תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • שברולט
  • שברולט אורלנדו
  • שברולט אורלנדו – המבחן של נבחרת CarsForum

    שברולט אורלנדו

    שלושה חברים מנבחרת CarsForum יצאו לבחון את המיניוואן הקומפקטי שברולט אורלנדו. מה היו המסקנות שלהם לאחר נסיעת המבחן הארוכה?

    • 26-04-2013
    • מאת: מערכת CarsForum

    הרעיון מאחורי מבחן הדרך הזה לשברולט אורלנדו היה שונה מהמקובל. בדרך כלל אנחנו אוספים את הרכבים מהיבואן ליום או יומיים, נותנים אותם לאחד מהכתבים שלנו שחוזר עם התרשמות לכאן או לכאן. הפעם רצינו לקחת את מבחן הדרך לכיוון אחר לגמרי, כשאת כתבי הרכב המנוסים שלנו יחליפו שלושה מהחברים הוותיקים בקהילת הרכב של CarsForum. כל אחד מהם קיבל את הרכב לשבוע שלם והתבקש לעשות שני דברים - לנהוג בו כאילו היה הרכב המשפחתי הקבוע שלו ולחזור עם מסקנות.

    לשמחתנו הרבה שלושת חברי הפורום עמדו במשימה בהצלחה וחזרו עם תובנות מעניינות, מהסוג שלא תמיד אפשר לקרוא במבחן דרך רגיל של מגזין רכב. מטבע הדברים, מבחן דרך שמתפרס על פרק זמן ארוך יותר יכול לאפשר למשתמשים לגלות רבדים ברכב שלא תמיד מתגלים בנסיעה של יום או יומיים. זאת בדיוק הייתה המטרה, בסופו של יום, ואנחנו שמחים שהצלחנו להגיע אליה.

    כדי להקל על הניווט וההגעה למידע ריכזנו עבורכם בכתבה זו את עיקרי הדברים שכתבו חברי הפורום שלנו, בחלוקה לפי קטגוריות. את הדיווח המלא שלהם, ללא עריכה, תוכלו למצוא בשרשור שנפתח לצורך האירוע וריכז את שלל הדיווחים של חברי הפורום מהמבחן. לפני שנצא לדרך, תודה קטנה לחברת UMI ולגלית עיני, שעזרה בתיאום המבחן הלא שגרתי הזה. וכמובן תודה לשלושת הבוחנים שלנו, שתרמו מזמנם לביצוע המבחן.

    שברולט אורלנדו

    שברולט אורלנדו - שימושיות

    נפתח בנקודה שהיא כנראה הנקודה החשובה ביותר ברכב שהוא קודם כל רכב לשינוע המשפחה, והיא השימושיות.
    כל שלושת הבוחנים שלנו ציינו את גודל תא המטען, שלאחר פתיחת כל שבעת המושבים הופך לקטן במיוחד והוא אינו מספיק גדול לשימוש משפחתי. כשיוצאים לטיול והרכב בתפוסה מלאה, אין מספיק מקום לכל המטען ואז את חלק מהציוד צריך להכניס באמצע שורת המושבים המרכזית. elibaba מציין כי אז מתגלה בעיה אחרת - הציוד עלול לחסום את זרימת האוויר מפתחי המיזוג האחוריים.

    בשורת המושבים המרכזית יש שלושה מקומות ישיבה אך הם אינם מופרדים זה מזה. הספסל האחורי הוא בתצורת 2+1 (שני מושבים גדולים בצדדים ואחד קטן יותר במרכז). elibaba מציין שהמושב המרכזי לא מספיק נוח למבוגרים, בעיקר בגלל שהוא צר מידי ובגלל שפתחי המיזוג האחוריים מגבילים את מרווח הרגליים. הילדים של ceyal, לעומת זאת, לא התלוננו התמונות מראות שגם מבחינת ברכיים היה לשלושת הילדים שישבו במושב המרכזי די והותר מקום.

    שורת המושבים השלישית כוללת שני מושבים בגודל מלא. הגישה אליה מתבצעת לאחר קיפול שורת המושבים השנייה ו-Ahbarony מציין שהיא די קלה. שורת המושבים השלישית היא ללא ספק הפחות נוחה ברכב והיא אינה מציעה פתחי מיזוג כלל (עלול להיות בעייתי בקיץ, לא נבדק כיוון שהמבחן בוצע בשיא החורף). כמו כן, elibaba מציין ששורה זו מעט צרה מידי והיא מספיקה בקושי רב לשתי כיסאות בטיחות גדולים. ילדים לעומת זאת, יישבו שם בנוחות.

    שברולט אורלנדו

    שברולט אורלנדו - מנוע, ביצועים וצריכת דלק

    אם בסעיף השימושיות הקודם הדעות היו קצת חלוקות, בסעיף הביצועים שלושתם הסכימו כי בכל הקשור למנוע ולגיר מציע האורלנדו חבילה מצוינת. האורלנדו משווק בארץ רק עם מנוע טורבו-דיזל בנפח של 2 ליטרים ובהספק מרבי של 163 כוחות סוס (כ-37 קג"מ של מומנט מרבי). גם תיבת הילוכים יש אחת בלבד - אוטומטית עם 6 הילוכים ואפשרות לתפעול ידני.

    כל שלושת הבוחנים שלנו ציינו כי מדובר במנוע חזק שמספק ביצועים טובים ובצורה חלקה ונעימה מאוד. Ahbarony, שנוסע ביום יום על מכונית היברידית, הופתע לגלות שמעט מאוד מהוויברציות או טרטורי הדיזל חודרים אל תא הנוסעים. elibaba מציין שמדובר במנוע שמושך נפלא אם לוחצים לחיצה בריאה על דוושת הגז. בקטשך מציין שאמנם אין כאן את "מכות הגז" שמאפיינות את ה-S-MAX המתחרה, אך מדובר במנוע ש"יודע לתת לא מעט".

    צריכת הדלק אצל שלושת הבוחנים שלנו נעה בסביבות ה-11 קילומטרים לליטר בנסיעה משולבת. בנסיעות עירוניות מרובות, נתון צריכת הדלק יכול לרדת גם לאזור ה-8.5 קילומטרים לליטר. בנסיעה בין עירונית ארוכה ורגועה (100-110 קמ"ש, ללא פקקים) אפשר להגיע גם ל-16 קילומטרים לליטר.

    שברולט אורלנדו

    שברולט אורלנדו - אבזור ונוחות

    רמת האבזור הסטנדרטית של האורלנדו נקראת LT, אך רכב המבחן שקיבלו הנסיינים שלנו הוא מרמת הגימור הגבוהה יותר, LT+. רמת האבזור הסטנדרטית כוללת בין היתר 6 כריות אוויר, עיגוני ISOFIX, בקרת שיוט, מערכת בקרת אקלים ומראה מרכזית נוספת לצפייה בפנים תא הנוסעים. רמת הגימור LT+ מוסיפה לכל אלו גם חישוקי סגסוגת בקוטר 17 אינטש', חלון גג חשמלי ומערכת שמע עם מסך מגע בהתקנה מקומית.

    מערכת השמע היא אמנם מהתקנה מקומית אך רק חדי עין יצליחו להבחין בכך. Ahbarony מציין שמהצד היא נראית ומרגישה ממש כמו מערכת מקורית מהיצרן. לעומת זאת, גם ceyal וגם elibaba מתלוננים על המיקום של מסך המגע, שממוקם רחוק מדי ממושב הנהג ודורש התכופפות כדי להגיע אליו. את רוב הפונקציות ניתן לתפעל גם מכפתורי השליטה שעל גלגל ההגה, כך שאלו הופכים במהרה לאמצעי השליטה העיקרי.

    סביבת הנהג של האורלנדו מציעה אבזור נדיב יחסית למקובל בקטגוריה. עם זאת, מעניין לציין ששניים מתוך שלושת הבוחנים שלנו לא אהבו את עיצוב תא הנוסעים. הוא צבוע בעיקר בשחור ו-elibaba מציין שהוא לא מרגיש מפנק כמו ה-5008 או ה-S-MAX של המתחרים. Ahbarony מציין שמיקום הכפתורים מוצלח ומאוד הגיוני. אם זאת, אשתו של Ahbarony מציינת שמיקום הדוושות עלול להיות בעייתי לנוהגות ברכב עם נעלי עקב.

    כל שלושת הבוחנים שלנו ציינו לטובה את נוחות הנסיעה ברכב. האורלנדו מרגיש טוב מאוד על הכביש, עם כיול מתלים רך שמספק נוחות נסיעה טובה הן על הכביש המהיר והן בתוך העיר. בידוד הרעשים טוב גם בזמן הנסיעה והמושבים הקדמיים בסך הכל נוחים. ceyal, שניסה לאתגר את הרכב גם במצבי קיצון, גילה כי התנהגות הכביש שלו בטוחה ונשלטת מאוד.

    שברולט אורלנדו

    שברולט אורלנדו - סיכום

    שלושת הבוחנים שלנו מסכימים כי הרכב הוא מתחרה ראוי בסגמנט המיניוואנים הקומפקטיים. שלושתם מסכימים כי מבחינת התנהגות הכביש, נוחות הנסיעה והביצועים מדובר ברכב שמהווה תחרות קשה מאוד למיניוואנים האחרים בקבוצת המחיר הזו. נקודה חזקה נוספת של האורלנדו היא תא הנוסעים, אומנם עיצובו לא קרץ לרוב הבוחנים אך תפעולו פשוט ונוח, והוא מציע רמת אבזור נדיבה.

    האורלנדו מציע שילוב ייחודי של מנוע טורבו-דיזל חזק, תיבת הילוכים אוטומטית רגילה (לא רובוטית), 7 מקומות ישיבה ותג מחיר רשמי של כ-167 אלף ₪. כל אלו מציבים אותו אל מול מתחרים כמו פיג'ו 5008 או פורד S-MAX שיהיו פחות חסכוניים בדלק או אל מול מתחרים כמו סיטרואן C4 פיקאסו ורנו גרנד-סניק, שיהיו חסכוניים מעט יותר אך גם מצוידים בגירים רובוטיים שלא מתאימים לכל הלקוחות.

    שברולט אורלנדו בקטלוג הרכב של CarsForum
    שברולט אורלנדו - מפרט טכני להורדה

    הירשמו כאן לקבלת הצעה אטרקטיבית ברכישת שברולט אורלנדו

    שברולט אורלנדו

    dddd