תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מרצדס
  • מרצדס S קלאס
  • נחשפה: מרצדס S קלאס החדשה

    מרצדס S קלאס

    ספינת הדגל החדשה של מרצדס נחשפת. גדולה, מאובזרת, חזקה וחסכונית מתמיד. הצצה ראשונה אל מרצדס S קלאס החדשה.

    • 16-05-2013
    • מאת: מערכת CarsForum

    הדור החדש של מרצדס S קלאס (W222) נחשף אמש באירוע שנערך בעיר המבורג, גרמניה. ה-S קלאס, ספינת הדגל היוקרתית של מרצדס, מתחדשת בדור חדש לחלוטין שיחליף את הדור הנוכחי (W221) שמשווק מאז שנת 2005. ה-S קלאס החדשה מופיעה לאחר שכמעט כל היצע דגמי הנוסעים של היצרנית חודש בשנתיים האחרונות, בין אם במתיחות פנים ובין אם בדגמים חדשים לחלוטין. כל זה, מלבד דגמים חדשים שנמצאים בקנה ואמורים להופיע בקרוב, כדוגמת ה-GLA. הכל כחלק מהמטרה הגדולה יותר של היצרנית - לחזור להיות יצרנית היוקרה המובילה בעולם, לאחר שמרצדס איבדה את ההובלה ליצרניות הגרמניות האחרות, אודי ובמוו.

    מרצדס S קלאס החדשה

    מרצדס S קלאס החדשה תהיה גדולה, חזקה, חסכונית, מאובזרת ומשוכללת יותר מקודמתה ותציג רף חדש של ממש בעולם הרכב. הדגם החדש יוצע בשתי גרסאות - גרסה בעלת בסיס גלגלים קצר או גרסה בעלת בסיס גלגלים ארוך. לדגם הקצר בסיס גלגלים באורך של 303.5 סנטימטרים ולדגם הארוך בסיס גלגלים באורך של 316.5 סנטימטרים. האורך הכללי יעמוד על 511.6 סנטימטרים בדגם הקצר או 524.8 סנטימטרים בדגם הארוך. הרוחב יעמוד על כ-190 סנטימטרים והגובה על 149.5 סנטימטרים.

    היצע המנועים יכלול ארבעה מנועים בסך הכל, עם דגש על יחידות הנעה היברידיות. דגם הבנזין יהיה ה-S500, שיוצע עם מנוע V8 כפול מגדשים בנפח של 4.7 ליטרים בהספק מרבי של 455 כוחות סוס. גרסת הטורבו-דיזל תהיה ה-S350 שתוצע עם מנוע V6 בנפח של 3 ליטרים שהספקו המרבי 258 כוחות סוס.
    שתי גרסאות היברידיות יוצעו, אחת בשידוך למנוע דיזל והשנייה למנוע בנזין. ה-S300 BlueTEC Hybrid תשלב בין מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.1 ליטרים למנוע עזר חשמלי ליצירת הספק משולב של 231 כוחות סוס ומומנט משולב מרבי של כ-76 קג"מ. צריכת הדלק של הדגם הזה תעמוד על כ-22.7 קילומטרים לליטר. גרסת ה-S400 Hybrid החזקה יותר תוצע עם מנוע בנזין V6 בנפח של 3.5 ליטרים וביחד עם המנוע החשמלי תציע הספק משולב של 306 כוחות סוס. צריכת הדלק המשולבת שלו תעמוד על כ-15.9 קילומטרים לליטר.

    כל המנועים ישווקו עם תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 7 הילוכים (7G-Tronic) מהדור החדש, שעברה שדרוגים בממיר המומנט ומוצעת עם מצב ECO לשיפור פעולת מערכת ה-Start&Stop.

    מרצדס S קלאס החדשה

    רשימת האבזור של מרצדס S קלאס החדשה לא פחות ממדהימה ומציגה התקדמות טכנולוגית מרשימה כמעט בכל פרט אבזור. על מערכת מתלים אקטיבית כבר קראנו בעבר אבל כאן מותקנת מערכת מתלים אקטיבית עם מצלמה, שסורקת את תוואי הדרך ומכינה מראש את המתלים להתמודדות עם המפגע. גם מערכת בקרת שיוט אדפטיבית כבר ראינו בדגמים עממיים יותר, אבל לא כזאת שפועלת ממהירות עמידה ועד ל-200 קמ"ש. בקרת אקלים מפוצלת לשני אזורים אפשר למצוא גם בחלק מרכבי הליסינג, כאן תמצאו מערכת עם פיצול ל-4 אזורים והכנה למטהר אוויר. ואם כל זה לא הספיק לכם, יש גם אופציה לחימום משענת היד. וזאת כמובן רשימה חלקית מאוד, שאינה כוללת את הדומי הרגליים לטובת היושבים מאחור ופריטי אבזור רבים נוספים.

    שיווקה של מרצדס S קלאס החדשה יחל ברבעון האחרון של השנה, אז היא גם צפויה להגיע גם ארצה בשיווק סדרתי. המחיר הרשמי בארץ טרם פורסם אך באירופה מחירו של הדגם יחל ב-80 אלף אירו לדגם ה-S350 עם בסיס הגלגלים הקצר. הערכה שלנו היא שמחיר הבסיס יהיה דומה מאוד לזה של הדגם היוצא, כלומר כ-650 אלף ₪.

    מרצדס S קלאס החדשה

    dddd