם במושב האחורי.

    מרצדס GLA

    מרצדס GLA ישווק בישראל בשלוש תצורות עיקריות. גרסת הבסיס תהיה ה-GLA200 וזו תצויד במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר ובהספק מרבי של 156 כוחות סוס. מנוע זה ישודך לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים (7G-DCT) עם שבעה הילוכים ולמערכת הנעה קדמית. נתוני הביצועים מבטיחים זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-8.8 שניות, מהירות מרבית של 215 קמ"ש וצריכת דלק ממוצעת של כ-17 קילומטרים לליטר.

    מעליה תוצע גרסת ה-GLA200 CDI. גרסה זו מצוידת במנוע טורבו-דיזל בנפח של 2.1 ליטרים המפיק הספק מרבי של 136 כוחות סוס ומומנט מרבי של כ-31 קג"מ. גם גרסה זו תצויד בתיבת ההילוכים כפולת המצמדים אבל כאן תוצע מערכת הנעה כפולה קבועה (4MATIC) כסטנדרט. נתוני הביצועים של גרסה זו מבטיחים זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-9.9 שניות, מהירות מרבית של 200 קמ"ש וצריכת דלק ממוצעת של כ-20 קילומטרים לליטר.

    הגרסה הבכירה ביותר תהיה ה-GLA250. גרסה זו מצוידת במנוע טורבו-בנזין בנפח של 2.0 ליטרים המפיק הספק מרבי של 211 כוחות סוס. גם כאן תוצע כסטנדרט מערכת הנעה כפולה קבועה (4MATIC) בשידוך לתיבת הילוכים כפולת מצמדים. נתוני הביצועים הם כמובן הטובים ביותר, עם זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-7.1 שניות ומהירות מרבית של 230 קמ"ש. צריכת הדלק היא כמובן טובה פחות, כ-15 קילומטרים לליטר בממוצע על פי נתוני היצרן.

    מרצדס GLA

    למרות שהוא מבוסס על פלטפורמה המיועדת בעיקר לכביש, מרצדס GLA מציע יכולת בסיסית גם בשטח טכני. במסגרת ההשקה הכינה כלמוביל מסלול מכשולים קצר שאפשר להתרשם ממערכות העזר האלקטרוניות של מערכת ההנעה הכפולה, הכוללות בין היתר בקרת ירידה במורד עם שליטה על מהירות הירידה (בין 4 ל-12 קמ"ש) ובקרת משיכה המדמה נעילת דיפרנציאל. מי שמאוד ירצה לרדת לשטח עם ה-GLA יוכל להזמין ערכת הגבהה מקורית מהיצרן שתוסיף עוד שני סנטימטרים למרווח הגחון ותשפר עוד יותר את רמת העבירות. אם כי אני חייב לסייג ולציין כי אחרי הכל – לא מדובר ברכב שטח ועדיף להישאר איתו על הכביש או על שביל הכורכר לכל היותר.

    מרצדס GLA

    מבחר הדגמים כולל ארבע רמות אבזור שאמורות להתאים את הרכב בצורה טובה יותר לדרישות הנהג. רמת האבזור Style היא הבסיסית ביותר והיא תוצע בדגמי ה-GLA200 בלבד. היא תכלול בין היתר 7 כריות אוויר, מערכת CPA להתראה על סכנת התנגשות, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, מערכת להתראה על עייפות הנהג, מערכת שמע עם מסך צבעוני, בקרת אקלים, בלם חניה אלקטרוני, בקרת שיוט וחישוקי סגסוגת 17 אינטש' עם צמיגי Runflat.

    גרסת ה-Urban תוצע בכל שלושת הדגמים ותוסיף לכל הכתוב לעיל גם חישוקי סגסוגת בקוטר 18 אינטש', חלונות אחוריים כהים, בקרת אקלים מפוצלת, מצלמת רוורס, מראות מתכהות חשמלית ופנסי קסנון.

    גרסת ה-AMG תוצע בדגמי ה-GLA250 ותוסיף לכל אלו גם קיט חצאיות ופגושים בעיצוב ספורטיבי ומושבי ספורט.

    גרסת ה-Off-Road תפנה לאלו שירצו לרדת עם הרכב לשטח ותוצע עם אופציה למתלי שטח מוגבהים (30 מילימטרים מאחור, 22 מילימטרים מלפנים), קשתות גג שחורות וחישוקי סגסוגת 17 אינטש'. שאר פריטי האבזור דומים לאלו של רמת האבזור Urban.

    מרצדס GLA - מחירים:
    מרצדס GLA200 רמת גימור Style הנעה קדמית - 249 אלף ש"ח
    מרצדס GLA200 רמת גימור Urban הנעה קדמית - 275 אלף ש"ח
    מרצדס GLA200 CDI רמת גימור Off-Road הנעה כפולה - 295 אלף ש"ח
    מרצדס GLA200 CDI רמת גימור Urban הנעה כפולה - 300 אלף ש"ח
    מרצדס GLA250 רמת גימור Off-Road הנעה כפולה - 310 אלף ש"ח
    מרצדס GLA250 רמת גימור Urban הנעה כפולה - 315 אלף ש"ח
    מרצדס GLA250 רמת גימור AMG הנעה כפולה - 325 אלף ש"ח

    מרצדס GLA

    dddd