תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מיצובישי
  • מיצובישי אאוטלנדר
  • מיצובישי אאוטלנדר PHEV בישראל

    מיצובישי אאוטלנדר

    מיצובישי משיקה את האאוטלנדר PHEV ההיברידי הנטען בישראל. יציע לכם טווח נסיעה חשמלי של 52 קילומטרים במחיר של 225 אלף ש"ח.

    • 11-06-2014
    • מאת: אלירן אברזל

    מיצובישי אאוטלנדר PHEV הוא הדגם ההיברידי הראשון שמשיקה מיצובישי. כחלק מאסטרטגיית ה-Earth Technology מתכננת היצרנית להשיק בשנית הקרובות שלל דגמים היברידיים או חשמליים ולהגיע עד שנת 2020 למצב בו 20 אחוזים מהרכבים שהם מייצרים הם היברידיים או חשמליים. חלק מהדגמים הללו צפויים להופיע כבר בשנים 2015 ו-2016 ויכללו מחליף לפג'ארו הוותיק ולגרנדיס ששיווקו הופסק לפני כמה שנים. בינתיים משיקה מיצובישי את הגרסה ההיברידית-נטענת של האאוטלנדר, שיגיע בימים הקרובים לשישה אולמות תצוגה של מיצובישי בישראל.

    מיצובישי אאוטלנדר PHEV

    מבחינה חיצונית דומה הגרסה ההיברידית של מיצובישי אאוטלנדר לגרסת הבנזין המוכרת, אבל מתחת לפח מסתתרת טכנולוגיה חדשה לחלוטין. האאוטלנדר PHEV כולל שלושה מנועים – שני מנועים חשמליים (קדמי ואחורי) ומנוע בנזין אחד. הרכב מסוגל לנוע במצב חשמלי טהור לטווח מרבי של 52 קילומטרים ועד למהירות מרבית של 120 קמ"ש, בניגוד לרכבים ההיברידיים המוכרים שמסוגלים אמנם לנוע במצב חשמלי טהור אבל לטווח מוגבל הרבה יותר ובמהירות נמוכה הרבה יותר.

    לאאוטלנדר שלושה מצבי נסיעה. מצב EV הוא המצב החשמלי הטהור, בו מנוע הבנזין כבוי ואינו בשימוש כלל. במצב היברידי טורי מנוע הבנזין משמש כגנרטור ומטעין את הסוללות, אבל ההנעה נותרת חשמלית בלבד. במצב היברידי מקבילי מנוע הבנזין ממשיך להטעין את הסוללות אבל גם מניע את צמד הגלגליים הקדמיים כעזר למנועים החשמליים.

    המעבר בין שלושת המצבים נעשה בצורה אוטומטית על ידי מערכת ניהול הנסיעה של האאוטלנדר אבל הנהג יוכל לבחור לקבע מצב מסוים על כפתורים שנמצאים בתא הנהג.

     

    טעינת מיצובישי אאוטלנדר PHEV מתבצעת דרך שקע חשמלי שמחובר לעמדת טעינה ביתית, אותה יש לרכוש בנפרד (עלות של כ-5,000 עד 8,000 ₪). טעינה מלאה אורכת כ-3.5 שעות ועלות החשמל שלה היא כ-8 ₪. האאוטלנדר תומך גם בחיבור לעמדת הטענה ציבורית מהירה, שיכולה לטעון 80% מהסוללה בכחצי שעה, אך עמדות אלו אינן נפוצות בישראל בשלב זה. כמו כן, האאוטלנדר תומך גם בטעינה דרך שקע ביתי רגיל (Mode2) אך מצב טעינה זה אינו תקני בישראל ולכן כבל טעינה זה לא יסופק עם הרכב בארץ.

    לאחר שנטענה הסוללה ניתן לנסוע עם הרכב לטווח נסיעה מרבי של כ-52 קילומטרים, מה שאמור להספיק לדברי נציגי היבואנית לרוב הנסיעות היום-יומיות של תושבי גוש דן. ברגע שנגמרת הסוללה הרכב הופך לרכב היברידי רגיל, כשמערכת בלימה רגרנטיבית מסייעת לטעינת הסוללות והרכב יציע צריכת דלק ממוצעת של כ-17 קילומטרים לליטר על פי נתוני היצרן.

    מיצובישי אאוטלנדר PHEV

    מחירו של מיצובישי אאוטלנדר PHEV יעמוד על 225 אלף ₪ ובתמורה תקבלו את הגרסה המאובזרת ביותר של האאוטלנדר שמשווקת בישראל. גרסה זו כוללת בין השאר מושבי עור, פנסי קסנון, בקרת שיוט אקטיבית, התראה על סטייה מנתיב הנסיעה (LDW), מערכת בלימה אוטומטית במהירויות עירוניות (FCM), התנעה ללא מפתח ועוד. הרכב ישווק בתצורת 5 מושבים בלבד, בניגוד לגרסאות הבנזין הרגילות שמשווקת גם בגרסאות עם 7 מושבים. הרכב כולל שלוש שנות אחריות מלאה ו-5 שנות אחריות על מערכת ההנעה ההיברידית.

    מיצובישי אאוטלנדר PHEV - קטלוג ומפרט טכני

    מיצובישי אאוטלנדר PHEV

    dddd