תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • דודג'
  • דודג' – ההיסטוריה של המותג

    דודג'

    יש כלי רכב, אשר אפילו הדגמים הנוכחיים והמתקדמים ביותר שלהם מעלים נוסטלגיה. כאלו הם בדיוק רכבי דודג', אשר ההיסטוריה שלהם מתחילה עוד בתחילת המאה ה-20. במהלך השנים, כמובן, עברו תמורות רבות על החברה, בד בבד עם ההצלחה הגוברת של דגמי הרכב שלה בשווקים מגוונים בעולם.

    • 24-04-2014
    • מאת: תוכן שיווקי

    כך הכול מתחיל

    חברת דודג' – Dodge  נוסדה ב-1900 על ידי האחים ג'ון פראנסיס והוראס אלגין ממשפחת דודג'. בתחילת הדרך, פעלה החברה במקום ייסודה – דטרויט, מישיגן – והתעסקה בייצור חלפים לרכב, דוגמת מנוע או שלדה, לדגמים שונים (בעיקר של פורד או אולדסמוביל). יחד עם עליית קרנה של תעשיית הרכב בארצות הברית של תחילת המאה ה-20, הצליחה גם החברה. אך השאיפות של מקימיה היו לעשות פריצת דרך גם בכל הנוגע לייצור מכוניות חדשות.

    פריצת דרך זו הגיעה בשנת 1915, עם ייצורו של דגם הדודג' 30 (Dodge Model 30), שנועד להתחרות באחד הדגמים הפופולאריים ביותר דאז, הוא פורד מודל T. הדגם של דודג', לעומתו, דומה שהצליח להמציא את הגלגל מחדש: הגוף שלו היה עשוי מפלדה איכותית, תיבת ההילוכים הייתה מתקדמת פי כמה מאשר הנהוג בשוק והמנוע, כמו גם תיבת ההילוכים, נחשבו למוצלחים במיוחד. ואכן, תוך שנה אחת הגיעה המכונית למקום השני בטבלאות מכירת כלי רכב בארצות הברית.

    דודג' מודל 30

    1920: המשבר, והפיתרון

    אחת השנים החשובות ביותר בהיסטוריה של דודג' הייתה 1920, שנה בה נפטרו, בזה אחר זה, האחים שהיו אחראיים באופן בלעדי להקמת החברה. הגם שהחברה המשיכה להתנהל באמצעות אלמנות השניים, היא סבלה מירידה מסוימת בפופולאריות שלה: ב-1925, לראיה, ירדה החברה למקום החמישי, המכובד אך הנמוך יותר, בטבלאות המכירות של ארצות הברית. האלמנות החליטו למכור את החברה למשקיעים, בעסקה בסדר גודל עצום של 146 מיליון דולרים – עסקת המזומנים הגדולה ביותר בהיקפה שהייתה עד אז. כעבור שלוש שנים, אחרי ירידה נוספת במכירות, החליטה החברה למכור אותה לקונצרן קרייזלר, החברה האמריקאית לייצור כלי רכב שהייתה בשנים אלה בשיא פריחתה.

    קריילזר החליטה לשנות דברים לא מבוטלים בפעילות הנוגעת לרכבי דודג'. ב-1928, היא החליטה לצמצם מעט את תחום הפעילות, עם הפחתה של דגמי הרכב מ-19 ל-13, והורדת קטגוריית רכב אחת מבין השלוש. תחת זאת, החלה החברה לייצר מכוניות בשווקים שונים ברחבי העולם, ובשנות מלחמת העולם השניה גם בייצור כלי רכב ייעודיים: רכבי פיקוד, ג'יפים, אמבולנסים וכיוצא בזה.

    רכבי דודג' בישראל

    ככל שחלפו השנים, הצליחה דודג' להחזיר עטרה ליושנה. הדגמים שלה החלו להימכר בשווקי רכב חדשים בכל רחבי העולם, ודורגו פעמים רבות במקומות הראשונים מבחינת מכירת כלי רכב בהן. הייבוא הראשוני של רכבי דודג' לישראל התחיל ב-1972, באמצעות משאית קומנדקר, ששימשה בעיקר את התעשיה הצבאית, ייבוא שנפסק כעבור שנים מספיק. רק ב-2007, לאחר 18 שנות הפסקה, חזרו רכבי דודג' לשוק הישראלי, בדגמי הקאליבר, הנייטרו ואוונג'ר. מאז, בכל שנה, מכירות דודג' רק משתפרות.

    דודג' אוונג'ר

    dddd