תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סיטרואן
  • סיטרואן קקטוס
  • סיטרואן C4 קקטוס נחשף

    סיטרואן קקטוס

    הקקטוס החדש של סיטרואן נחשף. קשה להאמין, אבל הוא ממש דומה לדגם הקונספט המשוגע שהציגה סיטרואן בשנה שעברה. אצלו ב-2015.

    • 06-02-2014
    • מאת: אלירן אברזל

    קשה להאמין שככה נראית גרסת הייצור הסדרתית של סיטרואן C4 קקטוס. לא פעם ולא פעמיים הציגה סיטרואן דגמי חדשניים עם עיצובים פורצי דרך (מישהו זוכר את ה-DS המקורית ואפילו את קו ה-DS הנוכחי והמעוצב?), אבל הקקטוס החדשה באמת מציגה משהו אחר. הדמיון לדגם הקונספט, שנחשף בקיץ האחרון, פשוט מרהיב ובעיקר נדיר מאוד בתעשיית הרכב. צריך לא מעט אומץ כדי להציג רכב ייצור סדרתי עם חברבורת אוויר (Air Bumps) על הדלתות, שנועדו בעיקר כדי להעניק לרכב סטייל עיצובי ייחודי אבל גם כדי להגן עליו מפני מכות קטנות שנגרמות מפתיחת דלתות לא זהירה בחניות. יש כמה גולשים בפורום דיטיילינג שמאוד יאהבו את זה.

    סיטרואן C4 קקטוס

    גם העיצוב הפנימי של סיטרואן C4 קקטוס מרשים וייחודי למדי. במבט ראשון הוא נראה מיושן מאוד, עם ספסל קדמי מלא שמזכיר את הספסל של מכוניות אמריקאיות ישנות וקונסולה מרכזית נטולת כפתורים. מבט ברשימת האבזור יגלה שמדובר בתכנון מכוון שנועד לשפר את מרווח הפנים ורמת השימושיות של הרכב. כריות האוויר של הנוסע הקדמי, למשל, עברה מהדש-בורד לתקרה כדי לפנות מקום לתא אכסון נוסף.

    בסיטרואן מבטיחים שהקקטוס יציע מרווח פנים הזהה לזה של ה-C4 האצ'בק, למרות מידות קומפקטיות יותר. לקקטוס אורך כללי של 416 סנטימטרים ובסיס גלגלים באורך של 260 סנטימטרים, בערך בגודל של פיאט 500L.

    רשימת האבזור כוללת מסך מגע (7 אינטש') שמרכז לתוכו את תפעול רוב מערכות הרכב – בקרת האקלים, מערכת השמע, מערכת הניווט, מצלמת רוורס וחיישני חניה, בקרת שיוט ומגביל מהירות ושלל אפליקציות להורדה משרת ייעודי של סיטרואן.

    סיטרואן C4 קקטוס

    מתחת לעיצוב המרשים של סיטרואן C4 קקטוס מסתתרת הפלטפורמה הקומפקטית של הקבוצה, המשמשת כיום גם את פיג'ו 208. בסיטרואן מתגאים בשלל פתרונות שאפשרו חיסכון במשקל העצמי של המכונית, שעומד על כ-980 קילוגרמים בדגם הבסיס. למשקל העצמי הנמוך תורמים גם מנועי בנזין קטנים. בסיטרואן לא חושפים בשלב זה את היצע המנועים המלא וזה ייחשף רק לקראת הצגתו של הדגם בתערוכת ג'נבה הקרובה. ככל הנראה יקבל הדגם מנוע 1 ליטר טורבו-בנזין 3 צילינדרים חדש בהספק מרבי של 81 כוחות סוס, מנוע טורבו-בנזין נוסף בהספק של 108 כוחות סוס וכן שני מנועי טורבו-דיזל (91 ו-99 כוחות סוס) חסכוניים במיוחד.

    הקקטוס החדש צפוי להגיע לאולמות התצוגה באירופה לקראת סוף השנה הנוכחית (2014). אלינו הוא צפוי להגיע רק לקראת שנת 2015, בתקווה שעד אז יקבל גם גרסה אוטומטית.

    סיטרואן C4 קקטוס

    dddd