תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סובארו
  • סובארו WRX
  • סובארו WRX STI נחשפת

    סובארו WRX

    גרסת ה-STI של סובארו WRX נחשפת, עם מנוע 2.5 ליטרים טורבו-בנזין בהספק של 305 כוחות סוס ותיבת הילוכים ידנית.

    • 14-01-2014
    • מאת: מערכת CarsForum

    אם ה-WRX לא הספיקה לכם, קבלו את סובארו WRX STI החדשה שנחשפת הערב רשמית בתערוכת הרכב של דטרויט. למי שפספס נזכיר כי דגמי ה-WRX וה-STI הם למעשה דגמי הספורט של האימפרזה, רק שבסובארו החליטו לבדל אותם מהאימפרזה המשפחתית ולהסיר את השם אימפרזה משם הדגם. גרסת ה-WRX החדשה נחשפה לפני כחודשיים והציגה שילוב נדיר בין מנוע טורבו-בנזין חזק לגיר אוטומטי רציף. זה ממש לא המצב ב-STI החדשה שנחשפת כעת.

    סובארו WRX STI החדשה

    סובארו WRX STI החדשה תצויד במנוע 2.5 ליטרים טורבו-בנזין שמצויד במצנן ביניים ובתזמון שסתומים משתנה כפול לטובת הפקת הספק מרבי של 305 כוחות סוס (לעומת 268 כוחות סוס במנוע ה-2 ליטרים טורבו של ה-WRX). כאן תיבת ההילוכים תהיה ידנית, עם שישה הילוכים. מערכת ההנעה כפולה-קבועה (SI-Drive) עם בחירה בן שלושה מצבים (Sport, Sport-Sharp ו-Intelligent). נתוני הביצועים (מהירות מרבית, זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש) לא נחשפו בשלב זה.

    מלבד המנוע החזק מקבל דגם ה-STI החדש גם שלדה מחוזקת, הגה מהיר יותר (2.5 סיבובים מנעילה לנעילה, לעומת 2.8 בדגם ה-WRX), מערך מתלים משודרג וכן חישוקי סגסוגת בקוטר 18 אינטש' (לעומת 17 אינטש' ב-WRX). את השדרוגים המכאניים משלימות מערכות עזר אלקטרוניות כמו ה-Active Torque Vectoring, שתבלום את הגלגל הפנימי בסיבוב כדי לחדד את ההיגוי. המערכת תציע שני מצבי פעולה - Normal ו-Traction.

    סובארו WRX STI החדשה

    תא הנוסעים של סובארו WRX STI יכלול כמה אלמנטים שימושיים שינסו לשכנע אתכם שבכל מדובר גם במכונית פרקטית ולא רק במכונית מהירות חדה, כמו מושב אחורי שמתקפל ביחס של 60/40 או בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת. אבל אל דאגה, יהיו גם אלמנטים ספורטיביים כמו גלגל הגה בעיצוב ספורטיבי עם תחתית קטומה, מסך מרכזי שיציג מלבד נתוני מערכת השמע גם את מד הגדישה או מושבי ספורט בריפוד אלקנטרה.

    הדגם יוצע בשלב זה בתצורת סדאן בלבד וככל הנראה אין לסובארו כוונה להציג גרסת האצ'בק (5 דלתות) של ה-STI. השיווק בארצות הברית יחל בעוד כשלושה חודשים, כש-1000 המכוניות הראשונות יימכרו במהדורת "Special Launch Edition" הכוללת צביעה כחולה, חישוקים זהובים וספוילר אחורי גדול יותר. המכונית צפויה להגיע גם לישראל אך זה צפוי להתרחש רק לקראת סוף השנה (2014) או בתחילת השנה הבאה (2015).

    סובארו WRX STI החדשה

    dddd