תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פולקסווגן
  • פולקסווגן חיפושית
  • פולקסווגן חיפושית החדשה מגיעה לישראל

    פולקסווגן חיפושית

    פולקסווגן חיפושית תחזור בקרוב לישראל בדור חדש. תשווק עם מנוע 1.2 ליטר טורבו בנזין וגיר אוטומטי במחיר שיחל ב-156 אלף ש"ח

    • 01-04-2014
    • מאת: אלירן אברזל

    באיחור אופנתי נוחתת בימים אלו בארץ פולקסווגן חיפושית החדשה, מכונית הרטרו המעוצבת של פולקסווגן. החיפושית החדשה היא למעשה הדור השלישי של החיפושית, ששיווקו בעולם החל כבר בשנת 2011. היא מגיעה אלינו כחלק ממהלך של היבואנית, צ'מפיון מוטורס, לרענון המותג פולקסווגן ולהגדלת היקף מכירותיו בישראל. החיפושית תצטרף בישראל לפולקסווגן אפ שהושקה לאחרונה בישראל ולתוכנית שלוש שנות האחריות החדשה שהשיקה לאחרונה היבואנית.

    הדור הראשון של החיפושית היה סיפור הצלחה בעבור פולקסווגן ונמכר במשך עשרות שנים עם מעט מאוד שינויים ובמספרים מרשימים מאוד – למעלה מ-22 מיליון יחידות. הדור השני של החיפושית, "החיפושית החדשה", נחשף בשנת 1997 אך זכה להצלחה מועטה הרבה יותר. גם בישראל לא זכתה בעבר החיפושית החדשה להצלחה רבה ושיווקה הופסק מספר פעמים בעקבות חוסר ביקוש.

    פולקסווגן חיפושית

    הדור השלישי של פולקסווגן חיפושית החדשה אינו מבוסס על פלטפורמת ה-MQB החדשה של קבוצת פולקסווגן ומבוסס על פלטפורמה ישנה יותר, ששימשה את שני הדורות הקודמים של פולקסווגן גולף ועדיין משמשת את פולקסווגן קאדי. על הבסיס הישן הזה מנסה החיפושית לכפות בעזרת עיצוב חיצוני חביב ששואל אלמנטים רבים מהדור הראשון של החיפושית.

    הדגם החדש יהיה גדול מקודמו ויציע מרווח פנים משופר לצד פרופורציות נאות יותר. אורכו של הדגם החדש 428 סנטימטרים (פלוס 15 סנטימטרים), רוחבו 181 סנטימטרים (פלוס 8.5 סנטימטרים) ובסיס הגלגלים שלו הוא באורך של 254 סנטימטרים (פלוס 3 סנטימטרים). גם תא המטען יהיה גדול יותר ויציע נפח הטענה של 301 ליטרים (לעומת 209 ליטרים בעבר).

    פולקסווגן חיפושית החדשה

    לישראל תגיע פולקסווגן חיפושית החדשה עם מנוע ה-1.2 ליטר טורבו-בנזין המוכר מדגמים אחרים של היצרנית, שהספקו 105 כוחות סוס, ועם תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים (DSG7). שני אלו מספקים צריכת דלק ממוצעת של כ-17 קילומטרים לליטר על פי נתוני היצרן ומזניקים את המכונית מעמידה ל-100 קמ"ש ב-10.9 שניות.

    שתי רמות אבזור יוצעו בישראל, Beetle ו-Design. שתי רמות האבזור כוללות 6 כריות אוויר, בקרת יציבות, מערכת EDL המדמה נעילה לדיפרנציאל הקדמי ומתג לניתוק כרית האוויר הקדמית. רמת האבזור Bettle כוללת גם הגה מצופה עור, בקרת אקלים מפוצלת, מערכת שמע מקורית עם שליטה מההגה ופנסי ערפל. רמת האבזור Design מוסיפה לכל אלו גם מערכת כניסה ללא מפתח (KeyLess), פנסי קסנון קדמיים, תאורת DRL מבוססת LED, חלון שמש וקיפול חשמלי למראות הצד.

    מחירה של פולקסווגן חיפושית החדשה יעמוד על 156 אלף ₪ לגרסת ה-Beetle או 170 אלף ₪ לגרסת ה-Desgin. כלי רכב ראשונים יגיעו ארצה רק בעוד כחודשיים, עד אז תאפשר היבואנית הזמנה מוקדמת של דגמי החיפושית.

    פולקסווגן חיפושית החדשה

    dddd