תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מרצדס
  • מרצדס C קלאס
  • מרצדס C קלאס החדשה בישראל

    מרצדס C קלאס

    הדור החדש של מרצדס C קלאס החדשה מגיע בימים אלו לישראל עם יותר סנטימטרים, פחות משקל ומחיר גבוה מבעבר - החל מ-295 אלף ש"ח.

    • 31-03-2014
    • מאת: מערכת CarsForum

    בחברת כלמוביל מתכוננים בימים אלו להשקתה של מרצדס C קלאס החדשה בישראל. מכונית הסדאן החדשה והמזוהה כל כך עם המותג נחשפה רשמית בחודש ינואר האחרון בתערוכת הרכב של דטרויט ומגיעה אלינו מוקדם מהצפוי. הדור היוצא של המכונית (W204) נחשב לסיפור הצלחה בעבור היצרנית מגרמניה, שהצליחה למכור ממנו למעלה מ-2.4 מיליון יחידות בקצת יותר משש השנים בהם שווק. הדור החדש (W205) יצטרך להיכנס לנעליים גדולות למדי, ולא רק בישראל.

    מרצדס C קלאס החדשה

    מרצדס C קלאס החדשה מבוססת על פלטפורמה חדשה לחלוטין בשם MRA. בדור החדש שלה היא הפכה למכונית הרבה יותר גדולה ומרווחת. האורך הכללי של המכונית צמח בכ-9.5 סנטימטרים (468 סנטימטרים), הרוחב צמח ב-4 סנטימטרים (181 סנטימטרים) ובסיס הגלגלים התארך ב-7.5 סנטימטרים (284 סנטימטרים). הצמיחה הזאת בממדים תאפשר ל-C קלאס החדשה לפנות מקום לסדאן הקטנה החדשה בהיצע הדגמים של היצרנית, מרצדס CLA.

    אבל למרות הגידול בממדים, מדובר במכונית קלה וחסכונית יותר. במרצדס עשו שימוש נרחב באלומיניום קל משקל לצורך ייצור מרכב המכונית וכתוצאה מכך הצטמצם המשקל העצמי של המכונית בכ-100 קילוגרמים לעומת הדגם היוצא. גם צריכת הדלק שופרה, הן כתוצאה מהפחתת המשקל העצמי והן כתוצאה משימוש במנועים חדשים וחסכוניים מבעבר.

    מרצדס C קלאס החדשה

    בשלב זה תגיע מרצדס C קלאס החדשה לישראל עם מבחר של שני מנועי בנזין בלבד, כאשר בעתיד הקרוב צפויות להצטרף להיצע גם גרסאות דיזל. גרסת הבסיס תהיה ה-C180, המצוידת במנוע טורבו-בנזין בנפח של 1.6 ליטר שהספקו המרבי הוא 156 כוחות סוס. מנוע זה ישודך לתיבת הילוכים אוטומטית ויחד הם יזניקו את המכונית מעמידה ל-100 קמ"ש ב-8.5 שניות. צריכת הדלק הממוצעת של הדגם תעמוד על כ-18 קילומטרים לליטר על פי נתוני היצרן.

    הגרסה הבכירה יותר תהיה ה-C250, המצוידת במנוע טורבו-בנזין בנפח של 2.0 ליטרים שהספקו המרבי הוא 211 כוחות סוס. גם כאן תיבת ההילוכים תהיה אוטומטית עם שבעה הילוכים אך הביצועים יהיו כצפוי טובים יותר והזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש יארך 6.6 שניות בלבד.

    מרצדס C קלאס החדשה

    מרצדס C קלאס החדשה תוצע בישראל בשתי רמות גימור – Avantgarde ו-Vision. בשני המקרים מדובר ברמת אבזור גבוהה יחסית הכוללת מספר רכיבים שהושאלו מהאחות הגדולה במשפחה, ה-S קלאס החדשה. שתי רמות האבזור כוללות 7 כריות אוויר, מערכת בלימה אוטומטית, מערכת להתראה על עייפות הנהג, חיישני לחץ אוויר בגלגלים ועוד.

    רמת האבזור Avantgarde תכלול חישוקי סגסוגת בקוטר 17 אינטש', תאורת יום מבוססת LED, הגה ומושבים בריפוד עור, גג שמש חשמלי, בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, הפעלה אוטומטית לאורות ולמגבים, כניסה ללא מפתח ומערכת שמע עם מסך מגע ודיבורית בלוטות'.

    רמת האבזור Vision תוסיף לכל אלו גם שעון זמן אנלוגי בקונסולה המרכזית, כיוון חשמלי למושב הנהג, פנסי חזית בטכנולוגיית LED מלאה ומערכת להתראה על רכבים בשטחים המתים.

    המחיר יחל ב-295 אלף ₪ לגרסת ה-C180 ברמת האבזור Avantgarde, כאשר גרסת ה-Vision עם אותו המנוע תעלה כ-310 אלף ₪. גרסת ה-C250 החזקה תחל ב-340 אלף ₪ לגרסת ה-Avantgarde ותגיע עד ל-365 אלף ₪ לגרסת ה-Vision.

    מרצדס C קלאס החדשה - מפרט טכני חלקי

    מרצדס C קלאס החדשה

    dddd