תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מיני
  • מיני קלאבמן
  • מיני קלאבמן 2014 קונספט

    מיני קלאבמן

    מיני קלאבמן החדש צפוי להופיע לקראת שנת 2015 ולהציג מרכב עם לא פחות מ-6 דלתות. הצצה ראשונה אל דגם הקונספט.

    • 26-02-2014
    • מאת: מערכת CarsForum

    עד היום מכרה יצרנית הרכב מיני רק דגם אחד יותר משתי דלתות  – מיני קאנטרימן. כעת נראה שזה רק עניין של זמן עד שהיצרנית תשיק דגם נוסף עם יותר דלתות. מיני חשפה תמונות רשמיות של הקלאבמן קונספט החדש, שמקבל לראשונה שתי דלתות מלאות נוספות. נזכיר כי בסוף השנה שעברה חשפה מיני את הדור החדש של הקופר, מכונית המיני הקטנה והמעוצבת שלה. כחלק משדרוג מערך הדגמים צפויה מיני לשדרג בשנים הקרובות גם את כל היצע הדגמים שמבוסס על הקופר – הקופה, הרודסטר, הקבריולט והקלאבמן. משום מה במיני החליטו להתחיל עם הדגם המוזר ביותר. מי אנחנו שנגיד להם אחרת?

    מיני קלאבמן קונספט

    מיני קלאבמן היא סוג של גרסה מוארכת ומוגדלת של הקופר. מוגדלת מאוד, יש לומר. דגם הקונספט שנחשף בתמונות ראשונות הוא הרכב הגדול ביותר של מיני. אורכו 422 סנטימטרים, רוחבו 184 סנטימטרים ובסיס הגלגלים שלו הוא באורך של 260 סנטימטרים. כל אלו הופכים אותו לגדול מהקלאבמן הנוכחי ואף גדול מהקאנטרימן. למעשה, הקונספט החדש מתברג במידותיו בין אודי A3 ספורטבק ל-A1 ספורטבק, רק כדי שיהיה לנו קנה מידה אל מול מתחרים אפשריים בקטגוריה.

    מה עושים עם כל האורך הזה, אתם שואלים? במיני התקינו בדגם הקונספט שתי דלתות צד נוספות. הדגם הקודם היה בתצורה שונה מהמקובל, כשבצד הנוסע הייתה מותקנת "חצי דלת" אחורית שנפתחת אחורית. משהו בסגנון של יונדאי ולוסטר, אבל עם דלת קצת יותר קטנה. הדגם הנוכחי מציג תצורת דלתות קונבנציונאלית הרבה יותר, אבל עדיין לא קונבנציונאלית לחלוטין. הדלת האחורית פוצלה למעשה לשתי דלתות צד נפרדות, משהו שמזכיר מסחריות כמו ניסאן NV200. כך שלמעשה, מדובר בדגם עם לא פחות מ-6 דלתות.

    מיני קלאבמן קונספט

    בשלב זה לא מפורסמים פרטים טכניים נוספים אודות מיני קלאבמן קונספט. הדגם ייחשף לראשונה בתערוכת ג'נבה הקרובה ולאחר מכן יחזור לסיבוב נוסף של עיצוב ופיתוח. דגם הייצור הסופי צפוי להופיע לקראת סוף השנה (2014) או תחילת השנה הבאה (2015), אך ככל הנראה הוא יהיה דומה מאוד בעיצובו לדגם הקונספט שנראה בשל ומוכן כמעט לייצור.

    היצע המנועים צפוי להתבסס במלואו על היצע המנועים של הקופר ולכלול שני מנועי טורבו-בנזין (1.5 ו-2.0 ליטרים) ומנוע טורבו-דיזל (1.5 ליטר). תא הנוסעים של דגם הקונספט מעוצב בצורה עתידנית אך שומר על מאפייני עיצוב דומים לאלו של הקופר החדשה, כך שאנחנו לא נתפלא תא הנוסעים של דגם הייצור הסופי יועתק כמעט אחד לאחד מזה של דגם הקופר הסדרתי. 

    מיני קלאבמן קונספט

    dddd