תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • ניסאן
  • ניסאן NV200
  • שברולט
  • שברולט סיטי אקספרס

    ניסאן NV200

    המסחרית החדשה הזו של שברולט נראית לכם מוכרת? שברולט מציגה את הסיטי אקספרס, מסחרית המבוססת על ה-NV200 של ניסאן.

    • 09-02-2014
    • מאת: מערכת CarsForum

    שיתופי פעולה של יצרני רכב שונים ברחבי העולם הם עניין נפוץ מאוד בשנים האחרונות. לעיתים מדובר בפלטפורמות משותפות, וקשה לזהות את החלקים המשותפים מבעד לחלקי הפח. אבל לפעמים שיתוף הפעולה פשוט צועק את נפשו לדעת מבעד לסמל שבחזית הרכב. זה בדיוק המקרה של שברולט סיטי אקספרס החדשה, שנחשפה בשבוע שעבר בתערוכת הרכב של שיקגו. לשברולט הייתה חסרה מסחרית קטנה ועירונית בצי המסחריות הרחב שלה, לניסאן הייתה אחת כזאת בדיוק. כך נולדה לה הסיטי אקספרס, המבוססת בכבדות על ניסאן NV200 החביב.

    שברולט סיטי אקספרס

    בשברולט לא טרחו לשנות יותר מידי את העיצוב של הסיטי אקספרס והדמיון ל-NV200 ניכר בכל פינה. מתחת לעיצוב הדומה מסתתרת גרסה ארוכה במעט מזו של ה-NV200 הישראלי, עם אורך כולל של כ-473 סנטימטרים (לעומת 440 סנטימטרים בדגם הישראלי) ובסיס גלגלים באורך של 292 סנטימטרים (לעומת 272 סנטימטרים בדגם הישראלי). אלו מאפשרים לסיטי אקספרס להציע נפח הטענה גדול יחסית של למעלה מ-3,400 ליטרים כשהרכב בתצורת מטען (שני מושבים בלבד). משקל ההעמסה, אגב, נותר ללא שינוי והוא עומד על כ-680 קילוגרמים.

    חידוש חשוב מסתתר מתחת למכסה המנוע. במקום מנוע הדיזל שנמכר בישראל מקבל שברולט סיטי אקספרס מנוע בנזין בנפח 2 ליטרים בהספק מרבי של 131 כוחות סוס שמשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. יש לנו הרגשה שמנוע כזה, בשילוב עם 7 מקומות ישיבה, יכול לעשות פלאים בשוק הישראלי.

    שברולט סיטי אקספרס

    הבדלים נוספים בין ה-NV200 לסיטי אקספרס ניתן למצוא ברשימת האבזור. השברולט מקבלת 6 כריות אוויר, לעומת 2 בלבד בניסאן. בנוסף יוצע שברולט סיטי אקספרס עם אופציה למערכת כניסה ללא מפתח, בקרת שיוט וחיישני רוורס מקוריים. שברולט תציע את הרכב עם 3 שנות אחריות מלאה ושנתיים אחריות נוספות על מכלולי ההנעה.

    שיווקו של הדגם יחל במהלך המחצית השנייה של 2014. בשלב זה לא ידוע האם יגיע לישראל. נזכיר כי שברולט החליטה לאחרונה לצאת מהשוק האירופאי אך תמשיך למכור את רכביה בשוק המקומי, כאשר לכאן יגיעו דגמים בתקינה אמריקאית. מהבחינה הזאת מדובר, אולי, בחדשות טובות עבור UMI, יבואנית שברולט לישראל, שתוכל לייבא ארצה רכב מסחרי נוסף שיהיה קטן וזול מרכבים מסחריים כמו שברולט סילברדו וסאוונה.

    שברולט סיטי אקספרס

    dddd