תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מיני
  • מיני קופר
  • מיני קופר החדשה נחשפת

    מיני קופר

    חשיפה רשמית של מיני קופר החדשה, דור שלישי למכונית הקטנה והמעוצבת של במוו. תציע מבחר מנועי טורבו-בנזין מתקדמים וחסכוניים אך תשמור על העיצוב המסורתי של המותג.

    • 19-11-2013
    • מאת: מערכת CarsForum

    זה אולי לא נראה ככה במבט ראשון, אבל זאת מיני קופר החדשה שנחשפה אמש רשמית ולא מתיחת פנים של הדור הנוכחי. הדור החדש והשלישי במספר של המיני קופר אמנם לא מציג שינוי מהותי בעיצוב החיצוני ושומר על עיצוב דומה מאוד לזה של הדגם היוצא, אך מתחת לחלקי הפח החיצוניים מסתתרת מכונית חדשה לחלוטין - מהפלטפורמה החדשה דרך שורה של מנועים חדשים. שיווקה של המכונית החדשה יחל באירופה לקראת אמצע השנה הבאה והיא בהחלט צפויה להגיע גם לישראל, כמה חודשים מאוחר יותר.

    מיני קופר החדשה

    מיני קופר החדשה מתהדרת במידות גדולות ונדיבות משל הדור היוצא והיא המכונית הראשונה של במוו שעושה שימוש בפלטפורמת ה-UKL1 החדשה של היצרנית, שהוצגה לראשונה בבמוו אקטיב טורר קונספט. אורכה של המיני החדשה 381 סנטימטרים (כ-10 סנטימטרים יותר), רוחבה 172 סנטימטרים (כ-4.5 סנטימטרים יותר) וגם בסיס הגלגלים שלה ארוך יותר ועומד על 249 סנטימטרים (כ-3 סנטימטרים ארוך יותר). כתוצאה מכך תציע המיני החדשה מרווח פנים משופר לנוסעים וגם תא מטען גדול משמעותית, שנפחו יעמוד כעת על 211 ליטרים.

    ויש גם חידושים באגף יחידות ההנעה. את מנועי ה-1.6 ליטר הנוכחיים, שפיתחה מיני ביחד עם פיג'ו (שעדיין משתמשת בהם ברכביה החדשים), יחליפו מנועים חדשים לחלוטין, חסכוניים יותר ומזהמים פחות. כל המנועים מצוידים במערכת Start&Stop, עומדים בתקן זיהום האוויר יורו6 ומציגים צריכת דלק נמוכה בכ-25 אחוזים לעומת הדגם היוצא. כל המנועים יוצעו עם תיבת הילוכים ידנית (6 הילוכים) או אוטומטית (6 הילוכים), כולל גרסת הדיזל.

    מיני קופר החדשה

    והמנועים?
    גרסת ה"מיני קופר" תצויד במנוע טורבו-בנזין בנפח של 1.5 ליטר שהספקו המרבי 136 כוחות סוס ותזנק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-7.8 שניות (7.9 שניות בדגם האוטומטי). צריכת הדלק שלה תעמוד על כ-21 או 22 קילומטרים לליטר, בהתאם לתיבת ההילוכים.
    גרסת ה"מיני קופר S" תצויד במנוע טורבו-בנזין בנפח של 2 ליטרים שהספקו המרבי 192 כוחות סוס ותזנק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-6.7 שניות (6.8 שניות בדגם האוטומטי). צריכת הדלק שלה תעמוד על כ-17 או 19 קילומטרים לליטר, בהתאם לתיבת ההילוכים.
    גרסת ה"מיני קופר D" תצויד במנוע טורבו-דיזל בנפח של 1.5 ליטר שהספקו המרבי 116 כוחות סוס ותזנק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-9.2 שניות (בשני הדגמים). צריכת הדלק שלה תעמוד על כ-27 או 29 קילומטרים לליטר, בהתאם לתיבת ההילוכים.

    בתחילת 2014 תוצג גרסת הבסיס, "מיני ONE", שתצויד ככל הנראה בגרסה מוחלשת של מנוע ה-1.5 ליטר טורבו-בנזין. בהמשך צפויות להופיע גם הגרסאות הספורטיביות של המיני, כמו גרסאות הג'ון קופר וורקס (JCW).

    מיני קופר S החדשה

    תא הנוסעים של מיני קופר החדשה שומר גם הוא על העיצוב הכללי של הדור הקודם, בדגש על השעון העגול והגדול במרכז הקונסולה, אך יציג גם הוא שלל שדרוגים מתחת למעטה העיצוב הסטנדרטי. מד המהירות עוזב את מקומו במרכז הקונסולה ועובר למיקום שגרתי יותר מאחורי ההגה. את מקומו הקודם של מד המהירות יתפוס (בחלק מהדגמים) צג צבעוני גדול שישמש את מערכת השמע, ויש גם אופציה למערכת תצוגה עילית.

    רשימת האבזור כוללת גם, לראשונה במיני, אופציה למערכת מתלים אקטיבית (Variable Dumper Control) שתציע בחירה בין שני מצבים - Comfort ו-Sport. חישוקי סגסוגת בקוטר 15 אינטש' יוצעו כסטנדרט בדגמי הקופר והקופר D, או 16 אינטש' כסטנדרט בדגם הקופר S. עוד כוללת רשימת האבזור שלל מערכות אלקטרוניות מתקדמות - בקרת שיוט אקטיבית, זיהוי אוטומטי לשלטי הגבלת המהירות, מערכת עזר לחניה ועוד.

    מיני קופר החדשה

    dddd