תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סיטרואן
  • סיטרואן C1
  • סיטרואן C1 החדשה נחשפת

    סיטרואן C1

    סיטרואן חושפת את ה-C1 החדשה, מכונית המיני החדשה שפותחה בשיתוף פעולה עם פיג'ו וטויוטה. אצלנו לקראת אמצע שנת 2014.

    • 25-02-2014
    • מאת: אלירן אברזל

    סיטרואן C1, מכונית המיני החדשה של היצרנית מצרפת, נחשפת בתמונות ראשונות לקראת השקתה ברשמית בתערוכת הרכב של ג'נבה 2014. ה-C1 החדשה תוכננה, כמו קודמתה, בשיתוף פעולה עם פיג'ו וטויוטה. פיג'ו הייתה הראשונה לחשוף את התוצאה של שיתוף הפעולה הזה, כשחשפה בשבוע שעבר את ה-108 החדשה. גם טויוטה צפויה לחשוף בקרוב את האייגו החדשה, הצלע השלישית של שיתוף הפעולה הצרפתי-יפני. ה-C1 החדשה בהחלט צפויה להגיע לישראל ולהחליף את ה-C1 הנוכחית, ככל הנראה לקראת אמצע השנה (מאי-יוני).

    סיטרואן C1 החדשה

    באופן לא מפתיע, סיטרואן C1 החדשה חולקת את המפרט הטכני שלה עם ה-108 החדשה. האורך הכללי של המכונית עומד על 346 סנטימטרים, הרוחב על 162 סנטימטרים והגובה על 145 סנטימטרים. המכונית תוצע בשלוש תצורות מרכב – 3 דלתות, 5 דלתות וגרסת Airscape שכוללת גג בד מתקפל חשמלית.

    העיצוב החיצוני דומה גם הוא מאוד לזה של ה-108, עם מספר שינויים מתבקשים. השינוי הבולט ביותר הוא כמובן פנסי החזית, שקיבלו עיצוב שמזכיר מאוד את פנסי החזית של ניסאן ג'וק – פנס עיקרי עגול ומעליו יחידת תאורה נוספת, צרה וארוכה. מאחור העיצוב דומה מאוד לזה של ה-108, עם שינויים קלים ביחידות התאורה האחוריות.

    לצערנו, כמו במקרה של פיג'ו 108, גם כאן לא נחשפו תמונות רשמיות של תא הנוסעים. בסיטרואן מבטיחים שהדגם החדש יוצע עם מסך מגע בגודל 7 אינטש' ומצלמת רוורס.

    סיטרואן C1 החדשה

    היצע המנועים של סיטרואן C1 החדשה יכלול שני מנועי בנזין בתצורת 3 צילינדרים. הראשון יהיה מנוע בנפח של ליטר אחד והוא יפיק הספק מרבי של 68 כוחות סוס. השני יהיה בנפח של 1.2 ליטר והוא יפיק הספק מרבי של 82 כוחות סוס. המנוע הקטן יוצע רק עם תיבת הילוכים ידנית והמנוע הגדול יוצע גם עם תיבת הילוכים רובוטית (Efficient Tronic Gearbox) עם חמישה הילוכים.

    בסיטרואן מבטיחים שהדגם החזק (1.2 ליטר) יזנק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-11 שניות ויצרוך בממוצע כ-23 קילומטרים לליטר. הדגם החלש (1 ליטר) צפוי להיות חסכוני אפילו יותר, בעיקר בזכות מערכת Start&Stop שתוצע כסטנדרט.

    סיטרואן C1 החדשה

    dddd