תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • רנו
  • רנו פלואנס
  • חשמל על הכביש

    רנו פלואנס

    הנה הצעה שלא תוכלו לסרב לה: חיסכון של אלפי שקלים בשנה, חווית נהיגה מהעתיד ו...לתרום באמת לאיכות הסביבה.

    • 28-04-2014
    • מאת: שני הראל

    פותחים את הדלת, נכנסים ומתיישבים בנוחות בכסא המרווח. חצי סנטימטר ימינה בסוויץ', שקט מופתי באוויר וזהו, הוא מוכן. לוחצים על דוושת הגז ובתוך שניות, תוך שאותו שקט נשמר, הוא מפליג לדרך, גולש ברכות ובמהירות על הכביש. חוץ מהרוח והמוסיקה לא שומעים דבר!

    כן, ככה בדיוק מרגישים בנסיעה ברכב חשמלי. מי שלא התנסה בחוויה, יתקשה להבין זאת..

    אכן, חברים, זה כבר לא עניין של דעה או ספקולציה, אלא עובדה בשטח: העולם ללא ספק הולך, או ליתר דיוק נוסע, לכיוון של רכבים חשמליים, ובעודכם קוראים שורות אלה עמלות יצרניות הרכב המשמעותיות על ייצור הדגם הבא. חברות מובילות כמו BMW, מרצדס, קאיה, רנו, ניסן וכמובן טסלה – אין אחת שלא פועלת במרץ כדי להציג את הפרשנות שלה לרכב חשמלי.

    ייתכן שגם אתם התבלבלתם קצת עם הנושא, בעיקר בגלל סגירתו של מיזם 'בטר-פלייס', רק חשוב לדעת כי אין לכך כל קשר לרכבים ששווקו על ידו. למעשה, ההיפך הוא הנכון, שכן מי שהתנסה באחזקת רכב חשמלי, מתקשה לוותר על החיסכון העצום (ותכף נגיע לזה), על חווית הנהיגה יוצאת הדופן וכמובן, על התועלת לאיכות הסביבה.

    רנו פלואנס ZE

    אבל מסתבר שהחדשות הטובות בכל הסיפור הן כי עדיין קיים מלאי רכבים מוגבל, ומי שמעוניין לעשות את השינוי הזה בחייו מקבל הזדמנות מצוינת  לרכוש את הרכב החשמלי  המשפחתי והמאובזר היחיד שמוצע למכירה היום בישראל - רנו פלואנס ZE.

    כאן המקום להדגיש כי עבור רוכש הרכב הפוטנציאלי הכדאיות הכלכלית הגלומה ברכישת רנו פלואנס חשמלית אחרי עידן בטר פלייס, גדולה בעשרות מונים מרכישת הרכב בתקופה בה המיזם עדיין היה פעיל. בטר פלייס, כזכור, היה מיזם תשתיות שסיפק ללקוחותיו את האפשרות להטעין ולהחליף סוללה לרכב אך בעלות לא זולה. כמו כן, מחיר הרכב עמד אז על כ-122 אלף ש"ח ללא בעלות על הסוללה.
    כעת, כאמור, מוצעים הרכבים הללו - שיוצרו ע"י רנו ונמצאים בתקופת האחריות שלהם (על ידי קרסו, יבואנית רנו הרשמית בישראל) – למכירה.

    מחירו של רכב כזה היום נע, בין 60-75 אלף ש"ח כולל הסוללה, כלומר חצי ממחירו בתקופת בטר פלייס. בנוסף, כיום ניתן להטעין את סוללת הרכב בעלות הרגילה של חברת חשמל, ללא גורם מתווך.

    רנו פלואנס ZE

    הנה כמה נקודות שכדאי לקחת בחשבון לפני שיוצאים למהלך כזה:

    למי מתאים רכב חשמלי?

    זו הנקודה החשובה ביותר: רנו פלואנס ZE כמו זו המוצעת כעת, מתאימה במיוחד להיות רכב שני במשפחה, מכיוון שטווח הק"מ שהוא מבצע (עם סוללה מלאה) נע בין 90-120 ק"מ, תלוי באופי הנהיגה. לרוב האנשים מגבלת המרחק לא מפריעה, כי הם לא נוסעים מעל 100 ק"מ ביום. מגבלה נוספת היא מיקומה של עמדת טעינה – צריך בשבילה מקום בחניית הבית. לא גדול אמנם, אבל קבוע.  

    למה בכלל רכב חשמלי?

    שתי סיבות עיקריות: חיסכון וחווית נסיעה.

    ראשית, החיסכון: רכב בנזין משפחתי ממוצע בישראל נוסע כ-50 ק"מ ליום שהם 1,500 ק"מ לחודש או 18,000 ק"מ בשנה. רכב כזה צורך 10 ק"מ לליטר כלומר גומע כ-150 ליטר בחודש, ולפי מחיר של 7.5 ש"ח לליטר העלות החודשית לדלק מסתכמת בכ-1,150 ש"ח לחודש.
    אותה נסועה (היקף נסיעות) ברכב חשמלי, מוערכת בכ-150 ש"ח לחודש (!). המשמעות היא חיסכון של 1,000 ש"ח לחודש,  או כ-36,000 ש"ח ב-3 שנים.

    ובאשר לחוויית הנהיגה - מלבד השקט המרשים, מדובר ברכב שלא חשים בו את רעד המנוע, וגם ההאצה שלו מהירה מאד כיוון שאין גיר המעביר הילוכים בהדרגה.
    לכך יש להוסיף את רמת האיבזור הגבוהה מאד של הרכב, הכוללת בקרת אקלים, מזגן אחורי, בקרת נסיעה ועוד. אגב, הרכב מצויד במערכת ניווט משוכללת, המאפשרת להכניס את כל נקודות היעד ליום נסיעה והוא יחשב עבורכם באיזה מצב תהיה הסוללה, כך שאין מה לחשוש להיתקע ללא סוללה בדרך.

    רנו פלואנס ZE

    ומה עם עלויות האחזקה – ביטוח? טיפולים?

    גם בהקשר זה מדובר בחיסכון משמעותי כי עלות הטיפולים לרכב חשמלי נמוכה יותר. גם הביטוח לרכב כזה זול יותר מביטוח של רכב רגיל, בין השאר כי הוא פחות גניב, לכן ניתן לעשות ביטוח חובה וצד ג' בלבד.

    אז איך זה שהמוצר מוצלח כל כך, אבל גם כל כך לא נפוץ?

    כמו הרבה דברים טובים בתחילת דרכם: חוסר ידע של אנשים, שמעדיפים הרבה פעמים ללכת כמו כולם, על המוכר. אבל אין ספק שבעתיד נראה יותר ויותר רכבים כאלה על הכבישים. זה יעשה רק טוב, לנו ולסביבה.


    לפרטים נוספים ולקביעת פגישה כדי לראות ולהרגיש מקרוב את רנו פלואנס ZE החשמלית, מומלץ ליצור קשר עם חברת אלדן בטלפון 3003* או בלחיצה כאן.

    רנו פלואנס ZE

    dddd