תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מרצדס
  • מרצדס S קלאס
  • מרצדס ספרינטר 4X4 נחשף

    מרצדס S קלאס

    נוהגים במונית שירות וחוששים מהסופה המתקרבת? למרצדס יש פיתרון. גרסת ההנעה הכפולה של מרצדס ספרינטר נחשפת.

    • 10-12-2013
    • מאת: מערכת CarsForum

    רגע לפני שהחורף הרציני מגיע לאירופה והשלג עוטף את פסגות ההרים, מציגה מרצדס גרסת 4X4 למסחרית הפופולארית שלהם במשקל בינוני - הספרינטר. מרצדס ספרינטר היא אחת מהמסחריות הנמכרות מסוגה באירופה ולדברי מרצדס היא תהפוך למסחרית היחידה בקטגוריה שלה שתוצע עם מערכת הנעה כפולה כסטנדרט מהמפעל (ולא כתוספת מאוחרת). התוספת של מערכת ההנעה הכפולה היא חלק ממתיחת הפנים שבוצעה מוקדם יותר השנה לכל דגמי הספרינטר, מתיחת פנים שעתידה להגיע לישראל כבר בשבועות הקרובים.

    מרצדס ספרינטר 4X4

    גרסת ההנעה הכפולה של מרצדס ספרינטר תוצע בתצורות הסגורות של הרכב (מרכב סגור ומיניבוס) ולא בתצורת הטנדר. מדובר במערכת הנעה כפולה לא קבועה עם אופציה להילוך כוח (בתוספת תשלום). היא מופעלת על ידי מתג חשמלי בלוח השעונים ועם הפעלתה מחלקת את הכוח בין הגלגלים הקדמיים לאחוריים ביחס של 35:65. בנוסף מצויד הרכב במערכת בקרת ירידה במורד.

    מערכת ההנעה הכפולה תוסיף למשקלו העצמי של הרכב כ-120 קילוגרמים ותעלה כמובן את צריכת הדלק הממוצעת של הרכב ב-0.4 עד 0.8 ליטרים ל-100 קילומטרים. בנוסף יוצע הדגם עם הגבהה של כ-11 סנטימטרים מלפנים ו-8 סנטימטרים מאחור, מה שישפר את זוויות הגישה והנטישה שלו וכמובן את העבירות בשטח.

    מרצדס ספרינטר 4X4

    מרצדס ספרינטר החדש צפוי להגיע לישראל בשבועות הקרובים אך גרסת ההנעה הכפולה לא תוצע ככל הנראה בישראל כסטנדרט ותגיע רק בהזמנה מיוחדת. באירופה ישמש הרכב בעיקר אתרי תיירות סקי שזקוקים לרכבי הסעה שמסוגלים לנסוע בדרכים מושלגות או קבלנים שזקוקים לרכב הסעות עם קצת יותר יכולת מעבר לכביש הסלול. בארץ כנראה שאין הצדקה ממשית לרכב כזה, אלא אם אתם במקרה חלק מצוות העובדים של אתר החרמון.

    מחירו של הספרינטר 4X4, אגב, יהיה גבוה בכ-8,400 אירו (כ-40 אלף ₪) ממחירו של ספרינטר מקביל ללא מערכת הנעה כפולה. הילוך כוח יוסיף למחיר כ-530 אירו (כ-2,500 ₪) נוספים.

    מרצדס ספרינטר 4X4

    dddd