תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • קיה
  • קיה פיקנטו
  • קיה פיקנטו ספורט – ממתק עם שלוש דלתות

    קיה פיקנטו

    גרסת ה-3 דלתות של קיה פיקנטו היא ממתק מרענן בסגמנט המיני - לא הכי שימושית, לא הכי ספורטיבית או מהנה לנהיגה, אבל מכניסה משב רוח רענן לאחד הסגמנטים החמים בישראל. מבחן דרך.

    • 08-09-2013
    • מאת: אלירן אברזל

    אם נדמה לכם לאחרונה שאתם רואים הרבה רכבי קיה פיקנטו על הכביש, כנראה שאתם לא טועים. הפיקנטו היא כבר מזמן לא רק מכונית המיני הנמכרת ביותר בישראל, אלא גם אחת מהמכוניות הנמכרות בישראל בכלל. לפני כמה חודשים היא אפילו עקפה לרגע קט בטבלת המכירות מכוניות כמו פורד פוקוס או טויוטה קורולה. מזה כשנה וחצי, מאז שהושקה למעשה, זוכה הפיקנטו להתעניינות רבה מצד הלקוחות הישראליים ולהצלחה שאפילו בכירי טלקאר, יבואנית קיה לישראל, לא ציפו לה.

    עכשיו מנסים בטלקאר לרענן את השורות ומציגים את הפיקנטו ספורט. גרסת 3 דלתות נאה, מעוצבת, עם תיבת הילוכים ידנית ומנוע חזק יותר מהמנוע של גרסת ה-5 דלתות הידנית. הרשו לי להקדים את המאוחר ולציין שגרסה זו כנראה שלא תהפוך לרבת מכר. בקטגוריה שמקדשת מחיר על פני איכות, עיצוב ובטיחות (ע"ע סוזוקי אלטו) קשה להצדיק קנייה של מכונית מיני עם 3 דלתות ומחיר גבוה יחסית. ועדיין, מגיע שאפו ליבואן של קיה שלא מפחד להביא ארצה דגמים חדשים, צעירים ומעניינים של המותג, גם אם מדובר בדגמי נישה שיתרמו בעיקר לתדמיתו של המותג ופחות לטבלת המסירות.

    קיה פיקנטו ספורט

    אינני נוהג לתאר במילים רבות את עיצובן של המכוניות במסגרת מבחני הדרך, אך במקרה של קיה פיקנטו ספורט אחרוג ממנהגי. הפיקנטו היא אחת מהמכוניות הנאות בקטגוריה לטעמי, לצד שברולט ספארק. גרסת הספורט היא ללא ספק הגרסה הנאה ביותר של הפיקנטו והיא מצליחה למשוך לא מעט מבטים על הכביש, וזה לא עניין של מה בכך כשמדובר ברכב שנמכר כאן במספרים עצומים. מהגריל הקדמי עם הליפ האדום ומילוי הכוורת, דרך חישוקי הסגסוגת הנאים, פנסי ה-LED מלפנים (ומאחור), הספוילר האחורי הגדול וכמובן מרכב ה-3 דלתות - זאת פשוט מכונית שעושה טוב לעיניים שמתבוננות בה מבחוץ.

    אם מבחוץ הפיקנטו ספורט מבדלת את עצמה מאחיותיה מחומשות הדלתות, אז בתוך תא הנוסעים היא זהה להן כמעט לגמרי. לא שזה רע, בכלל לא. הפיקנטו, למרות שהיא אינה המתחרה הצעירה ביותר בקטגוריה, מציגה את תא הנוסעים האיכותי ביותר מבין כל המכוניות בקבוצה. חומרי הדיפון אמנם קשים ולא נעימים למגע כמו בסיד החדשה, אבל הם מרגישים מוצקים ויושבים היטב במקום ללא חופשים או רווחים מיותרים. בפיקנטו אין חלקי פח חשופים (כמו בסיטרואן C1) ויש פתחי מזגן מרכזיים מתכווננים (שלא כמו בסקודה סיטיגו/סיאט מיי). מבפנים, זאת מכונית המיני שמרגישה הכי קרוב למכונית משפחתית.

    רשימת האבזור של גרסת הספורט כוללת את כל מה שמצאתם בגרסאות ה-EX עם ה-5 דלתות, ללא שני חלונות חשמל אחוריים כמובן. יש כאן מערכת שמע מקורית עם חיבור USB ו-AUX אבל ללא שליטה מההגה וללא דיבורית בלוטות' (הגיע הזמן שפריטי אבזור אלו יגיעו גם לקטגוריית המיני), כאשר ברכב ההדגמה של היבואן הותקנה גם חבילת רמקולים נוספת (בהתקנה מקומית) שנועדה לחפות על אחת מנקודות החולשה של הפיקנטו - רמקולים מקוריים שמפיקים איכות שמע ירודה. המזגן מכאני פשוט, ללא בקרת אקלים, אך מקרר מצוין את תא הנוסעים גם בימים חמים. גג שמש מקורי משלים את חבילת האבזור ומוסיף למקדם הפוזה.

    קיה פיקנטו ספורט

    על העיצוב החיצוני הנאה משלם תא הנוסעים של קיה פיקנטו ספורט בשימושיות. בעוד גרסאות ה-5 דלתות יכולות לשמש כסוג של תחליף לסופר-מיני, בפיקנטו ספורט יורדת משמעותית רמת השימושיות והמושב האחורי הופך לדי סימלי. פחות נאים לשהות בו, גם בגלל עיצוב החלון האחורי אך בעיקר בגלל שהגישה אליו נוחה פחות. רק הכיסא הימני (שליד הנהג) כולל מנגנון קיפול מהיר לגישה למושב האחורי, בעוד קיפול של כיסא הנהג "יהרוס" את הכיוון של המושב. גם תא המטען, שממילא קטן בפיקנטו, איבד כמה ליטרים יקרים מנפחו בשל הסאב-וופר שהותקן ברכב ההדגמה של היבואן.

    קיה פיקנטו ספורט

    קיה פיקנטו ספורט היא לא ממש מכונית ספורטיבית. ההגה החשמלי קל המשקל ודוושות הבלמים ירמזו מיד שלא מדובר בחורכת אספלט קומפקטית, למרות המראה הקרבי. ועדיין, השילוב המצוין בין המנוע לגיר הידני מספק לרכב הזה לא מעט זריזות וקסם. המנוע הוא אותו מנוע 1.25 ליטר, 85 כוחות סוס, שמותקן גם ב-i20 הידנית וגם בגרסה האוטומטית של הפיקנטו. אך בעוד על ה-i20 הוא קצת קטן ובגרסה האוטומטית הוא סובל משידוך לגיר אוטומטי מיושן (4 הילוכים בלבד) כאן, עם תיבת הילוכים ידנית, הוא פשוט מצוין. יחסי ההעברה קצרים, ידית העברת ההילוכים מדויקת ודוושת הקלאצ' רכה אך בעלת תחושה.

    והתוצאה? אולי לא מדובר במכונית מהירה במיוחד (0 ל-100 קמ"ש ב-11.4 שניות), אבל מדובר במכונית זריזה למדי. המנוע הקטן אינו חזק במיוחד אבל עם לחץ מתון על דוושת הגז אפשר להפיק ממנו די והותר ביצועים. אם תנסו לדחוק אותה לפינה בכבישים הררים מפותלים תגלו שזאת ממש לא הייתה כוונת המשורר. ההגה קליל ולא מתקשר, זווית הגלגול בעייתית ורמת האחיזה של הצמיגים הקטנים נמוכה. הניסיון לדחוק את הפיקנטו ספורט אל המגבלות ולא מעט נסיעות עירוניות פקוקות שעברתי פגע כנראה גם בצריכת הדלק, שעמדה במהלך נסיעת המבחן שלי על כ-12.6 קילומטרים לליטר. אין לי ספק שנהגים רגועים יותר יוכלו לסחוט קצת יותר קילומטרים לליטר, במיוחד אם יוותרו על הפקק המציק של היציאה מהרצליה לכיוון צומת כפר שמריהו.

    בכבישים בין עירוניים מהירים עדיין סובלת הפיקנטו מרגישות גבוהה יחסית לרוחות צד, רגישות שמובחנת בעיקר בעקיפה של משאיות פול-טריילר גדולות שמנענעות קלות את מרכב המכונית וגורמות לתחושה קלה של חוסר ביטחון אצל הנהג. בנסיעה עירונית סובלת הפיקנטו מרגישות גבוהה מידי לשיבושים, ובעיקר לפסי האטה גבוהים במיוחד. בשאר המקרים, נוחות הנסיעה טובה והמושבים נוחים. רק רעשי כביש גבוהים מהמקובל מעיבים על הנסיעה, לדעתי כתוצאה מבחירה בצמיגים לא מספיק שקטים.

    קיה פיקנטו ספורט

    קיה פיקנטו ספורט - סיכום

    קשה להצדיק בצורה רציונאלית רכישה של פיקנטו ספורט. היא עולה כ-75 אלף ₪ ובסכום כזה אפשר לרכוש סופר מיני גדולה ומרווחת יותר, עם 5 דלתות ותא מטען גדול הרבה יותר - רנו קליאו החדשה, סיאט איביזה או יונדאי i20 ידנית (שאפילו תגיע עם אותו המנוע בדיוק). גם לקיה יש סופר-מיני כזו, קיה ריו האצ'בק ידנית, שבמסגרת מבצעים אפילו נמכרת במחיר די קרוב. סופרי האפונים יוכלו גם לבחור בשלל מכוניות מיני ידניות וזולות יותר, משברולט ספארק ועד לסוזוקי אלטו.

    אבל מסתבר שלא הכל רציונאלי בחיים. הפיקנטו ספורט היא הסוכריה על מקל של מכוניות המיני. בדיוק כמו סוכריה על מקל - אתם לא באמת צריכים אותה, פשוט בא לכם עליה. זאת אחת ממכוניות המיני הנאות ביותר, אם לא הנאה שבהן. היא מאובזרת דיו, נוסעת לא רע בכלל ומצליחה לבדל את עצמה מאלפי הפיקנטו 5 דלתות שנעות על הכביש בישראל. השילוב המצוין בין מנוע ה-1.25 ליטר לתיבה הידנית מעניק למכונית בדיוק את הזריזות שמכונית מיני צריכה ללוחמה עירונית והעיצוב לא יבייש אף סטודנט או זוג סטודנט צעיר.

    קיה פיקנטו ספורט בקטלוג הרכב של CarsForum
    קיה פיקנטו ספורט - מפרט טכני להורדה

    קיה פיקנטו ספורט

    dddd