תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מאזדה
  • מאזדה 3 האצ'בק
  • מאזדה 3 החדשה נחשפת

    מאזדה 3 האצ'בק

    מאזדה חושפת את גרסת האצ'בק (5 דלתות) של ה-3 החדשה. גרסת הסדאן וגרסת ה-1,600 סמ"ק האוטומטית ייחשפו בהמשך.

    • 27-06-2013
    • מאת: מערכת CarsForum

    תמונות רשמיות ראשונות של מאזדה 3 החדשה פורסמו אמש, עם השקתה הרשמית של המכונית באירוע שנערך במספר ערים בעולם במקביל. מדובר בדור השלישי של ה-3, אחת מהמכוניות הפופולאריות בישראל מאז הושקה כאן לראשונה בשנת 2003 ועד היום. מאזדה 3 החדשה מאמצת את שפת העיצוב הנוכחית של היצרנית (KODO), המוכרת לנו מדגמים אחרים שהשיקה לאחרונה היצרנית, כמו מאזדה 6 החדשה או מאזדה CX5.

    הגרסה שחושפת מאזדה כעת היא גרסת ההאצ'בק (5 דלתות) הפופולארית באירופה, בעוד גרסת הסדאן (4 דלתות) הפופולארית בארץ צפויה להיחשף בעוד כשבוע ימים. ביחד עם הסדאן תיחשף ככל הנראה גם גרסה היברידית של המכונית, אם כי בשלב זה לא ברור האם בכוונת היצרנית לשווקה גם מחוץ ליפן.

    מאזדה 3 החדשה

    מאזדה 3 החדשה תהיה גדולה ומרווחת מהדגם היוצא. אורכו של הדגם החדש דומה לזה של הדגם היוצא (446 סנטימטרים) אך בסיס הגלגלים של הדגם החדש התארך משמעותית ואורכו יעמד כעת על 270 סנטימטרים (תוספת של כ-6 סנטימטרים). נפח תא המטען יעמוד על כ-350 ליטרים, גידול של עשרה ליטרים מהדגם היוצא.

    גם היצע המנועים של הדגם יתחדש כמעט לחלוטין. את מנוע ה-1.6 ליטר הוותיק יחליף מנוע חדש בנפח של 1.5 ליטר שהספקו המרבי יעמוד על כ-100 כוחות סוס. בנוסף יוצא גם מנוע בנפח 2 ליטרים שהספקו המרבי הוא 120 כוחות סוס. שני מנועים אלו ישודכו לתיבת הילוכים ידנית או אוטומטית, שישה הילוכים בשני המקרים.

    דגם הבנזין הבכיר ביותר יצויד במנוע בנפח 2 ליטרים בהספק מרבי של 165 כוחות סוס. דגם זה יוצע רק עם תיבת הילוכים ידנית ועם מערכת הבלימה הרגרנטיבית של מאזדה (i-ELOOP). בנוסף תוצע גם גרסת טורבו-דיזל עם מנוע בנפח של 2.2 ליטרים והספק מרבי של 150 כוחות סוס, הכוללת גם אופציה מעניינת לתיבת הילוכים אוטומטית.

    מאזדה 3 החדשה

    חידוש חשוב נוסף ניתן יהיה למצוא בתא הנוסעים של מאזדה 3 החדשה. מדובר בתא נוסעים שעוצב לגמרי מחדש, עם עיצוב המזכיר מאוד את עיצוב תא הנוסעים של ה-6 החדשה וה-CX5. במרכז הקונסולה הותקן מסך צבעוני שדרכו מתבצעת השליטה על מערכות הרכב. השליטה על הצג הצבעוני מתבצעת דרך חוגה הממוקמת בין המושבים הקדמיים או דרך גלגל ההגה.

    כמו כן יציע הרכב אופציה למגוון מערכות בטיחות מתקדמות, לצד 6 כריות האוויר הסטנדרטיות שיוצעו כסטנדרט. רשימת האבזור האופציונלית כוללת בין השאר מערכת להתראה על רכבים בשטחים המתים (BSM), מערכת להתראה על סטייה מנתיב הנסיעה (LDWS) ומערכת בקרת שיוט אדפטיבית.

    שיווקה של מאזדה 3 החדשה בישראל צפוי להתחיל במהלך החודשיים הקרובים. למעשה, בדומה ל-6 החדשה, צפויה ישראל להיות אחד מהשווקים הראשונים בעולם בהם מושק הדגם, אפילו לפני מדינות ארצות הברית ורוב מדינות אירופה. מעניין יהיה לראות כיצד תצליח ה-3 החדשה להתמודד מול המתחרות העיקריות שלה בקבוצת המשפחתיות, כולל טויוטה קורולה החדשה שצפויה גם היא להגיע ארצה בעוד מספר שבועות.

    מאזדה 3 החדשה

    dddd