תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פורשה
  • פורשה 911 (991)
  • פורשה 911 טרגה החדשה נחשפת

    פורשה 911 (991)

    גרסת הטרגה של פורשה 911 נחשפת. מבוססת על מכלולי הקאררה 4/4S עם גג נפתח ושמשה אחורית קבועה.

    • 18-01-2014
    • מאת: מערכת CarsForum

    כמה דגמים ותתי דגמים אפשר להוסיף לפורשה 911 החדשה? כנראה לא מעט. יצרנית הרכב פורשה הציגה בתערוכת הרכב של דטרויט גרסת טרגה ל-911. הטרגה (Targa) היא מעיין גרסת חצי-קבריולט (או חצי קופה, אם תרצו להסתכל על חצי הכוס הריקה), שתצטרף אל גרסאות הקופה והקבריולט הקיימות של ה-911 ותשמש כסוג של גרסת ביניים. גג הטרגה מעולם לא זכה להצלחה גדולה בשוק הרכב העולמי, אך בפורשה מציינים שהגרסה החדשה היא סוג של מחווה לגרסת הטרגה המקורית שהציגה פורשה בשנת 1965.

    פורשה 911 טרגה

    השלדה של ה-911 טרגה הושאלה מדגמי הקאררה, כלומר היא מגיעה עם מפסק גלגלים רחב יותר בחלקה האחורי ועם מערכת הנעה כפולה. גם היצע המנועים הושאל מגרסאות הקאררה השונות והוא כולל שני מנועים בלבד. גרסת הכניסה תצויד במנוע 3.4 ליטרים בהספק של 350 כוחות סוס והגרסה הבכירה תצויד במנוע 3.8 ליטרים בהספק של 400 כוחות סוס. שני המנועים יצוידו בתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים (PDK) ויעמדו בתקן זיהום האוויר יורו6. נתוני הביצועים מדברים על 4.8 שניות בזינוק מ-0 ל-100 קמ"ש בדגם ה-3.4 ליטרים או 4.4 שניות בדגם ה-3.8 ליטרים.

    אל תחשבו שגג הטרגה החצוי נועד בטעות לפשט את מערכת קיפול הגג של דגמי הקבריולט - זה ממש לא המצב. בפורשה מציגים מערכת אוטומטית לחלוטין שבלחיצת כפתור תרים את השמשה האחורית, תשחרר את הגג ממקומו ואז תאכסן אותו באחורי המכונית. כל הפעולה הזו אורכת כאמור 19 שניות בלבד. אגב, את מסיט הרוח תצטרכו לפתוח באופן ידני לאחר קיפולו של הגג.

    פורשה 911 טרגה

    שיווקה של פורשה 911 טרגה צפוי להתחיל במהלך השנה הקרובה ומחירה צפוי להיות דומה לזה של גרסאות הקאררה 4 והקאררה 4S עליהן היא מבוססת, מה שאומר שתג המחיר הישראלי צפוי לנוע סביב מיליון ₪. דגמי הטרגה צפויים להגיע ארצה, כמו רוב הדגמים שמשווקת פורשה בעולם ומגיעים ארצה בהתאם להזמנות הלקוחות.

    נציין כי בימים אלו נמצאת חברת מ.ס.י, יבואנית פורשה לישראל, בעיצומו של מאבק שליטה. החברה נמצאת בבעלותה של מכשירי תנועה, יבואנית סוזוקי לישראל, אך בצ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן-סיאט-סקודה-אודי לישראל, לוטשים עיניים אל זיכיון היבוא. בימים אלו נמצאת מ.ס.י בתהליך העברת הבעלות לידיה של צ'מפיון מוטורס, תהליך שצפוי להסתיים במהלך השנה הקרובה.

    dddd