תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אאודי
  • אאודי TT קופה
  • אאודי TT רודסטר
  • אודי TT החדשה נחשפת

    אאודי TT קופה

    אודי חושפת את ה-TT החדשה, דור שלישי של מכונית הספורט הנאה. תבוסס על פלטפורמה חדשה וקלה יותר ותציע אבזור מתקדם מבעבר.

    • 04-03-2014
    • מאת: מערכת CarsForum

    בשנתיים האחרונות שדרגה קבוצת פולקסווגן בהדרגה את כל היצע הדגמים המבוסס על פלטפורמת הגולף דור 5/6. לא מפתיע אם כך לגלות כי הפעם הגיעה תורה של אודי TT להתחדש בדגם חדש, דור שלישי למכונית הספורט הנאה והמיוחדת של אודי. כמו הגולף ושאר אחיותיה למשפחה, גם ה-TT החדשה עושה שימוש בפלטפורמת ה-MQB של קבוצת פולקסווגן. הפלטפורמה החדשה תהפוך את המכונית לקלה אך גם קטנה יותר ותהפוך את תא הנוסעים לאיכותי ונאה עוד יותר. אודי TT החדשה תגיע לשיווק באירופה לקראת סוף השנה ואלינו היא צפויה להגיע בתחילת שנת 2015.

    אודי TT החדשה

    אודי TT החדשה מבוססת כאמור על פלטפורמת ה-MQB של פולקסווגן – פלטפורמה רב שימושית שמשמשת את פולקסווגן גולף החדשה ואת אודי A3 על שלל דגמיה, אך בגרסה משודרגת הכוללת שימוש רב יותר באלומיניום קל משקל. הפלטפורמה החדשה תהפוך את המכונית לקלה יותר, כשמשקל המרכב לבדו קל בכ-90 קילוגרמים בהשוואה לדגם היוצא. הממדים נותרו דומים לאלו של הדור היוצא, עם אורך כללי של כ-418 סנטימטרים ובסיס גלגלים באורך של 250 סנטימטרים. תא המטען הפך למעט גדול יותר, אם כי לא מדובר בכזה שיסכן ביכולת השימושיות שלו את סקודה אוקטביה, ונפחו עומד בדגם החדש על 305 ליטרים.

    העיצוב החיצוני כולל שימוש נרחב בתאורת LED. פנסי החזית הסטנדרטיים כוללים תאורת קסנון ו-DRL מבוסס LED, אך תאורת LED מלאה תוצע כאופציה בתוספת תשלום. מערכת תאורת ה-LED האופציונאלית כוללת תאורה אקטיבית שמפנה את התאורה אל תוך הפניה תוך התבססות על נתונים שמתקבלים ממערכת הניווט (GPS).

    אודי TT החדשה

    היצע המנועים של אודי TT החדשה כולל בשלב זה שלושה מנועים בלבד. שלושת המנועים יוצעו כסטנדרט עם תיבת הילוכים ידנית (או עם תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים S tronic), מערכת Start&Stop ואופציה למערכת הנעה כפולה (סטנדרט בדגם החזק).

    היצע המנועים מתחיל במנוע 2.0 ליטרים טורבו-בנזין בהספק מרבי של 230 כוחות סוס. מנוע זה מזניק את המכונית מעמידה ל-100 קמ"ש ב-6 שניות (5.3 שניות בדגם האוטומטי) ומספק צריכת דלק ממוצעת של כ-14.7 קילומטרים לליטר.
    גרסת ה-TTS תצויד במנוע 2.0 ליטרים חזק עוד יותר, בהספק מרבי של 310 כוחות סוס. מנוע זה מזניק את המכונית מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.7 שניות (בדגם האוטומטי).

    קצת פחות רלוונטית עבורנו היא גרסת הדיזל, שמצוידת במנוע טורבו-דיזל בנפח של 2.0 ליטרים שהספקו המרבי הוא 184 כוחות סוס. צריכת הדלק שלו היא הטובה ביותר, סביב 24 קילומטרים לליטר, אך הביצועים פחות טובים (7.2 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש).

    אודי TT החדשה

    רשימת האבזור של אודי TT החדשה כוללת את המתלה האחורי הרב חיבורי (הזכור לטובה מהדגמים היקרים יותר של הגולף והלאון), אך מוסיפה לה גם אופציה חדשה לבולמים אקטיביים עם בחירה בין שלושה מצבי נסיעה.

    תא הנוסעים כולל גרסה משודרגת של מערכת ה-MMI שפגשנו ב-A3 ספורטבק החדשה, הכולתת גם מסך מגע קטן במרכז החוגה ששולטת על מערכת ה-MMI. אודי מוסיפה למערכת ה-MMI גם אפשרות לשליטה קולית, הכל על מנת לצמצם למינימום את כמות הכפתורים בתא הנוסעים. אם זה לא מספיק לכם תוכלו למצוא כאן גם שלל מערכות עזר מתקדמות שיוצעו כאופציה – התראה על סטייה מנתיב, זיהוי אוטומטי של שלטי הגבלת מהירות, התראה על רכבים בשטחים המתים ואפילו מערכת חניה אוטומטית.

    אודי TT החדשה

    dddd