תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אופל
  • אופל אינסיגניה
  • אופל אינסיגניה 1.6 ליטר 2014 – מבחן דרך

    אופל אינסיגניה

    האינסיגניה המחודשת של אופל מציגה תג מחיר נמוך ותא נוסעים איכותי מבעבר, אבל גם מנוע חלש מבעבר. איך זה מסתדר? מבחן דרך.

    • 08-06-2014
    • מאת: אלירן אברזל

    ג'נרל מוטורס היא יצרנית הרכב השנייה בגודלה בעולם, אבל באירופה היא מתקשה להתרומם ומגרדת בקושי רב את המקום הרביעי אחרי קבוצות כמו פיג'ו-סיטרואן ופולקסווגן. בתחילת שנות ה-2000 רכש הג'נרל את חורבותיה של יצרנית הרכב הקוריאנית הכושלת דייהו, ובעזרת התוצרת שלה ניסה לחזק את מעמדו בשוק האירופאי. הרכבים של דייהו מותגו תחת הסמל של שברולט ונמכרו לצד אופל, המותג הוותיק של ג'נרל מוטורס באירופה. זה לא כל כך הצליח ובסוף שנת 2013 הודיע הג'נרל על הפסקת השימוש במותג שברולט באירופה והתמקדות במותג אופל. התוצאה הסופית של ההצהרה המפוצצת הזאת עדיין לא ברורה, אבל מה שכן ברור כרגע זה ששברולט אירופה מתייבשת לה אט אט והופכת למותג נישה, בעוד לאופל זורמים עוד ועוד דגמים חדשים ומחודשים.

    לאחר שהשיקה אופל שני דגמים קטנים חדשים, הג'יפון מוקה והרכב העירוני המסוגנן אדם, התפנתה אופל להציג מתיחת פנים לדגמי האינסיגניה. מדובר במכונית סדאן גדולה (מנהלים, בשפתנו) שבהעדר מכונית סלון גדולה הפכה לספינת הדגל של אופל. היא הוצגה לראשונה בשנת 2008 כשהיא חולקת פלטפורמה עם מכוניות כמו ביואיק לה-קרוס או שברולט מאליבו. בתחילת השנה נחתה כאן מתיחת הפנים של האינסיגניה, שכללה מספר עדכונים חשובים למכונית שזכתה להצלחה נאה למדי בישראל למרות מחירה הגבוה. מתיחת הפנים כוללת גרסת בסיס חדשה, עם מנוע 1.6 ליטר טורבו-בנזין חדש.

    אופל אינסיגניה 2014

    מבחינה חיצונית קל לראות כי אופל אינסיגניה 2014 מבוססת על קודמתה. העיצוב החיצוני החדש כולל יחידות תאורה קדמיות חדשות, גריל קדמי חדש, פנסים אחוריים חדשים, סופיות אגזוז שהוסתרו בפגוש אחורי חדש, אנטנת "כריש" חדשה, חישוקי סגסוגת חדשים והרשימה עוד ארוכה. התוצאה הסופית גררה תגובות מעורבות מצד חברי מערכת האתר שלנו, חצי מהם חשבו שהמכונית המחודשת נאה יותר וחצי אהבו יותר את הדגם הקודם. כנראה שאי אפשר לרצות את כולם.

    השדרוג העיצובי ממשיך פנימה אל תא הנוסעים. תא הנוסעים היה אחד מנקודות התורפה של הדגם הקודם, שסבל מהנדסת אנוש בעייתית שנבעה מעומס כפתורים בקונסולה המרכזית. הדגם המחודש מתמודד עם הבעיה הזאת בצורה מאוד פשוטה ופשוט מרכז את רוב הכפתורים אל מערכת מולטימדיה אחת. עוד אגיע אליה, אבל קודם אספר לכם שבהחלט ניכר שיפור משמעותי בתא הנוסעים. החומרים איכותיים מבעבר, איכות ההרכבה טובה מבעבר והתחושה הכללית בתא הנוסעים תואמת את הציפיות מרכב שמחירו מתחיל ב-172 אלף ₪.

    אופל אינסיגניה 2014

    במרכז תא הנוסעים החדש של אופל אינסיגניה 2014 נמצאת מערכת המולטימדיה החדשה. לוקח שעה או שעתיים להתרגל אליה ולהבין כיצד לתפעל אותה, אחר כך מבינים שמדובר בביצוע לא רע בכלל. תפעול המערכת מתבצע דרך מסך המגע או דרך כפתורי השליטה שעל ההגה, אבל קל יותר להשתמש בלוח המגע (TouchPad) הקטן שנמצא ליד משענת היד. זה דומה מאוד לגלגלת שמותקנת בדגמי אאודי השונים, רק שכן לא צריך לגלגל שום דבר אלא רק להחליק את האצבע ימינה או שמאלה וה"עכבר" זז על מסך המולטימדיה תוך מתן פידבק בצורת רטט לאצבעות. בנוסף, הלוח תומך ב"מחוות" והעברה של שתי אצבעות ימינה, שמאלה, למעלה או למטה תשנה מצב במערכת השמע. זה עובד נהדר, אבל רק אחרי שמתרגלים. רק דבר אחד חסר – כפתור ווליום שיישב ליד לוח המגע. אחרי שמצאת את השיר שאתה כל כך אוהב ברדיו, צריך להרים את יד ימין עד לחלק העליון של הקונסולה או לגלגל ההגה כדי להגביר את הווליום.

    מלבד המערכת החדשה מציג תא הנוסעים לוח שעונים משודרג, הכולל מסך צבעוני גדול שמחליף את המסך הכתום עם התצוגה המיושנת שאפיינה את הדגם הקודם. במסך הזה רוכזו כל נתוני מחשב הדרך המפורט, והוא עושה עבודה מצוינת בסך הכל. עוד אפשר לציין לטובה ריבוי שקעי כוח והטענה (שני שקעי USB ושלושה שקעי כוח), פתחי מיזוג ליושבים מאחור, גלגל הגה נעים למגע, בקרת אקלים מצוינת ובלם יד חשמלי.

    אופל אינסיגניה 2014

    אך לצערי הרב אלו פחות או יותר כל הדברים הטובים שאפשר להגיע על תא הנוסעים של אופל אינסיגניה 2014 ובשאר הסעיפים היא די מאכזבת. אז נכון שהנדסת האנוש שופרה מאוד אבל עדיין יש כאן לא מעט בעיות. מראות הצד והמראה המרכזית פשוט קטנות מידי והראות בהם לא מספיק טובה. מושב הנוסע הקדמי לא היה לי נוח וגם מושב הנהג קיבל עצמי את הציון "עובר" בלבד. למרות שרכב ההדגמה כלל מושב נהג עם כיוון חשמלי מלא, לא הצלחתי למצוא תנוחה שתהיה לי נוחה לאורך זמן.

    המושב האחורי מתגלה כצפוף מאוד, צפוף מידי. ממש לא מזמן בחנו כאן את גרסת ה-1.4 ליטר של סקודה אוקטביה והיא הציעה מושב אחורי מרווח בהרבה, למרות שהיא שייכת לקטגוריה נמוכה יותר. גם תא המטען בסך הכל גדול אבל לא מאוד ענק וכמו בדגם הקודם הוא רדוד מידי בגובהו, מה שבהחלט עלול להפריע למי שצריך להעמיס שם עגלות או מזוודות גדולות. לסיום נציין גם קורת A שמסתירה חלק גדול מידי משדה הראיה ומפריעה לא פעם.

    אופל אינסיגניה 2014

    חידוש חשוב נוסף אותו מציגה אופל אינסיגניה 2014 נמצאת מתחת למכסה המנוע. כאן מקבלים דגמי הבסיס של האינסיגניה מנוע טורבו-בנזין חדש בנפח של 1.6 ליטר שמחליף את מנוע ה-2.0 ליטרים הוותיק. בהתאם לצמצום הנפח צומצם גם ההספק המרבי, מ-220 כוחות סוס בדגם הקודם ל-170 כוחות סוס בדגם הנוכחי. כתוצאה מכך צומצמו בהתאם גם הביצועים. הדגם הקודם של האינסיגניה היה טיל בליסטי חסר מעצורים אבל הדגם המחודש מרגיש כבד וביצועיו רחוקים מלהרשים. הוא נוסע, שלא תבינו לא נכון, אבל הוא חסר את הזריזות שאפיינה את האינסיגניה עד כה ורוב הזמן הרכב מרגיש כבד מידי.

    הצד היפה יותר של הפגיעה בביצועים הוא שיפור בצריכת הדלק של הרכב. הקטלוג שלנו מספר על צריכת דלק משולבת של כ-15 קילומטרים לליטר על פי נתוני היצרן, בפועל לאחר כ-500 קילומטרים של נסיעה משולבת הציג מחשב הדרך נתון של 9 קילומטרים לליטר. בנסיעה בין עירונית רגועה, הכוללת שיוט על 100-110 קמ"ש עם בקרת שיוט, אפשר גם לראות נתון צריכת דלק של כ-11 קילומטרים לליטר. בהחלט מדובר בשיפור לעומת צריכת דלק של 6.6 קילומטרים לליטר שקיבלנו בדגם הקודם, אבל היא רחוקה מאוד מלהרשים.

    כראוי למכונית סדאן גדולה מגרמניה, אופל אינסיגניה 2014 מציגה יכולת שיוט מרשימה למדי בכבישים בין עירוניים. קחו אותה לנסיעה ארוכה מתל אביב לכרמיאל והיא זורחת. כביש החוף, 110 קמ"ש על בקרת השיוט, 2,000 סל"ד על השעון ו-22 מעלות בבקרת האקלים – זה המקום האופטימלי עבורה. בידוד הרעשים טוב, נוחות הנסיעה טובה בסך הכל ומערכת השמע המצוינת מתגברת היטב על מעט הרעשים שחודרים פנימה. גם בתוך העיר נוחות הנסיעה טובה בסך הכל, אם כי שם ניכר מידי פעם החתך הנמוך של הצמיגים שמאפשר לחלק מהמפגעים לחדור לתא הנוסעים.

    גם אם תתקשו לקחת אותה לכבישי הרים מפותלים, תגלו מכונית שמפגינה אופי אלגנטי למדי. אחיזת הכביש שלה גבוהה מאוד והתנהגות הכביש מתאימה בסך הכל להתנהגות הכביש שאפשר לצפות לפגוש במכונית סדאן גדולה. זאת לא מכונת נהיגה מושחזת והיא גם לא אמורה להיות כזאת, אבל היא מעניקה ביטחון רב בנהיגה מהירה בכבישים מפותלים.


    אופל אינסיגניה 2014

    אופל אינסיגניה – סיכום

    קשה שלא לסיים את נסיעת המבחן באינסיגניה בתחושה מסוימת של פספוס. האינסיגניה אינה מכונית גרועה כלל וכלל אבל היא גם לא מצוינת. הדגם החדש משפר מספר מנקודות התורפה שאפיינו את הדגם הקודם – הנדסת האנוש, צריכת הדלק, איכות החומרים ועוד. אבל הדגם החדש מאבד גם את אחת מנקודות החוזק העיקריות של הדגם הקודם – המנוע החזק, שפשוט האפיל על לא מעט מהחסרונות של הרכב. בלעדיו, אותם החסרונות פשוט צצים והחבילה הכוללת הופכת לפחות אטרקטיבית מכפי שהייתה בעבר.

    המתחרה הגדולה ביותר של האינסיגניה היא סקודה סופרב, שעברה גם היא לאחרונה מתיחת פנים. הסופרב מציעה יותר מהאינסיגניה בכל פרמטר – יותר כוח במנוע, תיבת הילוכים מתקדמת יותר, צריכת דלק טובה יותר, מרווח פנים טוב יותר ותחושה כללית מרשימה יותר. גם המחיר שלה קצת יותר יקר, אבל הפער אינו גדול במיוחד (כ-5,000 ₪).

    האינסיגניה מרשימה קצת יותר בהשוואה למכוניות המנהלים שנמצאת רבע קטגוריה למטה, כמו יונדאי i40 או קיה אופטימה. בהשוואה אליהן האינסיגניה עדיים מציעה יותר אבזור ויותר ביצועים, אבל צריך לזכור שהיא גם מעט יקרה מהן (כ-4,000 ₪ יותר).

    אופל אינסיגניה בקטלוג הרכב של CarsForum
    אופל אינסיגניה - מפרט טכני

    אופל אינסיגניה 2014

    dddd