תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • הונדה
  • הונדה CR-Z
  • הונדה אינסייט
  • נפרדים מהונדה אינסייט ו-CR-Z

    הונדה CR-Z

    ההיברידיות הקומפקטיות של הונדה יורדת מפס הייצור לאחר כחמש שנים. המחליפה אינה נראית באופק.

    • 18-02-2014
    • מאת: מערכת CarsForum

    חדשות לא נעימות להונדה אירופה. על פי דיווח שפורסם בכמה אתרי רכב אירופאיים, הונדה אינסייט והונדה CR-Z ירדו לאחרונה מפס הייצור ושיווקן באירופה יסתיים בהדרגה עo סיום המלאי הקיים. כך תהפוך הונדה ג'אז למכונית ההיברידית היחידה שמשווקת כרגע הונדה באירופה, לאחר שגם הדגמים ההיברידיים של הסיוויק ירדו מפס הייצור עם החלפת הדגם.

    הונדה אינסייט

    הונדה אינסייט הוצגה לראשונה בשנת 1999 והקדימה בכמה חודשים את המתחרה הישירה שלה, טויוטה פריוס. אבל מהר מאוד הצליחה הפריוס לעקוף את האינסייט בהיקפי המכירות וטויוטה הפכה ליצרנית הרכב ההיברידי הגדולה בעולם. בשנת 2009 הוצג הדור השני והנוכחי של האינסייט, שהגיע גם לישראל והצליח להגדיל בצורה משמעותית את היקפי המכירות, אך גם הוא לא הצליח לשבור את תקרת הזכוכית.

    ה-CR-Z, גרסת הקופה הספורטיבית של האינסייט, זכתה לעיצוב מדליק וייחודי אך גם היא נכשלה כישלון חרוץ באולמות המכירה. ההערכה שפורסמה ברשת מדברת על פחות מ-700 רכבים כאלו שנמכרו בכל אירופה במהלך השנה שעברה.

    הונדה CR-Z

    גם בישראל לא זכתה הונדה אינסייט להצלחה גדולה. בארבעת השנים האחרונות (2010 עד 2013) מכרה האינסייט כ-1,000 עד 1,400 יחידות בשנה – בערך חצי מההיברידיות המקבילות של המתחרה מיפן (טויוטה אוריס היברידית ופריוס). ה-CR-Z בכלל לא הצליחה להתרומם בישראל וממנה נמכרו כמה עשרות בודדות של יחידות בכל שנה.

    מחברת מאיר, יבואנית הונדה לישראל, נמסר כי האינסייט שנמכרת בישראל מיובאת ישירות מיפן ונוכח הצלחתו של הדגם בשוק המקומי היבוא ימשך כסדרו גם במהלך 2014.

    הונדה אינסייט 2012 - מבחן דרך

    בשנה הבאה (2015) צפויה הונדה להשיק ליין חדש ומתקדם יותר של מערכת הנעה היברידיות באירופה. למעשה מדובר בליין שכבר נחשף בחלקו בכמה מהדגמים החדשים מעבר לים, אך כיום מתבצעת בהונדה חשיבה מחודשת לגבי השקתו באירופה. השוק האירופאי מעדיף בשנים האחרונות מנועי טורבו-דיזל מתקדמים על פני רכבים היברידיים ובהונדה טרם החליטו סופית בנושא.

    dddd