ארגון הבטיחות האירופאי EuroNCAP פרסם הבוקר את תוצאות מבחני הריסוק שערך לאחת מהמכוניות הקטנות הנמכרות ביותר בישראל לאחרונה – יונדאי i10 החדשה. הארגון העניק למכונית ציון של 4 כוכבי בטיחות (מתוך 5 מקסימליים) עם ציון של 79 אחוזים בהגנה על מבוגרים, 80 אחוזים בהגנה על ילדים, 71 אחוזים בהגנה על הולכי רגל ו-56 אחוז צנועים בסעיף אביזרי הבטיחות.
מדובר בציון לא גבוה במיוחד. ארבעה כוכבי בטיחות הם פחות או יותר הסטנדרט כיום בקבוצת רכבי המיני הקטנים, אולם מדובר ברכבים ישנים יחסית שהוצגו לפני ארבע או חמש שנים כמו שברולט ספארק או פיאט פנדה. רכבי מיני חדשים יותר, כמו סיאט מיי או סקודה סיטיגו, דווקא כן זכו לציון של חמישה כוכבי ריסוק עם ציונים גבוהים יותר בסעיף החשוב של הגנה על מבוגרים ובסעיף אביזרי הבטיחות.
באותה ההזדמנות מפרסם ארגון ה-EuroNCAP גם את תוצאות מבחן הריסוק של מרדצס C קלאס החדשה. כאן אין שום הפתעות והמכונית זוכה לציונים גבוהים במיוחד עם 92 אחוזי הגנה על מבוגרים, 84 אחוזי הגנה על ילדים, 77 אחוזי הגנה על הולכי רגל ו-70 אחוז בסעיף אביזרי הבטיחות. ה-C קלאס הרוויחה כמה נקודות נוספות במבחן בשל העובדה שהיא מגיעה כסטנדרט עם מערכת בלימה אוטומטית (CPA) ובארגון ה-EuroNCAP מציינים שהיא הייתה יעילה למדי. המערכות להתראה ולשמירה על נתיב הנסיעה לא עמדו בקריטריונים של הארגון כיוון שהן לא מוצאות כסטנדרט ולכן לא העניקו ל-C קלאס נקודות נוספות.