תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אלפא
  • אלפא 4C
  • אלפא רומיאו 4C ספיידר קונספט

    אלפא 4C

    אלפא חושפת את גרסת הספיידר (קבריולט) של מכונית העל 4C. כרגע כקונספט, אבל היא תגיע לייצור סדרתי בתחילת שנת 2015.

    • 08-03-2014
    • מאת: מערכת CarsForum

    צירוף מקרים מעניין. בדיוק ביום בו חשפה סמל"ת את אלפא רומיאו 4C בישראל, חשפה היצרנית בג'נבה דגם נוסף של ה-4C שצפוי להגיע לייצור במהלך השנה הבאה. מדובר בגרסת הספיידר, או בעברית – גרסה עם גג בד מתקפל. ה-4C ספיידר מוגדרת בשלב זה כקונספט בלבד אך ברור כי היא תגיע לייצור בתצורה שדומה מאוד לזאת שנחשפת כאן בתמונות הרשמיות, ככל הנראה כבר בתחילת השנה הבאה (2015).

    אלפא רומיאו 4C ספיידר

    המפרט הטכני של המלא של אלפא רומיאו 4C ספיידר לא נחשף ובאלפא שומרים אותו לזמן בו יושק דגם הייצור הסדרתי. באלפא כן מספרים כי גרסת הספיידר תהיה כבדה בכ-60 קילוגרמים בלבד מגרסת הקופה, מה שיעמיד את משקלה העצמי על כ-950 קילוגרמים. זאת תודות לשימוש בגג בד קל משקל קשתות התהפכות מסיבי פחמון (קרבון). הפלטפורמה והמידות החיצוניות יישארו ללא שינוי משמעותי.

    גם יחידת ההנעה תישאר ללא שינוי משמעותי. המנוע יהיה מנוע הטורבו-בנזין 1,750 סמ"ק שנמצא בדגם הקופה (ובקרוב יהיה גם בדגמי הג'ולייטה תלתן ירוק 2014) שהספקו המרבי הוא 240 כוחות סוס. תיבת ההילוכים תהיה רובוטית כפולת מצמדים (TCT) וההנעה תהיה אחורית. באלפא מבטיחים כי למרות תוספת המשקל המכונית תשמור על ביצועים דומים ותזנק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות קצרות ותמשיך למהירות מרבית של כ-255 קמ"ש.

    אלפא רומיאו 4C ספיידר

    דגם הקונספט של אלפא רומיאו 4C ספיידר מציג גם כמה שינויים קלים בעיצוב המכונית, שינויים שעשויים להגיע גם לדגם הקופה בשנה הבאה. הבולט שבהם הוא בפנסי החזית החדשים, שמוותרים על חמשת נורות ה-LED לטובת עיצוב קונבנציונלי הרבה יותר. בפרופיל המכונית ניתן להבחין גם בחישוקי סגסוגת חדשים, ולא ברור מדוע בחרה אלפא בהם ולא בחישוקי הסגסוגת הנאים של דגם הקופה.

    באלפא מבטיחים גם שינוי נוסף, כזה שאי אפשר לראות אבל אפשר בהחלט לשמוע. מדובר במערכת פליטה חדשה שפותחה על ידי חברת Akrapovic שמתמחה בדרך כלל בייצור אגזוזים לאופנועי Moto GP. מערכת הפליטה החדשה כוללת שסתום חשמלי שמשנה את פס הקול שמייצר המנוע בהתאם לבחירת הנהג, כדי להעצים את החוויה של נסיעה עם גג פתוח.

    אלפא רומיאו 4C ספיידר

    dddd