תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מאזדה
  • מאזדה 3 האצ'בק
  • מאזדה 3 סדאן
  • מאזדה 3 החדשה בישראל

    מאזדה 3 האצ'בק

    מאזדה משיקה בישראל את הדור החדש של המשפחתית הקומפקטית "3", בתצורות סדאן (4 דלתות) והאצ'בק (5 דלתות). מחיר החל מ-128 אלף ש"ח.

    • 07-10-2013
    • מאת: מערכת CarsForum

    מעט מאוד מכוניות משפחתיות זוכות לעניין רב כל כך עם השקתן בישראל, מאזדה 3 החדשה היא אחת מהן. ה-3 החדשה מגיעה ארצה זמן קצר לאחר השקתה בחו"ל, כחלק מהתחרות העזה שקיימת בחצי השנה האחרונה בסגמנט המכוניות המשפחתיות (קבוצה 2 לשעבר). מאז תחילת השנה הושקו בישראל טויוטה קורולה החדשה וסקודה אוקטביה החדשה, שתי משפחתיות חדשות לחלוטין שהצטרפו אל האימפרזה החדשה והרנו פלואנס המחודשת שהגיעו גם הן ארצה במהלך חודשים אלו. בדלק מוטורס, יבואנית מאזדה לישראל, מיהרו להשיק את ה-3 החדשה בישראל כתגובה לתחרות הקשה שכבר גבתה מחיר ניכר מהיקף המכירות של המותג מאזדה - שצנח אל מרכז טבלת המכירות לאחר שהוביל אותה במשך שנים.

    מאזדה 3 החדשה

    מאזדה 3 החדשה מקבלת את שפת העיצוב הנוכחית של היצרנית (KODO) והדימיון אל ה-CX-5 וה-6 החדשה שכבר משווקות בישראל ניכר בה. אורכה של ה-3 החדשה בגרסת הסדאן הפופולארית יהיה דומה לזה של הדגם היוצא (458 סנטימטרים) אך בסיס הגלגלים שלה יהיה ארוך יותר (270 סנטימטרים, תוספת של כ-6 סנטימטרים). תא המטען יהיה קטן במעט מתא המטען של הדור הקודם, שגם כך לא הצטיין בנפח גדול במיוחד, ונפחו יעמדו על 415 ליטרים בלבד.

    היצע המנועים הישראלי יכלול שני מנועי בנזין. גרסאות הבסיס יצוידו במנוע בנפח 1.5 ליטר שהספקו עומד על 120 כוחות סוס. מדובר בגרסה מחוזקת של מנוע ה-1.5 ליטר שמשווק באירופה (שם מפיק המנוע 100 כוחות סוס בלבד), גרסה שתשווק בעיקר בשווקים מתפתחים כמו רוסיה ומזרח אירופה. בנוסף ישווק בישראל מנוע ה-2 ליטר החזק יותר, שהספקו המרבי עומד על 165 כוחות סוס. שני המנועים ישודכו לתיבת הילוכים אוטומטית עם שישה הילוכים, ללא אופציה לתיבת הילוכים ידנית.

    נתוני הביצועים הרשמיים מדברים על זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-11.7 שניות (11.6 שניות בדגם ההאצ'בק) וצריכת דלק ממוצעת של כ-18 קילומטרים לליטר, בין היתר בזכות שימוש במערכת Start&Stop כסטנדרט בשני המנועים. לשם השוואה, המתחרה הישירה טויוטה קורולה החדשה תהיה מהירה יותר בזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש (11.1 שניות בקורולה) עם צריכת דלק דומה (17.8 קילומטרים לליטר בקורולה).

    מאזדה 3 החדשה

    מאזדה 3 החדשה תוצע בישראל בשלוש רמות אבזור. האבזור הבטיחותי של כל רמות האבזור 6 כריות אוויר, בקרת יציבות, עיגוני ISOFIX למושבי בטיחות וביטול לכרית האוויר הקדמית. רמת האבזור הבסיסית, Active, תיועד בעיקר לציי הרכב ותכלול בנוסף גם בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט ומצלמת רוורס. מערכת השמע החדשה של מאזדה תוצע גם היא ברמת האבזור הבסיסית והיא כוללת דיבורית בלוטות', חיבור USB, מערכת ניווט בעברית מבית IGO ו-6 רמקולים.

    מעליה תוצע רמת האבזור קומפורט. רמת אבזור זו תכלול בנוסף גם מערכת תצוגה עילית, תא אכסון למשקפיים, חיישני גשם ותאורה וחישוקי סגסוגת בקוטר 18 אינטש'.
    רמת האבזור הבכירה תהיה הספיריט, שתכלול את כל האבזור הנ"ל ובנוסף גם פנסי קסנון ומערכת התראה על סטייה מנתיב הנסיעה.

    מאזדה 3 החדשה - מחירים:

    1.5 ליטר אקטיב סדאן או האצ'בק - 128 אלף ₪
    1.5 ליטר קומפורט סדאן או האצ'בק - 132 אלף ₪
    2.0 ליטר אקטיב סדאן או האצ'בק - 133 אלף ₪
    2.0 ליטר ספיריט סדאן או האצ'בק - 142 אלף ₪

    קבלו הצעה אטרקטיבית לרכישת מאזדה חדשה או משומשת מהמומחים של CarsForum

    מאזדה 3 החדשה

    dddd