תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • במוו
  • במוו X6
  • במוו X6 החדש 2015 נחשף

    במוו X6

    ה-X6 החדש של במוו אולי נראה כמו הקודם, שומר על ממדים כמעט זהים לאלו של הקודם ויציע מבחר מנועים המבוסס על זה של הקודם, אבל בבמוו מבטיחים שהוא חדש.

    • 06-06-2014
    • מאת: אלירן אברזל

    יכול מאוד להיות שאם לא היו אומרים לנו, לא היינו יודעים שמדובר בדגם חדש של במוו X6. כן, התמונות חדות יותר מבעבר עם נגיעות כבדות יותר של פוטושופ, הרזולוציה גבוהה יותר ואפילו הגריל הקדמי נראה קרבי ובולט מבעבר. אבל מעבר לכך, ה-X6 החדש לא מציג שינויים משמעותיים בעיצוב, במידות או בכל פרמטר אחר. לא שיש סיבה להאשים את במוו בשמירה על הקיים, ה-X6 נחשב לאחד מסיפורי ההצלחה של במוו בשנים האחרונות. סיפור הצלחה גדול מספיק כדי שהמתחרה הגדולה מרצדס תציג את ה-MLC, דגם שמיועד להתחרות ישירות ב-X6.

    במוו X6 החדש

    הדור השני של במוו X6 יציג מספר עדכונים קוסמטיים קלים לעומת הדגם הנוכחי. החזית מיישרת קו עם העיצוב הנוכחי של במוו, הכולל יחידות תאורה "קרביות" יותר וגריל קדמי בולט יותר עם פסים עבים וכסופים יותר. מאחור שומר ה-X6 החדש על מראה הקופה המוכר, כולל צמד האגזוזים המוכר, אבל עם יחידות תאורה אחוריות הכוללות גרפיקה מחודשת.

    גם המידות לא השתנו במיוחד וגדלו במעט. האורך הכללי גדל בכ-3 סנטימטרים ויעמוד כעת על 491 סנטימטרים, הרוחב גדל ב-0.6 סנטימטרים ויעמוד כעת על 199 סנטימטרים ובסיס הגלגלים נותר ללא שינוי, באורך של 293 סנטימטרים. תא המטען מעט גדול יותר ונפחו עומד כעת על 580 ליטרים. בבמוו מתגאים גם בהסרה של 10 עד 25 קילוגרמים ממשקלו העצמי של הדגם. תסלחו לנו גרמנים יקרים אם אנחנו לא מתרגשים מ-10 קילוגרמים פחות ברכב ששוקל 2.2 טונות.

    במוו X6 החדש

    בשלב הראשון היצע המנועים של במוו X6 החדש יהיה מצומצם יחסית למבחר הגדול שמציעה היצרנית בדגמים אחרים ויכלול שלושה מנועים בלבד – שני מנועי דיזל ובנזין אחד. כל המנועים ישודכו לתיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים שתתממשק למערכת הניווט ותדע לשנות את מפת החלפת ההילוכים בהתאם לתנאי הכביש שהתקבלו מהמפה שבמערכת הניווט. כל המנועים ישודכו גם למערכת הנעה כפולה-קבועה ולמערכת Start&Stop.

    היצע הדגמים מתחיל ב-xDrive30d שיצויד במנוע טווין-טורבו-דיזל בנפח של 3.0 ליטרים. הוא מפיק הספק מרבי של 258 כוחות סוס ומומנט מרבי של כ-57 קג"מ. גרסה זו מזנקת מעמידה ל-100 קמ"ש ב-6.7 שניות ומציגה צריכת דלק ממוצעת של 16.7 קילומטרים לליטר.

    גרסת הבנזין xDrive50i תצויד במנוע טווין-טורבו-בנזין V8 בנפח של 4.4 ליטרים המפיק הספק מרבי של 450 כוחות סוס ומומנט מרבי של כ-66 קג"מ. גרסה זו מזנקת מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.8 שניות ומציגה צריכת דלק ממוצעת של כ-10.3 קילומטרים לליטר.

    הגרסה הבכירה ביותר תהיה ה-M50d, גרסת טורבו-דיזל משוגעת עם שלושה מגדשי טורבו שיושבים על מנוע בנפח 3.0 ליטרים. כאן ההספק המרבי הוא "רק" 376 כוחות סוס אבל הסיפור האמיתי הוא בנתון המומנט המרבי – 75.4 קג"מ. הזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש יארך כאן 5.2 שניות וצריכת הדלק הממוצעת תעמוד על 15.1 קילומטרים לליטר.

    במוו X6 החדש

    תא הנוסעים של במוו X6 החדש מבטיח חומרים נעימים ואיכותיים משל הדגם היוצא ומבחר של שלושה גוונים שונים לבחירת הלקוח (שחור פיאנו, חום בהיר וחום וולקנו) גם רשימת מערכות העזר האלקטרוניות ארוכה מתמיד וכוללת: בקרת שיוט אקטיבית, התראה על סטייה מנתיב, התראה ובלימה אוטומטית במקרה של סכנת דריסת הולך רגל, הגבלת מהירות עם זיהוי אוטומטי של השלטים, מערכת מצלמות היקפיות ומערכת חניה אוטומטית.

    ואם כל אבזור הבטיחות הזה לא הרשים אתכם אז רשימת האופציות כוללת גם פנסי חזית בטכנולוגית LED מלאה, תצוגה עילית צבעונית, מערכת שמע עם חיבור סלולרי ששולחת דיווח למוקד החירום במקרה של תאונה, מערכת ראיית לילה וסייען קולי להקראה של פגישות מהיומן האלקטרוני או הודעות SMS.

    במוו X6 החדש ייחשף רשמית בתערוכת הרכב של מוסקבה, שתיפתח באוגוסט הקרוב. השיווק באירופה יחל לקראת סוף השנה ואלינו צפוי הדגם להגיע רק בתחילת השנה הבאה (2015).

     

    dddd