תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • ניסאן
  • ניסאן קשקאי
  • ניסאן קשקאי החדש (2014) נחשף

    ניסאן קשקאי

    נחשף ניסאן קשקאי החדש - הדור השני לרכב הפנאי-שטח המצליח של ניסאן. יתבסס על פלטפורמה חדשה ויציע מנועי בנזין חדשים. לישראל הוא יגיע רק בסוף השנה הבאה.

    • 07-11-2013
    • מאת: מערכת CarsForum

    לאחר שבועות ארוכים של טיזרים, נחשף הערב ניסאן קשקאי החדש. רכב הפנאי הקומפקטי הזה של ניסאן נחשב לאחד מהמצליחים בקו הדגמים האירופאי הנוכחי של היצרנית והוביל, ביחד עם הג'וק הקטן ממנו, את מהפכת הג'יפונים של ניסאן. הדור הראשון של הקשקאי הושק בשנת 2007 ומאז זכה להצלחה אדירה עם למעלה מ-2 מיליון מסירות. בניסאן מציינים בגאווה כי המפעל שמייצר את הקשקאי בסאנדרלנד, אנגליה, עובד בשלוש משמרות מסביב לשעון משנת 2010 ועד היום במטרה להדביק את הביקושים הגבוהים לרכב. האם יצליח הדור החדש להיכנס לנעליו הגדולות של הדור הנוכחי?

    כדי להגדיל את הסיכויים מצויד ניסאן קשקאי החדש במיטב הטכנולוגיה שיש לקבוצת רנו-ניסאן לספק. הפלטפורמה חדשה לחלוטין והרכב מבוסס על פלטפורמת ה-CMF המודולרית החדשה של הקבוצה, אותה הפלטפורמה שתשמש גם את דגמי רנו העתידיים. בניסאן מספרים שהמתלים וההגה כוילו במיוחד לפי טעמם של הלקוחות האירופאיים. הדגם החדש גם יהיה גדול מהיוצא, עם תוספת אורך של כ-5 סנטימטרים בהשוואה לדגם היוצא. ובכל זאת, יהיה גם קל יותר, בכ-40 קילוגרמים לערך.

    ניסאן קשקאי החדש

    גם היצע המנועים יהיה חדש לחלוטין. כצפוי מנועי ה-1.6 וה-2.0 ליטר הוותיקים נוטשים את הקשקאי ואת מקומם יתפסו מנועי טורבו-בנזין חדשים ומודרניים. הראשון שבהם יהיה מנוע ה-1.2 ליטר טורבו-בנזין של רנו (אותו פגשנו לאחרונה בקליאו החדשה), שמפיק 115 כוחות סוס. מנוע זה יחליף את מנוע ה-1.6 ליטר ששימש את גרסאות הבסיס הידניות של הקשקאי וכמוהן ישודך רק לתיבת הילוכים ידנית. צריכת הדלק של דגם זה מרשימה למדי ועומדת לדברי ניסאן על כ-21 קילומטרים לליטר בממוצע.

    הגרסה החשובה ביותר של ניסאן קשקאי החדש, לפחות בשוק הישראלי, תצטרף להיצע הדגמים רק לקראת סוף השנה. גרסה זו תצויד במנוע 1.6 ליטר טורבו-בנזין חדש שיפיק 150 כוחות סוס. הוא ישודך לתיבת הילוכים ידנית אך גם לתיבת הילוכים אוטומטית-רציפה (Xtronic). באופן מפתיע, צריכת הדלק של מנוע הבנזין הבכיר תהיה דומה לזאת של מנוע הבנזין הבסיסי ותעמוד על גם כן על כ-21 קילומטרים לליטר.

    לשוק האירופאי יוצעו גם שני מנועי טורבו-דיזל. הראשון שבהם מוכר לנו ממכוניות כמו רנו פלואנס דיזל או המגאן דיזל, והוא מנוע ה-1.5 ליטר טורבו-דיזל (110 כוחות סוס) המוצלח של רנו. השני יהיה מנוע טורבו-דיזל שממשיך מהדור הנוכחי של הקשקאי, בנפח של 1.6 ליטר ובהספק מרבי של 130 כוחות סוס.

    ניסאן קשקאי החדש

    גם בתחום מערכות העזר האלקטרוניות צפוי ניסאן קשקאי החדש להציע שלל חידושים. בין היתר ניתן למצוא כאן מערכת לבלימה אוטומטית במקרה של תאונות חזית-אחור, מערכת להתראה על עייפות הנהג, מגביל מהירות אלקטרוני שמזהה באופן אוטומטי את שלטי המהירות, התראה על סטייה מנתיב והתראה על רכבים בשטחים המתים. הקשקאי יהיה גם הדגם הראשון של ניסאן שיקבל את מערכת ה-Nissan Connect, מערכת השמע החדשה של ניסאן הכוללת מסך מגע צבעוני ושלל חיבורי אודיו מהדור האחרון.

    שיווקו של ניסאן קשקאי החדש באירופה צפוי להתחיל בינואר הקרוב. אלינו לעומת זאת צפוי להגיע הרכב רק לקראת סוף השנה, עם השקתן של הגרסאות האוטומטיות החדשות.

    ניסאן קשקאי החד

    dddd