תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • איסוזו
  • איסוזו MU-X נחשף

    איסוזו

    איסוזו חושפת רכב פנאי-שטח חדש בשם MU-X, המבוסס על פלטפורמת ה-D-Max החדש אך מציע 7 מקומות ישיבה ונוחות נסיעה משופרת.

    • 04-11-2013
    • מאת: מערכת CarsForum

    כבר הרבה זמן שלא פגשנו רכב פנאי-שטח אמיתי עם 7 מקומות ישיבה. איסוזו MU-X החדש שנחשף בסוף השבוע האחרון בתאילנד הוא כנראה גם אחד מהאחרונים שאי פעם נפגוש. בזמן שרוב יצרניות הרכב הגדולות מוותרות על רכבי השטח הגדולים ומחליפות את שלדות הסולם והסרנים החיים ברכבי פנאי רכים, יצרנית הרכב והמשאיות היפניות איסוזו חושפת את רכב הפנאי החדש שלה, המבוסס בדיוק על אותם מכלולים הולכים ונעלמים.

    הדימיון לדי-מקס החדש לא מקרי, שכן איסוזו MU-X מבוסס על פלטפורמת הדי-מקס וחולק איתו לא מעט מכלולים. הדי-מקס הוא גם קרוב משפחה לא רחוק במיוחד של הקולורדו, הטנדר המקביל לדי-מקס שמשווק על ידי שברולט, מה שאומר שה-MU-X הוא גם קרוב משפחה של שברולט טרייל-בלייזר החדש.

    איסוזו MU-X

    איסוזו MU-X החדש יציע, כך לדברי היצרנית, יכולת שטח גבוהה לצד נוחות נסיעה של מכונית משפחתית סטנדרטית. מערך המתלים של הדי-מקס הוחלף במערך חדש הכולל עצמות עצה כפולות מלפנים ומתלה אחורי רב חיבורי עם קפיצי סליל. מערכת הנעה כפולה עם הילוך כוח (בשילוב חשמלי), מרווח גחון של 230 מילימטרים ומערכת בקרת משיכה ידאגו לביצועי השטח של המכונית. תהיה גם גרסה בסיסית, ללא מערכת הנעה כפולה.

    המנוע היחיד בשלב זה יהיה מנוע טורבו-דיזל בנפח 3 ליטרים ובהספק מרבי של 174 כוחות סוס. הוא ישודך לתיבות הילוכים ידניות או אוטומטיות, שתיהן עם חמישה הילוכים. הדגמים האוטומטיים יצוידו גם במערכת עזר לזינוק בעליה (Hill-Ascent) ובמערכת לבקרת ירידה במורד (Hill Descent). צריכת הדלק המשולבת של כל הדגמים תעמוד על כ-12 קילומטרים לליטר לפי נתוני היצרן.

    איסוזו MU-X

    רשימת האבזור הבטיחותי של איסוזו MU-X כוללת כסטנדרט 6 כריות אוויר, בקרת יציבות, ABS ו-4 בלמי דיסק. כאופציה יוצעו גם מצלמת רוורס וחיישני חניה אחוריים. מערכת שמע עם חיבור בלוטות', iPod ו-6 רמקולים תוצע כסטנדרט בכל רמות האבזור, עם אופציה למערכת שמע משודרגת יותר הכוללת מסכי DVD במושבים האחוריים ורמקול גג עילי. חישוקי סגסוגת, מערכת בקרת אקלים דיגיטלית, פנסי ערפל קדמיים ומערכת חניה אוטומטית יוצעו כאופציה בתוספת תשלום.

    בשלב זה עדיין לא ידוע האם תבחר חברת UMI, יבואנית איסוזו לישראל, לייבא את הרכב ארצה בייבוא סדיר. בעבר שיווקה כאן UMI את דגמי הטרופר של איסוזו, שזכו להצלחה נאה למדי בשוק המקומי והציעו מפרט דומה. אך מאז השתנו תנאי השוק המקומי ורכבים מסוג זה כבר לא מוכרים לצרכי מס, מה שגרם לירידה חדה בהיקף המכירות שלהם. מצד שני, הדי-מקס החדש גם הוא כבר אינו מוכר לצרכי מס אך בכל זאת זוכה להצלחה אדירה בשוק המקומי ואף סובל מחוסר מלאי בחלק מהמקרים. תגובתה של היבואנית טרם התקבלה.

    dddd