תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

טיפים ועצות בכניסה למוסך

לאחר מספר שנים של עבודה כיועץ שרות, מנהל עבודה, בוחן, מכונאי ושוטף חלקים, החליט danniel לשתף אתכם במספר טיפים ועצות שנצברו מניסיון של מי שהיה בצד השני, וראה כבר כמעט הכל.

  • 30-06-2010
  • מאת: מערכת CarsForum

הרי מי מאתנו בעלי הרכבים לא הרגיש את חוסר האונים וההרגשה "שעובדים עלי" או "הולכים לעשות עלי קופה" כאשר הוא מכניס את רכבו למוסך לתיקון או טיפול?

ריכזנו, בעזרתו של danniel וחברי פורום נוספים, כמה טיפים ועצות שיחסכו לכם הרבה מאוד כסף וכאב ראש באחזקת הרכב.


1. אל תעזבו את הרכב לבד במוסך! נכון שלפעמים חייבים, יש דברים אחרים שצריך לעשות, והזמן שלנו יקר מדי מלבזבזו בהמתנה לתיקון הרכב, אך עדיף שלא תעשו זאת. כאשר אתם לא נמצאים במוסך, נכנס רכבכם לעדיפות נמוכה יותר. מנהל העבודה תמיד יתן עדיפות לרכבים שהלקוחות נוכחים במוסך ויושבים לו על הראש.

בנוסף, תמיד אפשר לבדוק מה מתקנים, איפה ישנן בעיות ולקבל תשובות ועידכונים במקום.
לא לשכוח שהשהייה בשטח העבודה במוסך מסוכנת ואסורה, אז אל תעלבו אם "יגרשו" אתכם לחדר ההמתנה. אבל הקפידו להראות נוכחות!

2. אם אין ברירה, ונאלצתם להשאיר את הרכב לחסדי המוסך ללא השגחתכם - הקציבו זמן מוגדר (לדאוג שירשם על כרטיס התיקון!). יש לציין לבעל/מנהל המוסך לא לבצע שום פעולה ברכב מעבר למה שסוכם מראש ללא ידיעתכם. התקשרו (להיות נודניקים) למוסך מידי פעם, לשאול מה המצב.

3. בדקו מראש איזה פעולות נדרשות במסגרת הכניסה הנוכחית למוסך.

זקוקים לטיפול שגרתי? בדקו בספר הרכב אילו פעולות דרושות במסגרת התיקון הנוכחי וכך תחסכו מעצמכם טיפולים מיותרים שעלולים להיות יקרים במיוחד ולהצטבר לסכומים גבוהים.

נכנסים למוסך בעקבות תקלה? נסו לברר קודם הכניסה למוסך מה יכול לגרום לתקלה וכמה זה יכול לעלות לכם.

4. אם מדובר בתיקון שסובל דיחוי, בררו במספר מוסכים עלויות תיקון לפני שתחליטו איפה לתקן. השתמשו בפורומים טכניים למידע נוסף. תשאלו חברים בעלי רכב זהה או מכונאים שמבינים. נסו להימנע מתיקונים במוסכים "על הדרך" והיצמדו למוסכים שקיבלו המלצות חמות ממכרים או מחברי פורום רבים.

5. בקשו הערכת עלות תיקון מראש (רצוי בכתב) ובדקו אם הסכום כולל מע"מ או לא (בדרך כלל לא).
תנו את ההרגשה כאילו אתם תפרנים וקצרים בכסף. לעולם אל תתנו אישור עקרוני למוסך לתקן "מה שצריך", גם אם זה בטיחותי! אם מחיר התיקון הנוסף נראה לכם מוגזם, בררו במוסך אחר. זה שהכנסתם את הרכב למוסך מסוים, לא אומר שכל התיקונים חייבים להתבצע שם.

6. תבואו עם יועץ. אם יש לכם חבר מכונאי או שמבין במכונאות זה הזמן לברר עד כמה הוא חבר - נסו להביא אותו אתכם. לא חייבים בעת הכניסה למוסך. אפשר להביא יועץ בהמשך, במידה ומתעוררת בעיה. אם אתם מרגישים שמרמים אתכם, קיימים שירותי יעוץ טכני ובוררות מקצועיים במיוחד למקרים כאלה. כמובן שישנה עלות כספית. פנו לייעוץ מקצועי כאשר מדובר בעלויות תיקון גבוהות.

7. תבדקו את הרכב חיצונית בנוכחות נציג המוסך, לוודא שתתועד כל פגיעה או מכה בפח. רוב המוסכים עושים זאת בלי שתבקשו, במידה שהמוסך לא מבצע בדיקה זו, התעקשו לעשות זאת. בדקו אותו שוב לאחר התיקון. אל תצאו מהמוסך לפני שבדקתם חזותית את הרכב.

פגיעה ברכב.

פגיעה ברכב. במוסך או לא במוסך? בדקו לפני שאתם עוזבים את המוסך!

8. פתחו מכסה מנוע ותנו מבט, אפילו אם אתם לא מבינים דבר וחצי דבר. אם משהו לא נראה לכם, קראו למנהל העבודה. אל תתביישו! אפילו המוסכים המקצועיים ביותר או המכונאים הותיקים ביותר עלולים לשכוח, למשל, להחזיר את מכסה הרדיאטור למקומו לאחר תיקון או החלפת נוזל קירור. על רכבכם עובדים בני אדם, וטעויות קורות.

9. תמיד, אבל תמיד, תבקשו הנחה. על החלקים, על העבודה, על הכל, לא יודע על מה. תנסו...בדרך כלל תקבלו!

10. אל תגיעו למוסך עם החלפים ותדרשו רק את העבודה, תנו למוסך לספק עבורכם את החלפים הדרושים למשימה. יש לזה שלוש סיבות עיקריות -

א. בחלק מהמקרים החלפים שתקבלו בחנות לא יתאימו לרכב שלכם. בחנות אולי יחליפו לכם אותם בלי בעיה, אבל לפעמים קשה לרוץ לחנות כשהרכב על הליפט.

ב. מה עושים כשמתגלה תקלה כשבוע לאחר התיקון? המוסך יטען שהחלף שסיפקתם אינו תקין, חנות החלפים תטען שהמוסך לא הרכיב אותו כראוי. מי צודק? לא ברור. מה שבטוח זה שאתם עלולים להיתקע באמצע עם רכב מקולקל והוצאה כספית נוספת.

ג. רוב בעלי המוסך יעקמו פרצוף כשתכנסו למוסך עם החלפים. אחרי הכל, חלק מהרווח שלהם נובע גם ממכירת החלפים ולא רק מהעבודה על הרכב. חלק מהמוסכים יעלו את המחיר העבודה בהתאם, אחרים לא יסכימו לבצע את העבודה.

11. תשר למכונאי שטיפל ברכבכם בסיום העבודה, יבטיח טיפול מסור פי כמה בפעם הבאה. רק תדאגו שבפעם הבאה יהיה זה אותו מכונאי שיעבוד על רכבכם...

12. מצאתם מוסך "ליגה לאומית" מבחינת מחירים, עבודה, מקצוענות ויחס אישי - אל תעזבו אותו, המשיכו איתו באש ובמים. והכי חשוב בואו וספרו לנו עליו בפורום חוות דעת על בעלי מקצוע.

13. אף אחד לא אוהב לקוח מזדמן שנכנס וחושב שהוא מבין יותר טוב מהעובדים במקום מה צריך לעשות ואיך. גישה כזאת עלולה לגרום ליחס משתנה, מנפנוף ועד אדישות. גם אם אתם בטוחים שאתם יודעים מה הבעיה ברכב ומה צריך לעשות, נסו להיות דיפלומטיים ואל תיהיו דעתניים.

14. בדקו את סביבת העבודה של המוסך. עבודה מקצועית ויסודית מתחילה מסביבת עבודה נקייה ומסודרת. נכון, עדיין מדובר במוסך ולא בקליניקה של רופא פרטי אז צריך לקחת הכל בפרופורציות הנכונות. כלל אצבע בסיסי הוא שמכונאי מקצועי עובד בסביבה נקייה ומסודרת, עם ארגזי כלים מסודרים ונקיים, כפפות וכיסויים לרכב במידת הצורך.

15. כלל אצבע נוסף לבחירת מוסך מקצועי - המחיר. מוסך טוב ומקצועי לא יהיה זול במיוחד וגם לא יקר במיוחד. המוסכים הזולים במיוחד בונים על לקוחות שיחזרו עקב בעיות חוזרות ונשנות. המוסכים היקרים במיוחד כנראה לא ממש רוצים לבצע את העבודה שלה אתם זקוקים. מוסך מקצועי ייתן לרוב הצעת מחיר סבירה.

dddd