תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • דאצ'יה
  • דאצ'יה דאסטר
  • דאצ'יה חוזרת לישראל

    דאצ'יה דאסטר

    עכשיו זה רשמי – המותג דאצ'יה יעשה קאמבק בישראל במהלך הרבעון השני של 2014.

    • 29-01-2014
    • מאת: אלירן אברזל

    בראיון שנתן אבי תמיר, ראש חטיבת הרכב של קרסו מוטורס, לאודי עציון ממוסף ממון של ידיעות אחרונות בסוף השבוע שעבר נחשפה באופן רשמי "התוכנית הסודית" של קרסו מוטורס למותג הרכב דאצ'יה. המותג, לדברי תמיר, עתיד לחזור בהדרגה לשוק הישראלי החל מהמחצית השנייה של שנת 2014. תמיר צוטט כאומר: "אלה מכוניות ברוח הזמן, ששוברות הרבה מיתוסים בנושא של עלויות של רכב חדש. גם הטיפולים שלהן יהיו זולים מהמקובל. בסך הכל עלויות הבעלות עליהם יהיו מחצית מהמספרים שהשוק שלנו מכיר. ההשקה תהיה הדרגתית, עם מחשבה לטווח ארוך".

    דאצ'יה לודג'י

    הניסיון הנוכחי הוא לא הניסיון הראשון לשווק את רכבי המותג בישראל. כבר בסוף שנות ה-70 החלו ניסיונות לשווק בארץ את המותג, שהמשיכו אל תוך שנות ה-80 ועד לסופן. הניסיון הזכור ביותר התקיים בשנת 1988, אז יצא היבואן (קפריש, שהיה אז גם יבואן אלפא-רומיאו לישראל) במסע פרסום אגרסיבי והבטיח מכונית חדשה במחיר של מכונית משומשת בת 5-6-7 שנים. הישראלים קפצו על המציאה ומאות מכוניות נמכרו במהלך המחצית הראשונה של השנה, אבל במהרה נעצרו המכירות. איכות ההרכבה הנמוכה, לצד בעיות אמינות רבות ומכלולים מיושנים גרמו לתקלות רבות והיבואן פשט רגל.

    מאז עברו הרבה רכבים בפס הייצור של דאצ'יה. בשנת 1999 השתלטה יצרנית הרכב רנו על דאצ'יה, שהרכיבה עד אז בעיקר מכוניות רנו ישנות ברישיון, והחלה להשקיע כספים רבים בחברה ובפיתוח דגמים חדשים. למעשה, לישראל כבר הגיעה מכונית אחת של דאצ'יה תחת כנפיה של רנו. בשנת 2009 השיקה קרסו מוטורס, יבואנית רנו לישראל, מכונית של דאצ'יה בישראל. ההשקה בוצעה בשקט, המכונית קיבלה סמלים של רנו ונמכרה כאן כ"רנו לוגאן". הניסוי הצליח מעל לכל ציפייה והמכונית הפכה להצלחה לא מבוטלת בשוק. הזמן שעבר מאז 2009 הוכיח שהפעם המכוניות היו אמינות למדי ואיכותן גבוהה משמעותית מבעבר.

    דאצ'יה

     

    בשנתיים האחרונות הציג המותג דאצ'יה באירופה לא מעט רכבים שיכולים להיות רלוונטיים מאוד לשוק הישראלי. אחד מהדגמים החשובים ביותר בעבור השוק המקומי הוא דאצ'יה דאסטר, ג'יפון המבוסס על מכלולים של רנו-ניסאן ומציע תמורה גבוהה מאוד למחיר. בבריטניה הוא נמכר בכ-9,500 ליש"ט, שזה כמעט חצי מהמחיר ההתחלתי של ניסאן קשקאי החדש (כ-17,500 ליש"ט). הרכב עבר בשנה האחרונה מתיחת פנים, במסגרתה קיבל את מנוע הטורבו-בנזין המתקדם של רנו ואפילו מערכת השמע המקורית החדשה של רנו (אותה פגשנו לראשונה בקליאו החדשה) התווספה לרשימת האופציות.

    רכב חשוב נוסף שצפויה דאצ'יה להשיק בישראל צפוי להיות הלודג'י. מדובר במיניוואן 7 מקומות המבוסס על רנו גרנד-סניק ומוצע גם הוא עם היצע מנועים מתקדם שהושאל מרנו, אך בניגוד לרנו הוא מציע רמת בטיחות נמוכה יחסית (3 כוכבים בלבד במבחני הריסוק של ה-EuroNCAP). בבריטניה הוא נמכר בכ-15 אלף ליש"ט, זול משמעותית מאחיו החורג גרנד-סניק שנמכר בכ-21 אלף ליש"ט.

    דאצ'יה דאסטר

    dddd