תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פיאט
  • פיאט 500L
  • פיאט מעדכנת את ה-500L

    פיאט 500L

    פיאט 500L מקבלת שלושה מנועי טורבו חדשים, כולם בהספק מרבי של 120 כוחות סוס. יש גם גרסת Beats עם מערכת שמע משודרגת וצביעה חיצונית שונה.

    • 11-02-2014
    • מאת: מערכת CarsForum

    פחות משלושה חודשים חלפו מאז סיפרנו לכם לראשונה על הגעתה של פיאט 500L לישראל, וכעת חושפת פיאט גרסאות חדשות של הדגם באירופה. לא מדובר במתיחת פנים אלא בתוספת של שלושה מנועים חדשים, גרסת Beats חדשה, הרחבה של היצע פריטי האבזור וכן תוספת של צבעים חיצוניים. בפיאט מרוצים מאוד מהצלחתה של ה-500L באירופה ובעיקר באיטליה, שם הפכה ה-500L לאחת ממכוניות הדיזל הנמכרות ביותר בחודשים האחרונים.

    פיאט 500L

    העדכון החשוב ביותר בעבור השוק המקומי הוא תוספת המנועים החדשה, שתגיע בהמשך השנה לכל דגמי ה-500L. המנוע הראשון הוא מנוע ה-1.4 ליטר טורבו-בנזין המוכר של פיאט, בהספק של 120 כוחות סוס. הוא יצטרף אל מנוע ה-1.4 ליטר לא-טורבו 95 כ"ס שנמכר בישראל כיום ויציג ביצועים טובים יותר. הזינוק המסורתי מעמידה ל-100 קמ"ש יארך 10.2 שניות, לעומת 12.4 שניות בגרסה נטולת הטורבו. צריכת הדלק הממוצעת תעמוד על 14.5 קילומטרים לליטר (לעומת 16.1 קילומטרים לליטר בדגם נטול הטורבו).

    בנוסף יצטרפו להיצע שני מנועים נוספים, חשובים פחות בעבור השוק המקומי. הראשון הוא מנוע טורבו-דיזל בנפח 1.6 ליטר (MultiJet II) בהספק מרבי של 120 כוחות סוס. המנוע החדש עומד בתקן זיהום האוויר יורו6 ומצטיין בצריכת דלק נמוכה במיוחד של כ-21.7 קילומטרים לליטר.
    אחרונה חביבה היא גרסת הגז הטבעי (LPG), שתתבסס על גרסת ה-1.4 ליטר טורבו-בנזין החדשה ותאפשר לשלב בין נסיעה על בנזין רגיל לנסיעה על גז.

    שלושת המנועים החדשים יוצעו בשלב הראשון עם תיבת הילוכים ידנית בלבד, מה ששוב יוצר בעיה בעבור השוק המקומי. בארצות הברית מוצעת גרסת הטורבו-בנזין עם תיבת הילוכים אוטומטית (כפולת מצמדים עם שישה הילוכים), ויתכן שזאת תוצע בעתיד גם בעבור השוק האירופאי.

    פיאט 500L

    מלבד המנועים החדשים מקבלת ה-500L גם כמה תוספת ושדרוגים. מדובר בעיקר בתוספת של צבע כחול מטאלי חדש להיצע הצבעים (כחול ונציה) וכן מגוון רחב יותר של גוונים לריפודים. גרסת ה-Beats תקבל מערכת שמע משודרגת, חישוקי סגסוגת בצבע שחור, צביעה חיצונית דו גוונית וצביעה שונה לתא הנוסעים.

    פיאט 500L

    dddd