תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • דאצ'יה
  • דאצ'יה דאסטר
  • דאצ'יה דאסטר חוגג מיליון יחידות

    דאצ'יה דאסטר

    דאצ'יה דאסטר הוא סיפור הצלחה עולמי, עם למעלה ממיליון יחידות שנמסרו בפחות מארבע שנים. בעתיד הקרוב הוא צפוי להגיע גם לישראל.

    • 13-04-2014
    • מאת: אלירן אברזל

    מזל טוב לדאצ'יה דאסטר, שחגג בסוף השבוע האחרון את הרכב המיליון. הדאסטר הוא רכב פנאי-שטח קומפקטי (ג'יפון) שהושק לראשונה בשנת 2010 תוך שהוא מתבסס על פלטפורמת הלוגאן, או במילים אחרות – על מכלולים קיימים של קבוצת רנו-ניסאן. כמו כל דגמי המותג דאצ'יה, גם הדאסטר הוא רכב פשוט יחסית שמספק מקסימום תמורה למחיר. רכב שהגיע לשוק בזמן הנכון, כשאירופה במשבר כלכלי והלקוחות מחפשים תמורה מרבית לכספם.

    דאצ'יה דאסטר

    הדאסטר מגיע לאבן הדרך הזו קצת פחות מארבע שנים לאחר שהחל ייצורו, ביוני 2010. מדובר בהישג נאה מאוד ולשם השוואה לניסאן קשקאי, רכב שנחשב לאחד מהמצליחים בקטגוריה, לקח קצת יותר מארבע וחצי שנים להגיע לאותה הנקודה.

    הוא משווק בלמעלה מ-100 מדינות ברחבי העולם, כשבחלקן הוא ממותג תחת הסמל של רנו ומשווק כרנו דאסטר. חמשת המדינות המובילות במכירות הדאסטר הן רוסיה (151 אלף רכבים), צרפת (145 אלף רכבים), ברזיל (117 אלף רכבים), הודו (86 אלף רכבים) וגרמניה (70 אלף רכבים).

    דאצ'יה דאסטר

    רנו דאסטר מיוצר כיום בלא פחות מחמישה מפעלים שונים. המפעל ברומניה היה הראשון שהתחיל לייצר את הדאסטר, כבר ביוני 2010. שם מיוצרים רכבים המיועדים לאירופה, לטורקיה, למפרץ הפרסי, למצריים ולמדינות אפריקה השונות. המכונית המיליון יוצרה דווקא במפעל שנמצא בברזיל, שם מיוצרות מכוניות מאז סוף שנת 2011 בעבור השוק הברזילאי והארגנטינאי. מפעל נוסף נמצא בקולומביה ומייצר מכוניות בעבור שאר מדינות מרכז ודרום אמריקה.

    ואם כל זה לא הספיק יש גם מפעל גדול ברוסיה שמייצר את הדאסטר עם סמל של רנו בעבור השוק הרוסי והמפעל האחרון שהוסיפה רנו לאור הצלחתו של הדגם, בהודו, שמייצר את הרכב בעבור שווקים הדורשים הגה ימני (בריטניה, קפריסין וכמובן הודו).

    ומה איתנו? אנחנו עוד לא זכינו לראות את דאצ'יה דאסטר על כבישי ארצנו, לפחות לא ברישוי ישראלי. בשנים האחרונות מסתובבות כאן כמה יחידות בודדות של הדאסטר שהגיעו ארצה ביחד עם אנשי הצלב האדום, אבל לא מדובר ברכבים שעלו לכביש ברישוי ישראלי. בקרסו מוטורס, המחזיקה בזיכיון יבוא רכבי דאצ'יה לישראל, עדיין מתמהמהים בנושא.

    בתחילת השנה הודיע אבי תמיר, ראש חטיבת הרכב של קרסו מוטורס, כי רכבים ראשונים יגיעו ארצה במהלך הרבעון השני של 2014, כלומר זה שהתחיל ממש עכשיו. כרגע לא נראה שמשהו זז בכיוון הזה ולמותג עדיין אין אולם תצוגה, מערך מכירות ואף לא רכב אחד שהגיע ארצה עם רישוי מסודר. אולי משהו יתחיל לזוז בנושא לאחר תקופת החגים, אולם דווקא אז צפויה קרסו מוטורס להיתקל בבעיה אחרת. שיווקו של ניסאן קשקאי החדש אמור להתחיל בערך באותו הזמן, מה שייצור תחרות קשה עוד יותר מבית.

    דאצ'יה דאסטר

    dddd