תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מאזדה
  • מאזדה 3 סדאן
  • מאזדה 3 סדאן החדשה נחשפת רשמית

    מאזדה 3 סדאן

    לאחר שתמונות הריגול דלפו בשבוע שעבר, מאזדה חשפה אמש את הפרטים המלאים של ה-3 החדשה. בקרוב בישראל.

    • 13-07-2013
    • מאת: מערכת CarsForum

    מאזדה 3 החדשה נחשפת שוב, הפעם בגרסת הסדאן (4 דלתות). התמונות הרשמיות פורסמו כבר בשבוע שעבר, לאחר שדלפו לרשת מוקדם מהצפוי. אמש חשפה היצרנית את הדגם באופן רשמי ופרסמה גם את הנתונים הטכניים המלאים של הדגם, בשתי גרסאות המרכב - סדאן והאצ'בק. הדגם שנחשף כעת הוא הדור השלישי של ה-3, שיחליף את הדור הנוכחי שמשווק מאז אמצע שנת 2009 ומבוסס למעשה על הדור הראשון שהושק בשנת 2004.

    כמו הדור הראשון צפוי גם הדור החדש של מאזדה 3 להציע עיצוב חיצוני נאה וספורטיבי במיוחד, שבהחלט ישבור את השגרה המקובלת בסגמנט הסדאן הקומפקטיות. קו העיצוב מבוסס על שפת העיצוב KODO, או במילים אחרות - הרכב דומה מאוד למאזדה 6 החדשה, אבל קטן יותר כמובן. גרסת הסדאן, שהיא הנמכרת ביותר בישראל, נאה לפחות כמו גרסת ההאצ'בק שכבר נחשפה לפני מספר שבועות ומציגה חלק אחורי בעיצוב הרמוני ונאים למדי.

    מאזדה 3 סדאן

    מאזדה 3 החדשה מבוססת על פלטפורמה חדשה לחלוטין, שעשויה מחומרים חזקים וקלים יותר. לדברי מאזדה השלדה החדשה תציע רמת בטיחות פאסיבית גבוהה (המכונית טרם נבחנה במבחני הריסוק האירופאיים EuroNCAP, אך במאזדה בטוחים שהיא תקבל ציון של 5 כוכבים) אך גם התנהגות כביש מהנה וזאת בזכות שימוש במערך מתלים חדש ומתקדם. הדגם החדש יהיה מעט גדול מקודמו, אך עדיין קטן יחסית לכמה מהמתחרות בקטגוריה. האורך הכללי של דגם הסדאן יעמוד על 458 סנטימטרים, ארוך ב-12 סנטימטרים מדגם ההאצ'בק. בסיס הגלגלים צמח בשישה סנטימטרים לעומת הדגם הקודם ואורכו יעמוד כעת על 270 סנטימטרים. נפח תא המטען יעמוד על 419 ליטרים, קטן במעט מהנפח של הדור הקודם.

    מאזדה 3 סדאן

    היצע המנועים הוא עדיין חידה בכל הקשור לשוק הישראלי. באירופה תוצע מאזדה 3 סדאן עם מבחר של שני מנועי בנזין ומנוע דיזל אחד. דגם הבנזין הבסיסי יצויד במנוע בנפח 1.5 ליטר ובהספק מרבי של 100 כוחות סוס, אך מנוע זה לא יוצע עם גיר אוטומטי אלא עם תיבת הילוכים ידנית בלבד. מי שכן תוצע עם תיבת הילוכים אוטומטית (6 הילוכים) היא גרסה שמצוידת במנוע שנפחו 2 ליטרים והספקו המרבי הוא 120 כוחות סוס. בנוסף תוצע גם גרסת טורבו-דיזל עם מנוע בנפח של 2.2 ליטרים והספק מרבי של 150 כוחות סוס.

    האם זה אומר שמאזדה 3 החדשה תגיע ארצה כשהיא מצוידת במנוע בנפח 2 ליטרים ותקבע רף חדש בכל הקשור לנפח מנוע בקטגוריית המשפחתיות? אולי. מנוע ה-2 ליטר החלש יחסית של דגם הסדאן מציע נתוני ביצועים וצריכת דלק הדומים לאלו שמציגים דגמי ה-1.6 ליטר של המתחרים (17.8 קילומטרים לליטר, 10.3 שניות 0-100). אבל מספר אתרי אינטרנט רוסיים מציינים כי הדגם ימשיך להימכר ברוסיה גם עם מנוע ה-1.6 ליטר הנוכחי של מאזדה 3 (105 כוחות סוס) ואנחנו ממש לא נתפלא אם זה יהיה גם המנוע העיקרי שיגיע ארצה.

    מאזדה 3 סדאן

    תא הנוסעים של מאזדה 3 סדאן מבוסס כמובן במלואו על תא הנוסעים של גרסת ההאצ'בק. גם רשימת האבזור תהיה זהה ותכלול בין השאר מערכת מולטימדיה חדשה עם שלל חיבורים ומערכת ניווט מובנת. האבזור הבטיחותי כוללת כסטנדרט 6 כריות אוויר, בקרת יציבות ועיגוני ISOFIX במושב האחורי. כאופציה יוצעו עם מערכות להתראה על סטייה מנתיב הנסיעה, התראה על קרבה מסוכנת לרכב שמלפנים ומערכת אורות קדמיים אקטיביים.

    מאזדה 3 סדאן

    dddd