תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פיאט
  • פיאט 500
  • פיאט 500C
  • מנועי 2 צילנדרים חדשים לפיאט 500

    פיאט 500

    לכבוד יום ההולדת השלישי של ה500, הציגה פיאט את סדרת המנועים החדשה – מנועי 2 צילנדרים קטנים, חסכוניים וחזקים (יחסית, כן?).

    • 13-07-2010
    • מאת: מערכת CarsForum

    בפיאט עשו לעצמם מסורת יפה וייחודית. בכל שנה, בדיוק ביום בו הוצג הדור השני והנוכחי של ה500, מציגה פיאט חידוש נוסף ל500 הקטנה. ב2008 הציגו את האברת', ב2009 את גרסת הקבריולה 500C והשנה - סדרת מנועים חדשה. המנועים החדשים, בנפח 900 סמ"ק ובעלי 2 צילינדרים בלבד, יוצעו במגוון הספקים - מ65 ועד 105 כ"ס. בשלב זה תשווק גרסה אחת, בהספק של 85 כ"ס.

    כמות הטכנולוגיה שמהנדסי פיאט הכניסו למנוע הקטן מרשימה למדי. בין היתר תוכלו למצוא במנוע הקטן מערכת ניהול מנוע חכמה המאפשרת 8 מחזורי הזרקת דלק בכל מחזור פעולה של המנוע, מגדש טורבו קטן וחכם, מערכת Start&Stop שתבצע כיבוי אוטומטי של המנוע בזמן עמידה בסל"ד סרק וגם כפתור קסמים בשם ECO. לחיצה על כפתור זה תוריד את המומנט המרבי של המנוע (מ14.7 קג"מ ל10 קג"מ) ואת הסל"ד בו מתקבל המומנט המרבי לטובת התנהלות עירונית חסכונית יותר. בפיאט מציינים בגאווה כי צריכת הדלק הממוצעת של המכונית עומדת באזור ה25 קילומטרים לכל ליטר בנזין, בנסיעה עירונית. וזה כבר באמת נשמע די חסכוני.

    מנוע TwinAir

    ככה נראה המנוע החדש.

    המנוע החדש והקטן חסך כמה קילוגרמים ממשקלה של המכונית ופינה קצת מקום בתא המנוע. התוצאה הסופית מזנקת מעמידה ל100 קמ"ש בתוך 11 שניות בלבד. את המקום שהתפנה בתא המנוע מתכננת פיאט לנצל לטובת מערכת היברידית. מי יודע, אולי בשנה הבאה תכין לנו פיאט הפתעה חדשה בדמות 500 היברידית?

    השיווק באירופה יחל בסוף הקיץ הנוכחי. את המנוע החדש תוכלו למצוא גם ב500 וגם ב500C, עם תיבת הילוכים ידנית או רובוטית בעלת מצמד בודד. השיווק בארץ יחל בהזדמנות אחרת.

    פיאט 500 TwinAir

    dddd