אחת לכמה חודשים מפתיעה אותנו יצרנית הרכב הגרמנית מרצדס עם דגם שבאמת גורם לנו להגיד "וואו, איך אנחנו מתארגנים על אחת כזה?". זה בדיוק המקרה עם המכונית האחרונה שחשפה היצרנית משטוטגרט – מרצדס S קלאס קופה S63 AMG. מדובר בגרסה חזקה וקרבית במיוחד של ה-S קלאס קופה החדשה, שנחשפה לראשונה בחודש שעבר. גרסת ה-S63 קופה תיחשף רשמית בחודש הבא, בתערוכת הרכב של ניו-יורק, לקראת תחילת שיווקה לקראת סוף השנה. וכן, היא צפויה להגיע גם לישראל, כמו רוב הדגמים של מרצדס.
מרצדס S קלאס S63 קופה מצוידת במנוע הטווין-טורבו שמשמש גם את אחותה בתצורת הסדאן. מדובר במנוע V8 שנפחו 5.5 ליטרים המפיק לא פחות מ-585 כוחות סוס וכ-91 קג"מ של מומנט מרבי. מדובר בתוספת של כ-40 כוחות סוס בהשוואה לדגם המוחלף, ה-CL63 AMG. תיבת ההילוכים תהיה אוטומטית עם שבעה הילוכים (AMG Speedshift MCT-7) אך היא תציע כמובן אפשרות לתפעול הילוכים ידני, לצד מצב Controlled Efficiency ומצב Sport. מערכת הנעה כפולה קבועה (4Matic) תוצע כסטנדרט אך מערכת הנעה אחורית תוצע גם כן.
והביצועים? זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש יארך 4.3 שניות בגרסה עם מערכת ההנעה האחורית או 3.9 שניות בדגם עם מערכת ההנעה הכפולה. כן, לא קל להוריד כל כך הרבה מומנט לכביש דרך הגלגלים האחוריים בלבד. המהירות המרבית תהיה מוגבלת ל-250 קמ"ש בשני המקרים.
במרצדס מספרים גם כי לשני הדגמים של ה-S קלאס קופה S63 AMG משקל עצמי זהה של 1,995 קילוגרמים. הסיבה היא שדגמי ההנעה האחורית מקבלים מערך מתלים אקטיבי עם מערכת לצמצום זווית הגלגול בזמן פניה, בעוד דגמי ההנעה הכפולה יוצעו כסטנדרט עם מערך מתלים סטנדרטי. מערך המתלים האקטיבי של גרסאות ההנעה האחורית יכלול גם את מערכת ה-Magic Body Control, שהוצגה לראשונה בדגמי ה-S קלאס החדשה. מערכת זו סורקת בעזרת מצלמה את קטע הכביש שלפני המכונית ומכינה מראש את המתלים להתמודדות עם מפגעים בכביש.
רשימת האבזור של הדגם כוללת גם חישוקי סגסוגת בקוטר 19 אינטש' כסטנדרט (חישוקים בקוטר 20 אינטש' יוצעו כאופציה), מערכת בלימה קרמית משודרגת, מושבי ספורט מעור מהודר עם כיוון חשמלי מלא, מערכת לראיית לילה ועוד.