תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

השוואת ביטוח רכב באינטרנט: הפרטים הקטנים - ההבדל הוא גדול

כולנו רוצים תחרות במשק, אבל לפעמים אנחנו לא יודעים לנצל אותה כשזו כבר קיימת. תחום הביטוח, בעיקר ביטוח רכב שמתחדש כל שנה, הפך לתחרותי בעשור האחרון, ובעידן הדיגיטלי, יכולים הצרכנים להשוות הצעות מחיר ולסגור עסקה אפילו מבלי להרים טלפון ולו פעם אחת. מדריך מקוצר לצרכן התחרותי.

  • 27-03-2014
  • מאת: יפתח גרינברג

כל שנה אנחנו צריכים לחדש את ביטוח הרכב ובכל פעם אנו מגלים שהדילמות רק מתרבות: ישיר או סוכן, כמה השתתפות עצמית והאם להכליל גם את הבן שקיבל רשיון נהיגה? בעידן הדיגיטלי כבר לא צריך לבזבז זמן בפגישות או שיחות טלפון ארוכות. מקלידים את כל הפרטים והדרישות, ורוכשים אונליין בצורה מהירה ופשוטה. להלן כמה דברים שחייבים להקפיד עליהם בתהליך.

השוואת מחירים בטלפון או באינטרנט

ברוב המקרים אנו נמצא הבדלי מחיר בין חברה אחת לשניה. הפרטים הקטנים הם שעושים את ההבדל, ובהם אנו צריכים למקד את מירב תשומת הלב בשלב הראשון, בו אנו מחליטים מה אנו רוצים ומה הדרישות שלנו מחברת הביטוח.

הדרך המסורתית תמיד עובדת: ליצור קשר עם כמה חברות ביטוח או סוכנים, לתת להם פרטים ולקבל הצעת מחיר. לאחר השוואה בין ההצעות, חוזרים אל מי שהציעו מחירים פחות אטרקטיביים, ונותנים להם אפשרות לתת הצעה נוספת, זולה יותר. בסופו של דבר מחליטים וקונים. ההשוואה היא לא רק במחיר, אלא גם בתנאי הפוליסה. הצעת מחיר זולה יכולה למשל להיות ללא ביטוח גרירה, או עם מגבלת גיל הנהג, כך שלא תמיד המחיר הזול ביותר הוא המכריע.

כמו כל תחום בחיים שלנו, גם הביטוח הושפע מהעידן הדיגיטלי. ההוצאה על ביטוחים יכולה להסתכם באלפי שקלים ואף יותר למשפחה בשנה. בשנים האחרונות חלה התקדמות אדירה בתחום השוואת המחירים ברשת, וניתן כיום לבצע השוואות ורכישות מלאות דרך שלושה אתרים מובילים:

ZAP,  RAK ו – WOBI.

שלושת האתרים פועלים על פלטפורמה זהה, בפיקוח ורשיון משרד האוצר.

תתחילו להשוות ולחסוך זמן, כסף וכאב ראש. לחצו כאן כדי להתחיל >>>

השוואת מחירים וביצוע הרכישה ברשת מאפשרות הפעלת שיקול דעת ובחינת כל הצעת מחיר בזמן הנוח לנו וללא השפעות פסיכולוגיות ורגשיות כתוצאה מלחץ של סוכן הביטוח, או מאי הנעימות כלפיו, אם איננו מעוניינים בהצעה שלו (למרות שאנחנו עובדים איתו על ביטוחים אחרים וכבר הרבה שנים אחורה).

בימינו, השוואת מחירים יכולה להיות פעולה פשוטה, יעילה ומהירה. אין צורך בהמתנה לשיחת טלפון או לקבוע פגישה שיווקית. כל מה שצריך לעשות הוא מילוי מלא של כל הפרטים, ובחינת הצעות המחיר שקיבלנו לאחר מכן.

הפרטים הקטנים משפיעים על הביטוח

חשוב מאוד לזכור שכל שינוי בפרטים שביקשתם, יכול לשנות את מחיר הפוליסה. גובה ההשתתפות העצמית במקרה של נזק הוא הקריטריון המשפיע ביותר. ככל שההשתתפות העצמית גבוהה יותר – כך הפוליסה תהיה זולה יותר. נתונים נוספים שיכולים להשפיע על המחיר: מספר הנהגים, גיל הנהגים, אזור המגורים (לפי רמת סיכון הגניבה באותו אזור), דרישות חברת הביטוח למיגון הרכב (קודן, אזעקה וכדומה), מיגון חלונות, האם הפוליסה כוללת ביטוח גרירה. חשוב להקפיד על מתן ומילוי כמה שיותר פרטים, גם אם לעתים הם נראים לנו מובנים מאליהם או לא חשובים לצורך הפוליסה. כל פרט יכול להשפיע על גובה המחיר, וכל סעיף שנחליט להוסיף או להסיר יכול להכריע לגבי הבחירה בפוליסה הנכונה לנו. למשל, יש חברות ביטוח שמבדילות בין נהג עם שלילה בעברו מול נהג ללא שלילה. במקרים אחרים תושפע הפוליסה מהכללתו של נהג צעיר, ויש חברות שלא מעלות את המחיר בעקבות כך. לכן, אסור לחשוב שיש מידע מיותר. כל סעיף חשוב, ולכל דבר יש השפעה על המחיר.

בדיוק כמו שנהוג למסור פרטים בשיחת טלפון לביצוע עסקה, כך גם ברשת. הצעות המחיר שיועברו אלינו יהיו זולות יותר, מדוייקות ומותאמות יותר לצרכינו, ככל שנקפיד למלא את כל הרובריקות. 

כלל ברזל: בלי רגשות

מותר לנו לאהוב מותג, זה מקובל לפרגן לאיש מקצוע, אבל זה ממש לא מקצועי לשלם יותר בגלל זה. הרי אם חברה אחת נותנת מחיר טוב יותר מחברה שניה, כשהתנאים זהים לחלוטין, הגיוני שנקנה מהחברה היקרה יותר רק בגלל שאנחנו אוהדים את המותג שלה? או שאנחנו מכירים מישהו שעובד שם?

אם נקפיד על ניטרול רגשות ונראה בפוליסת הביטוח מוצר כלכלי לכל דבר ועניין, נבחן את רמת השירות ואת המחיר מול התועלת, רק כך ננצל את אפקט התחרות בצורה הטובה ביותר. השוואת מחירים היא אחת המהפכות הצרכניות הגדולות ביותר שאיפשרה הרשת.  

לא במקרה מדברים על ההקבלה בין התפתחות העולם הדיגיטלי לפוטנציאל המהפכות הכלכליות בעולם. האינטרנט מאפשר לנו, הצרכנים, שהיו עד לא מזמן כבולים וחסרי עמדת מיקוח מול חברות גדולות, לעמוד מול נותני השירותים, ולדרוש שיתחרו על לבנו וכיסנו.

לסיכום, יש כמה כללי ברזל שאם נקפיד לעמוד בהם, נוכל להשיג את הפוליסה הטובה ביותר עבורנו ובמחיר התחרותי ביותר שיש בזמן נתון.

השוואת מחירים: חייבים לבדוק כמה שיותר חברות. אתרי השוואות מחירים לביטוח הרכב מאפשרים לעשות את הפעולה החשובה הזו בדרך הקלה ביותר, ללא צורך בשיחות או פגישות.

הפרטים הקטנים והחשובים: ככל שניתן יותר פרטים אודות המגבלות ודרישותינו מהפוליסה, כך נקבל הצעות מתאימות יותר. במילוי הטפסים ברשת מומלץ למלא כמה שיותר פרטים, גם אם לפעמים זה נראה לנו ברור מאליו או לא מספיק חשוב. האם אנו רוצים מיגון שמשות, מה גובה ההשתתפות העצמית, האם זה כולל ביטוח גרירה ולמי מותר לנהוג ברכב. כל פרט קטן יכול להשפיע על הצעת המחיר, ובנוסף אנו מחויבים לכך מבחינת החוק וכדי שנהיה באמת מכוסים מבחינת חברת הביטוח.

בלי רגשות: פוליסת הביטוח היא כלי כלכלי שמאפשר לנו להפחית סיכונים. אנחנו אמורים לבחור את המסלול הכי נכון לצרכינו, ובמחיר הנמוך ביותר שניתן להשיג. אסור לקבל החלטות כי "לא נעים לנו" או כי "הוא עוד ביטח אותנו מהילדות", אלא רק לפי מה שכדאי לנו כאן ועכשיו.

תתחילו להשוות ולחסוך זמן, כסף וכאב ראש. לחצו כאן כדי להתחיל >>>

* הכתבה בשיתוף אתר RAK

dddd