תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אלפא
  • אלפא 4C
  • אלפא רומיאו 4C בישראל

    אלפא 4C

    עכשיו היא באמת בארץ - אלפא רומיאו 4C, מכונית הקצה הספורטיבית של אלפא, הגיעה לישראל. מחיר החל מ-595 אלף ש"ח.

    • 03-03-2014
    • מאת: מערכת CarsForum

    מכונית העל אלפא רומיאו 4C תגיע השבוע לאולמות התצוגה של אלפא בישראל. לאחר תקופת המתנה ארוכה מגיעה מקדמת התדמית החדשה של אלפא לישראל במסגרת אירוע מכירות שעורכת היבואנית, קבוצת סמל"ת, לכל דגמי אלפא רומיאו. מדובר במכונית ספורטיבית במיוחד, ספינת הדגל של אלפא רומיאו בשנים הקרובות, שמהווה מקדמת תדמית משמעותית למותג הרכב האיטלקי. המכונית מיוצרת בכמות מוגבלת יחסית ובסך הכל הוקצו לישראל כ-15 מכוניות לשנת השיווק הראשונה (2014). מכוניות ראשונות כבר עלו על כבישי ארצנו במהדורת טרום השקתה וכעת צפוי הקצב להתגבר עם הצגתן באולמות התצוגה של אלפא רומיאו בתל אביב ובחיפה.

    אלפא רומיאו 4C

    אלפא רומיאו 4C תוכננה עם דגש רב על נושא המשקל העצמי. המכונית נבנתה סביב שלדת סיבי פחמן (קרבון פייבר) ואלומיניום, תא הנוסעים הופשט למינימום ההכרחי ואפילו המושבים הוחלפו במושבים קלי משקל. התוצאה היא מכונית במשקל עצמי נמוך במיוחד של 895 קילוגרמים בלבד.

    למנוע נפח של 1,750 סמ"ק ובעזרת מגדש טורבו הוא מפיק 240 כוחות סוס ומומנט מרבי של 35.5 קג"מ שעוברים לגלגלים האחוריים. זה לא נשמע הרבה אבל תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים (TCT) והמשקל העצמי הנמוך תורמים לקבלת ביצועים מרשימים למדי, לפחות על הנייר – זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות ומהירות מרבית של 258 קמ"ש.

    אלפא רומיאו 4C

    רשימת האבזור של אלפא רומיאו 4C כוללת חישוקי סגסוגת 18 אינטש' מלפנים ו-19 אינטש' מאחור, פנסי חזית עם תאורת LED מלאה, מערכת שמע עם דיבורית בלוטות' וחיבור אינטרנט, מושבי מרוץ ולוח מכוונים עם תצוגת גדישה, טמפרטורת שמן ועוד. יש כאן גם את מערכת ה-DNA המוכרת של היצרנית, אך בניגוד למערכת שפגשנו עד כה בדגמים כמו אלפא מיטו 900 סמ"ק היא מצוידת במצב נוסף – מצב Race. כדי להפעילו יש להעביר את הבורר למצב Dynamic ולהחזיק את הכפתור לחוץ לעוד כמה שניות. אז עוברת המכונית למצב קרבי במיוחד – בקרת המשיכה מנוטרלת, בקרת היציבות עוברת להתערבות מינימלית, מערכת ה-Q2 (לדימוי דיפרנציאל מוגבל החלקה) פועלת לטובת העברת כוח בפניות ותיבת ההילוכים עוברת למצב ידני.

    המחיר, כצפוי ממכונית בסגמנט הזה, לא זול ויעמוד על 595 אלף ₪. את הרכב, אגב, ניתן להזמין רק בשני גוונים של לבן, שני גוונים של אדום, אפור אחד ושחור אחד.

    אלפא רומיאו 4C

    dddd