תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מיצובישי
  • מיצובישי ספייס סטאר
  • מיצובישי ספייס סטאר - מבחן ארוך טווח

    מיצובישי ספייס סטאר

    המכונית הקומפקטית הקטנה של מיצובישי מתייצבת אצלנו למבחן דרך ארוך טווח ונפגשת עם אחת מהמתחרות הותיקות שלה - ניסאן מיקרה.

    • 17-07-2013
    • מאת: מערכת CarsForum

    מיצובישי ספייס סטאר - הקדמה

    בסוף שנת 2010 החלה מיצובישי בפרויקט ה-Global Small. תחת שם קוד זה החלה מיצובישי לפתח מכונית קומפקטית חדשה שתחליף את הקולט בהיצע הדגמים של היצרנית. אך במהרה הבינו אנשי השיווק של מיצובישי כי קהל היעד העיקרי של המכונית שינה את העדפותיו והחליטו לשנות בהתאם את מאפייני המכונית החדשה. הקולט, שבאופן מסורתי התבססה על מכלולים של מיצובישי לנסר, הוחלפה במכונית קטנה וקלה הרבה יותר שהתבססה על מכלולים חדשים לחלוטין. בסוף שנת 2011 נחשפה לראשונה המכונית שזכתה ובתחילת שנת 2012 החל שיווקה הסדיר תחת השם מיראז'. כמה חודשים לאחר מכן החלה שיווקה גם ביפאן ובהמשך גם באירופה, תחת השם ספייס-סטאר.

    הספייס-סטאר היא מכונית עירונית קומפקטית, שמתבגרת במידותיה בין מכוניות המיני הקטנות (יונדאי i10, קיה פיקנטו וכו') למכוניות הסופר-מיני הגדולות יותר (יונדאי i20, קיה ריו וכו'). מיצובישי לא המציאה את הנישה הזאת, שבין הקטגוריות. סוזוקי הציגה כבר בשנת 2008 את הספלאש, שמתברגת בין האלטו לסוויפט בהיצע הדגמים של היצרנית. גם ניסאן הציגה בשנת 2010 מכונית מתחרה בקטגוריה - ניסאן אקו-מיקרה. למיצובישי אין כרגע מכונית מיני קטנה בהיצע הדגמים האירופאי שלה ולכן קיוו אנשי השיווק של היצרנית כי המכונית החדשה, שמתברגת כאמור בגודלה בין שתי הקטגוריות, תוכל גם להיות להתחרות בשתי הקטגוריות ולהציע את הטוב שבשני העולמות.

    מיצובישי ספייס סטאר

    מיצובישי ספייס סטאר - סקירה טכנית

    לספייס סטאר בסיס גלגלים באורך של 245 סנטימטרים ואורך כללי של 371 סנטימטרים. לרכב 5 מקומות ישיבה (לא 4, כמו בחלק ממכוניות המיני הקטנות יותר) ותא מטען בנפח של 235 ליטרים. הרכב מצטיין במשקל עצמי נמוך במיוחד, כ-850 קילוגרמים, שתורם לצריכת דלק נמוכה וביצועים טובים.

    הרכב מוצע עם אחד משני מנועים, בהתאם לסוג תיבת ההילוכים בה תבחרו. הדגם הידני מצויד במנוע 3 צילינדרים בנפח של 1 ליטר ובהספק מרבי של 71 כוחות סוס. מנוע זה משודך לתיבת הילוכים (ידנית כמובן) עם 5 הילוכים ולמערכת Start&Stop המכבה את הרכב בזמן עמידה ברמזורים. צריכת הדלק הממוצעת של הדגם הידני עומדת על פי נתוני היצרן על 25 קילומטרים לליטר.

    הדגם האוטומטי מגיע עם מנוע גדול יותר, בנפח של 1.2 ליטר ובהספק מרבי של 80 כוחות סוס. תיבת ההילוכים היא מסוג אוטומטי-רציף והרכב מגיע ללא מערכת ה-Start&Stop. כאן עומדת צריכת הדלק הממוצעת, על פי נתוני היצרן, על 23.2 קילומטרים לליטר. ואכן, מבדיקה שאנחנו ביצענו, עולה כי בנהיגה רגועה ומדודה ניתן להגיע קרוב מאוד אל נתוני היצרן. בנהיגה רגילה ונורמטיבית, המשלבת קצת יותר פקקים, תעמוד צריכת הדלק על כ-18 קילומטרים לליטר - נתון מצוין בהשוואה לרכבים האחרים בקטגוריה.

    מיצובישי ספייס סטאר

    מיצובישי ספייס סטאר - אבזור

    שני הדגמים מגיעים ברמת אבזור דומה. האבזור הבטיחותי כולל 6 כריות אוויר, בקרת יציבות, עיגוני ISOFIX למושבי בטיחות במושב האחורי, אפשרות לניטרול כרית האוויר הקדמית ומערכת ESS המפעילה את האיתותים בזמן בלימת חרום.

    שאר פריטי האבזור כוללים בשני הדגמים מערכת שמע, תאורת DRL, ספוילר אחורי עם פנס בלימה, חלונות חשמל קדמיים, כיוון גובה למושב הנהג ומראות צד חשמליות. הדגם האוטומטי כולל בנוסף גם שקע USB למערכת השמע, חלונות חשמל אחוריים, שמשות אחוריות כהות, הפעלה אוטומטית למגבים ולאורות ומראות בצבע הרכב.

    מיצובישי ספייס סטאר - על הכביש

    הספייס סטאר תוכננה כדי לקלוע למכנה משותף נמוך ולהתאים למגוון רחב של אוכלסיות שבוודאי ישתמשו בה. המתלים בה רכים מדי וזווית הגלגול גבוהה יחסית. הרכב מצוייד בצמיגים ברוחב של 165 מילימטרים, שזה מצוין לצמצום צריכת הדלק אבל קצת פחות לאחיזת כביש טובה. ההגה החשמלי קל מאוד לתמרון בעיר ומספק תקשורת טובה לנהג.  כרכב עירוני ובין עירוני לייט הספייסטאר מציעה נוחות נסיעה טובה שנפגמת מרעש מנוע גבוה יחסית בתא הנוסעים (שאופייני לרכבים בעלי מנוע 3 צילינדרים וגיר אוטומטי רציף) ואיכות חומרים לא גבוהה. הספייסטאר מרגישה זריזה ומציעה ביצועים טובים באופן יחסי לקטגוריה בזכות המשקל הנמוך שלה והשילוב הטוב בין הגיר למנוע. 

     מיצובישי ספייס סטאר

     

    מיצובישי ספייס סטאר - השוואה למתחרות

    לאור הדימיון הרב בין הספייס סטאר למיקרה, הפגשנו את שתיהן להשוואה קצרה אך מתבקשת. על פניו, מדובר בשני רכבים שנמכרים בקבוצת מחיר שונה - הספייס סטאר נמכרת ב-80 אלף ₪ בעוד מחירה הרשמי של המיקרה עומד על כ-100 אלף ₪. אך יש לציין כי בפועל, במסגרת מבצעים, נמכרת המיקרה במחיר דומה והיא יקרה בכ-7,000 ש"ח מהספייס סטאר.

    למיקרה ולספייס סטאר בסיס גלגלים זהה - 245 סנטימטרים. המיקרה ארוכה במעט, 378 סנטימטרים לעומת 371 סנטימטרים. תוספת האורך הזו באה לידי ביטוי בעיקר בנפחו של תא המטען, שהוא גדול יותר במיקרה (265 לעומת 235 ליטרים). לשני הרכבים מנוע בנזין 3 צילינדרים בהספק מרבי של 80 כוחות סוס שאפילו מתקבל באותו הסל"ד (6,000) ולשני הרכבים תיבת הילוכים אוטומטית רציפה ללא אפשרות לתפעול ידני (אך עם מצב Sport).

    מיצובישי ספייס סטאר וניסאן מיקרה

    בפועל, למרות הדמיון בנתונים היבשים, מתגלה הספייס סטאר כזריזה יותר. הן בזינוק ביציאה מהמקום והן בהאצות ביניים, משאירה הספייס סטאר את המיקרה מאחור. תיבת ההילוכים של הספייס סטאר מגיבה מהר יותר וביחד עם המשקל העצמי הנמוך יותר הביצועים שלה טובים יותר. לספייס סטאר גם צריכת דלק טובה יותר, שעומדת כאמור על כ-18 קילומטרים לליטר בנסיעת משולבת (עירונית ובין עירונית), בעוד המיקרה מסתפקת בצריכת דלק של כ-15 קילומטרים לליטר.

    לזכותה של המיקרה יש לזקוף התנהגות כביש טובה יותר והגה עם משקל טוב יותר. המיקרה מרגישה יציבה יותר בזמן כניסה מהירה לסיבובים ומשרה יותר ביטחון על הנהג. למיקרה יש גם בידוד רעשי רוח וכביש טוב יותר, אם כי בשני הרכבים רעש המנוע נוכח מאוד (ובמיוחד בזמן האצות).

    בכל הקשור לאבזור, ניתן למצוא יתרונות לכאן ולכאן. המיקרה מגיעה עם מערכת שמע איכותית יותר, הכוללת גם אפשרות לתפעול מההגה, דיבורית בלוטות' ומשענת יד לנהג - שאין בספייס סטאר. הספייס סטאר לעומת זאת כוללת שקע USB למערכת השמע, שמשות אחוריות כהות ו-4 חלונות חשמל (המיקרה מסתפקת בשניים). במהלך חודשי ההשקה תשווק הספייס סטאר עם חישוקי סגסוגת, שאינם מוצעים במיקרה כלל. בשני הרכבים יש מזגן פשוט אך יעיל שמקרר היטב את הרכב גם בחודשי הקיץ החמים.   

    מיצובישי ספייס סטאר וניסאן מיקרה

    בשורה התחתונה, שני הרכבים מהווים אלטרנטיבה ראויה למי שזקוק למכונית עירונית קטנה וחסכונית, אך אינו מעוניין במכוניות המיני הקטנטנות והצפופות. שתי מכוניות מציאות מרווח פנים גדול יותר מזה שמציעות מכוניות המיני, אך לספייס סטאר יש גם יתרון משמעותי בכל הקשור לצריכת הדלק.  המיקרה היא האפשרות האיכותית יותר והיא מרגישה יותר בשלה ומוצקה מהספייס סטאר. התנהגות הכביש שלה טובה יותר, נוחות הנסיעה בה טובה יותר וגם רעידות מנוע ה-3 צילינדרים מורגשות בה פחות.

    בשורה התחתונה, שהיא כנראה החשובה ביותר לרוב מי שרוכש רכב בקטגוריה זו, הספייס סטאר היא ככל הנראה אחת מהמכוניות הקומפקטיות החסכוניות בישראל.

    מיצובישי ספייס סטאר - יתרונות וחסרונות

    מיצובישי ספייס סטאר - מפרט טכני להורדה
    ניסאן מיקרה - מפרט טכני להורדה

    מיצובישי ספייס סטאר - השוואה למתחרות

    dddd